Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Det är rätt enkelt. Målet dömdes bort för spark. Enligt reglerna ska en skridsko vara i kontakt med pucken för att det ska räknas som spark. Nu var det ett smalben. Sen att du tycker att det är ok att domaren bedömer ett smalben som en skridsko får stå för dig. Du hade mest troligt böjt dig framåt och särat på skinkorna om ledningen proklamerade att hela Västerbotten bedömdes som en skridsko. Ha det så kul med att fortsätta va dum i huvudet.
Jag har en fråga bara angående sparkmålet. Står det någonstans i regelboken om ben kontra skridsko? Jag är ganska säker (bara ganska) att en klockren sparkrörelse (tänk fotboll) penderörelse med skenan tydligt lyft från isen, pucken träffar smalbenet och går i mål, bedöms som spark och döms bort. Tog domarna upp den saken, skridsko/ben när Lundeströms mål diskuterades efteråt? Eller var det bara Linde som svamlade?
I regelboken heter paragrafen jag hittade angående sparkmål Mål med skridsko.
Regelboken säger att det spelar ingen roll vilken avsikt man har, om det är en kampsituation, det ska inte dömas mål då.
Återigen, jag ställer mig inte på någon sida. Jag tycker också att det borde varit mål.
Är nyfiken på regeln och domarnas officiella hållning.
Vore trevligt med fakta och sanningar innan folk blir påhoppade för att man tycker och tror.
Var domarna värdelösa igår mot Brynäs?