2019-01-31, 23:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Ja, det är mitt tips i dagsläget. Var inte kränkt över att jag inte tippar Färjestad.

Det slutade så här:

(FB) Shl 2018/2019

Skönt att du länkar en bortförklaring till Fabbes hat-trick när jag klart och tydligt pratar om dina kunskaper angående det bortdömda sparkmålet av Lundeström. Du har bra koll helt enkelt.
Citera
2019-01-31, 23:55
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag köper inte dina grunder till det hela.
Men mycket väl kan det bli Djurgården HV71. Men för SHLs bästa vore ett klassiker möte det bästa mellan Djurgården Färjestad.
Eller Luleå mot något av ovan nämnda lag.
Vilka grunder köper du inte? Att många trepoängare är en bra indikator, att målskillnad är en bra indikator, att spelet som helhet är en bra indikator. Vad har du för grunder när du bedömer guldchanser?
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Skönt att du länkar en bortförklaring till Fabbes hat-trick när jag klart och tydligt pratar om dina kunskaper angående det bortdömda sparkmålet av Lundeström. Du har bra koll helt enkelt.
Då hade du kanske kunnat länka till ett inlägg som rör den diskussionen? Om det var den du menade.

Flera domare gör samma bedömning, tror du mig inte så kan du ju kolla upp det, det är bara Linde som lagt sig platt och han har ju säkert sina orsaker.
Citera
2019-01-31, 23:59
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Då hade du kanske kunnat länka till ett inlägg som rör den diskussionen? Om det var den du menade.

Flera domare gör samma bedömning, tror du mig inte så kan du ju kolla upp det, det är bara Linde som lagt sig platt och han har ju säkert sina orsaker.

Du citerade ju detta inlägg själv i sparkdiskussionen, så vafan gnäller du på mig för att du har minne som en pensionär?

Dina bortförklaringar är som vanligt extremt patetiska och jag har aldrig sett dig erkänna att du haft fel någonsin.
Citera
2019-02-01, 00:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du citerade ju detta inlägg själv i sparkdiskussionen, så vafan gnäller du på mig för att du har minne som en pensionär?

Dina bortförklaringar är som vanligt extremt patetiska och jag har aldrig sett dig erkänna att du haft fel någonsin.
Tycker du att det var det mest relevanta inlägget i den diskussionen? Nästan som att du ville uppmärksamma alla på det inlägget.

Jag har inga som helst problem att erkänna att jag har fel. När har jag inte erkänt att jag har fel? Det enda som krävs är att jag blir överbevisad.
Citera
2019-02-01, 00:27
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Tycker du att det var det mest relevanta inlägget i den diskussionen? Nästan som att du ville uppmärksamma alla på det inlägget.

Jag har inga som helst problem att erkänna att jag har fel. När har jag inte erkänt att jag har fel? Det enda som krävs är att jag blir överbevisad.

Erkänner du att du hade fel angående Lundeströms bortdömda sparkmål?
Citera
2019-02-01, 00:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Erkänner du att du hade fel angående Lundeströms bortdömda sparkmål?
Fel kan man ha om objektiva fakta. Vad man har för åsikt om en bedömning är inte objektiva fakta.

Tabellen är objektiva fakta, säger jag till exempel att Skellefteå leder tabellen kan du lätt överbevisa mig genom att visa mig en tabell. Det går inte på samma sätt objektivt visa vad som är rätt och fel i en bedömningssituation.
Citera
2019-02-01, 01:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Fel kan man ha om objektiva fakta. Vad man har för åsikt om en bedömning är inte objektiva fakta.

Tabellen är objektiva fakta, säger jag till exempel att Skellefteå leder tabellen kan du lätt överbevisa mig genom att visa mig en tabell. Det går inte på samma sätt objektivt visa vad som är rätt och fel i en bedömningssituation.

