Citat:
Ursprungligen postat av
Höja
Då har vi verkligen inte samma definition av en egen produkt. Egen produkt i min värld är personer som växt upp i klubben. Inte invärvade för juniorhockey. Känns mer som en växjö definition att räkna värvade som egna produkter. Lex Elias Petterson.
Som jag kan räkna är det sju egna produkter ert guldår. Pinsamt nog även 2 spelare från värsta rivalen. Vilken klubb med värdighet berör värsta rivalens produkter? :O
Jag tycker nog man ska räkna spelare som gått via juniorlaget. Givetvis ska man ha en bra verksamhet även i yngre år men där handlar det mer om breddidrott och att så många som möjligt ska spela hockey.
I vårt fall så har Sthlm delat upp så man spelar för sin lokala klubb och man har ett upptagningsområde. Vi skulle verkligen kunna ha massa lag och värvat massa talangfulla barn men det tycker man är kontraproduktivt och skulle innebära att det skulle förmodligen bi färre lag.
Men sen ska DIF vara det naturliga steget för alla Stockholmare att ta när de vill satsa i gymnasieålder eller u15.
Därför ser man väldigt få som det står DIF på som moderklubb om man går in i eliteprospects och kollar. Däremot är väldig många stockholmare från den egna juniorvekrsamheten.