2018-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Rätt oseriöst att skriva en så dålig text för att vara "rolig", vet dessutom inte om någon myndig person kan tycka det där är kul? Jag tycker man kan förvänta sig mer än så av en SHL-förening. Skicka tillbaka killen till sin fritidsgård, så kan han briljera där istället.
Jag kan tycka att texten i sig är lite rolig och pajig, inget jag stör mig på utan garvar bara åt det. Sen att själva grammatiken och meningsuppbyggnad är som hos en lågstadieelev är en helt annan sak.
Citera
2018-10-24, 21:44
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nu har du nog snurrat in dig lite och oklart om det är något SilverAik strävar efter om du tittar på er LineUp. Vi går för guld med eller utan juniorer och satsar alltid på att vinna med 20-0 i finalen. Förra året var det nära.

Tycker du ska tugga sko den dagen SilverAik vinner SM-Guld för det känns ju lika otroligt

BIF-DIF ikväll. Botten-toppen. Reklamfri mot reklam. Svarta mot blå. Klassikermöte. Ja ni fattar. Tippar 3-2 och DIF kommer otroligt taggade till lördagens match!

Numera mitten mot toppen, men det kan ju ändras i morgon...men vi ligger ju före, till exempel Växjö!

Vore verkligen kul om vi kunde lyfta lite nu! Victor Söderström ser väldigt spännande ut...och han är från Gävle, eller ja Skutskär men det är bara ett par mil ifrån...alltid kul med Gävlegrabbar i klubben!
Senast redigerad av Schnyggve 2018-10-24 kl. 21:52.
Citera
2018-10-24, 21:51
Medlem
2666s avatar
Jaha, det sämsta man sett av Djurgården den här säsongen. Oroande att det ska se ut så här om inte vår första kedja har en övermänskligt bra dag och producerar fem-sex poäng.

Det var ingenting som ville sitta rätt i matchen. Varenda puck studsade över bladen, uppspelen var urusla och Brynäs stängde ner dom totalt, obefintlig skridskoåkning osv osv...

Samtidigt är det väl i sådana här matcher som formationen med bröderna Davidsson och Possler måste kliva fram. Eller för all del att Bergfors kan få in en puck någon gång och få det att lossna.

Nä, den här matchens behållning var Brynäs Victor Söderström. Fin spelare dom har i ungtuppen.
Citera
2018-10-24, 21:55
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2666
Jaha, det sämsta man sett av Djurgården den här säsongen. Oroande att det ska se ut så här om inte vår första kedja har en övermänskligt bra dag och producerar fem-sex poäng.

Det var ingenting som ville sitta rätt i matchen. Varenda puck studsade över bladen, uppspelen var urusla och Brynäs stängde ner dom totalt, obefintlig skridskoåkning osv osv...

Samtidigt är det väl i sådana här matcher som formationen med bröderna Davidsson och Possler måste kliva fram. Eller för all del att Bergfors kan få in en puck någon gång och få det att lossna.

Nä, den här matchens behållning var Brynäs Victor Söderström. Fin spelare dom har i ungtuppen.

Honom är vi glada för, kan bli något stort!
Citera
2018-10-24, 21:58
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
[/b]

Honom är vi glada för, kan bli något stort!

Påminnde lite om Rasmus Dahlin några gånger med fin teknik och den där avigheten och kroppsfinterna. Otroligt spännande spelare.
Citera
2018-10-24, 22:18
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Påminnde lite om Rasmus Dahlin några gånger med fin teknik och den där avigheten och kroppsfinterna. Otroligt spännande spelare.

Absolut! och förstås extra kul och betryggande med egna talanger som kommer underifrån!
Citera
2018-10-25, 00:17
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Det enda vi har att glädjas åt dock. Noll bredd i laget på forwardssidan. En förstakedja som är bra, andra är väl okej, men tredje och fjärde skulle inte platsa i många SHL-lag.
Citera
2018-10-25, 01:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Den dagen någon klubb gör detta blir jag fan nykterist, käkar mina skor och börjar följa damhockey.
22 av 32 som spelade i Skellefteå AIK när vi tog guld 2013 hade spelat J-18 eller J-20 hockey där.
Citera
2018-10-25, 07:12
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
22 av 32 som spelade i Skellefteå AIK när vi tog guld 2013 hade spelat J-18 eller J-20 hockey där.
Då har vi verkligen inte samma definition av en egen produkt. Egen produkt i min värld är personer som växt upp i klubben. Inte invärvade för juniorhockey. Känns mer som en växjö definition att räkna värvade som egna produkter. Lex Elias Petterson.

Som jag kan räkna är det sju egna produkter ert guldår. Pinsamt nog även 2 spelare från värsta rivalen. Vilken klubb med värdighet berör värsta rivalens produkter? :O
Citera
2018-10-25, 08:10
Medlem
Såg på sporten att djurgården spelar på Hovet. Är inte det aiks arena? Hade för mig att djurgården spelade i globen
Citera
2018-10-25, 10:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Då har vi verkligen inte samma definition av en egen produkt. Egen produkt i min värld är personer som växt upp i klubben. Inte invärvade för juniorhockey. Känns mer som en växjö definition att räkna värvade som egna produkter. Lex Elias Petterson.

Som jag kan räkna är det sju egna produkter ert guldår. Pinsamt nog även 2 spelare från värsta rivalen. Vilken klubb med värdighet berör värsta rivalens produkter? :O

Jag tycker nog man ska räkna spelare som gått via juniorlaget. Givetvis ska man ha en bra verksamhet även i yngre år men där handlar det mer om breddidrott och att så många som möjligt ska spela hockey.

I vårt fall så har Sthlm delat upp så man spelar för sin lokala klubb och man har ett upptagningsområde. Vi skulle verkligen kunna ha massa lag och värvat massa talangfulla barn men det tycker man är kontraproduktivt och skulle innebära att det skulle förmodligen bi färre lag.
Men sen ska DIF vara det naturliga steget för alla Stockholmare att ta när de vill satsa i gymnasieålder eller u15.
Därför ser man väldigt få som det står DIF på som moderklubb om man går in i eliteprospects och kollar. Däremot är väldig många stockholmare från den egna juniorvekrsamheten.
Citera
2018-10-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag tycker nog man ska räkna spelare som gått via juniorlaget. Givetvis ska man ha en bra verksamhet även i yngre år men där handlar det mer om breddidrott och att så många som möjligt ska spela hockey.

I vårt fall så har Sthlm delat upp så man spelar för sin lokala klubb och man har ett upptagningsområde. Vi skulle verkligen kunna ha massa lag och värvat massa talangfulla barn men det tycker man är kontraproduktivt och skulle innebära att det skulle förmodligen bi färre lag.
Men sen ska DIF vara det naturliga steget för alla Stockholmare att ta när de vill satsa i gymnasieålder eller u15.
Därför ser man väldigt få som det står DIF på som moderklubb om man går in i eliteprospects och kollar. Däremot är väldig många stockholmare från den egna juniorvekrsamheten.

Detta är det enda sunda sättet att se på det. Lokala spelare är lokala spelare och bättre för alla om de spelar i Järved eller Nässjö eller Flemingsberg så länge som möjligt istället för att det blir en "egna produkter"-hets bara för att det ska stå på pappret.

Givetvis kan man inte räkna Elias Pettersson som en Växjö-produkt, ingen med vett i huvudet gör det. De gjorde säkert mycket bra med honom men han är givetvis en Timrå-produkt och en Ånge-fostrad spelare. Det enda som är lite synd är att det inte trillar ned särskilt mycket uppmärksamhet eller pengar till Ånge i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in