Det är rätt enkelt. Målet dömdes bort för spark. Enligt reglerna ska en skridsko vara i kontakt med pucken för att det ska räknas som spark. Nu var det ett smalben. Sen att du tycker att det är ok att domaren bedömer ett smalben som en skridsko får stå för dig. Du hade mest troligt böjt dig framåt och särat på skinkorna om ledningen proklamerade att hela Västerbotten bedömdes som en skridsko. Ha det så kul med att fortsätta va dum i huvudet.
Citera
2019-02-01, 08:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det är rätt enkelt. Målet dömdes bort för spark. Enligt reglerna ska en skridsko vara i kontakt med pucken för att det ska räknas som spark. Nu var det ett smalben. Sen att du tycker att det är ok att domaren bedömer ett smalben som en skridsko får stå för dig. Du hade mest troligt böjt dig framåt och särat på skinkorna om ledningen proklamerade att hela Västerbotten bedömdes som en skridsko. Ha det så kul med att fortsätta va dum i huvudet.
Det där var nog knockoutslaget som gör dig till "vinnare".

Ser att jag hamnat i din signatur också, verkar som jag kan bidra med lite garn.
Citera
2019-02-01, 09:46
Medlem
Citat:

Jag har en fråga bara angående sparkmålet. Står det någonstans i regelboken om ben kontra skridsko? Jag är ganska säker (bara ganska) att en klockren sparkrörelse (tänk fotboll) penderörelse med skenan tydligt lyft från isen, pucken träffar smalbenet och går i mål, bedöms som spark och döms bort. Tog domarna upp den saken, skridsko/ben när Lundeströms mål diskuterades efteråt? Eller var det bara Linde som svamlade?

I regelboken heter paragrafen jag hittade angående sparkmål Mål med skridsko.

Regelboken säger att det spelar ingen roll vilken avsikt man har, om det är en kampsituation, det ska inte dömas mål då.

Återigen, jag ställer mig inte på någon sida. Jag tycker också att det borde varit mål.

Är nyfiken på regeln och domarnas officiella hållning.

Vore trevligt med fakta och sanningar innan folk blir påhoppade för att man tycker och tror.

Var domarna värdelösa igår mot Brynäs?
Senast redigerad av Palkranen 2019-02-01 kl. 09:48.
Citera
2019-02-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hur grundar du detta?
HV71 senaste 4?

HV71 senaste 4? Man har flest 3 poängare i serien, man har en otroligt gedigen defensiv.
Glöm inte att det är stark defensiv som vinner mästerskap.
Framåt är man inte helt ofarliga heller.
Tabellen senaste 20 matcherna sen man sparkade huvudtränaren ..man leder senaste 20 matcherna.
Man vann så sent som 2017 och har många spelare kvar från det guldet. Man vet vad som krävs.
Det sitter i väggarna i Kinnarps Arena!
Citera
2019-02-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
HV71 senaste 4? Man har flest 3 poängare i serien, man har en otroligt gedigen defensiv.
Tabellen senaste 20 matcherna sen man sparkade huvudtränaren ..man leder senaste 20 matcherna.
Man vann så sent som 2017 och har många spelare kvar från det guldet. Man vet vad som krävs.
Du kan vrida och vända på allt. Laget som ligger på 12:e plats har en mindre förlust än HV. Och det är bara 4 lag som har fler förluster än HV under 60 min. På detta är det 2 lag som har lika många förluster som HV under 60 min.
6 lag har fler förluster än HV efet FÖ/Straffar. 6 lag har gjort färre mål än HV.
Så att ens kunna påstå att HV skulle vara en sådan större favorit än många andra lag efter 38 omgångar är bara nonsens.
Och mästerskaps vinns ofta av att han bra målvakt, vilket HV inte har.
Citera
2019-02-02, 13:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Jag har inte varit ett dugg imponerad av Hv71 i matcherna mot Skellefteå. Tyckwe att dom har sett ut som ett mitten/bottenlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in