2018-10-31, 01:10
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2666
Så jävla skönt att paja festen i SAAB Arena inför fullsatta läktare och bryta Linköpings hemmasvit.

Men domarna i den här serien alltså. Hur värdelösa kan man bli. Så förbannat inkonsekventa och undermåliga att det är skrämmande i match efter match, och det får bara fortgå.

Ganska rättvist resultat '... Så jävla typiskt att "bita sig i läppen" bergfors får göra sitt första mål och att Lilja kommer tillbaka till Linköping och sätter två. Dålig respekt måste jag tillägga, efter att white lions samlat in pengar till Liljas böter så kan man ju tycka att han kan visa mer respekt än att bli gladast i världen av att göra mål.

Domarna... riktigt dåliga idag igen. Vilken jävla filmning när det blir straff, pinsamt. Hoppas den går till DN. Kul kommentar från tjackis robban i pausen, dock hade han ju helt fel.
Citera
2018-10-31, 04:53
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Ganska rättvist resultat '... Så jävla typiskt att "bita sig i läppen" bergfors får göra sitt första mål och att Lilja kommer tillbaka till Linköping och sätter två. Dålig respekt måste jag tillägga, efter att white lions samlat in pengar till Liljas böter så kan man ju tycka att han kan visa mer respekt än att bli gladast i världen av att göra mål.

Domarna... riktigt dåliga idag igen. Vilken jävla filmning när det blir straff, pinsamt. Hoppas den går till DN. Kul kommentar från tjackis robban i pausen, dock hade han ju helt fel.

Filmning? Bemström får ju helt klart två rapp, ett över händerna och ett mot smalben/ankel-trakten. Sen tappar han väl skäret en aning också. Men kan inte se hur det kan bedömas som filmning.

Bara tacka för Lilja förresten. 3-3-målet är magiskt med Josefsson som lättar fram den och Lilja som snipear in den med den one timer. Så vackert.
Citera
2018-10-31, 05:09
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Lex Jensen - Schira. Domarna har såklart koll på vem som leder tacklingsligan och tror att de är någon sorts korsriddare. Man blir bara trött av att se detta.

Utvisningen på Farley är parodi. Blir provocerad och båda vevar till samtidigt. Farley har snabbare reflexer och åker ut.

Absolut. Engsund måste gå upp i rök på några hundradelar för att kunna undvika den där situationen. Allt för att Olofsson blir rädd för att ta en tackling.

Vänta bara, det blir säkert en avstängning på 5-6 matcher också.
Citera
2018-10-31, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vore kul att få höra lite åsikter om skillnaden på Johan Forsbergs tackling på Daniel Fernholm och Sebastian Ohlssons tackling på Pontus Själin ikväll. Själin spelade vidare och Ohlsson fick 5 + GM, men blir det 9 matcher?

Spelade han vidare? Jag försökte kolla men jag såg han inte senare. Nåväl jag kan ju ha missat. I alla fall såg det inte snyggt ut alls. Vad hände med den där respekten man skulle ha...
För övrigt verkar ju 'tant' Lena Sundkvist börja visa tecken på lite förvirring i kommenterandet.
Citera
2018-10-31, 08:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Spelade han vidare? Jag försökte kolla men jag såg han inte senare. Nåväl jag kan ju ha missat. I alla fall såg det inte snyggt ut alls. Vad hände med den där respekten man skulle ha...
För övrigt verkar ju 'tant' Lena Sundkvist börja visa tecken på lite förvirring i kommenterandet.

Han klev av. Tvivlar på att Luleå skulle våga chansa kring hjärnskakningar med tanke på en viss läkare som var i klubben under en tid.
Citera
2018-10-31, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2666
Filmning? Bemström får ju helt klart två rapp, ett över händerna och ett mot smalben/ankel-trakten. Sen tappar han väl skäret en aning också. Men kan inte se hur det kan bedömas som filmning.

Bara tacka för Lilja förresten. 3-3-målet är magiskt med Josefsson som lättar fram den och Lilja som snipear in den med den one timer. Så vackert.
Såg billigt ut när den skedde, men när man sett repris på den igen så ser man att han precis lägger vikten på det benet som Larsson vevar till mot. Då krävs det ju inte mycket för att Djurgårdare ska falla, speciellt inte när han lutar sig som han gör heller. Så korrekt dömt.

Många gånger var han ju en av våra bättre spelare, men något ojämn och tog ju aldrig riktig det där sista klivet. Behövde nog denna nytändning, dessutom har han säkert mått bra av att kunna lägga allt med rättegångar och skit bakom sig.
Dock lär det knappast bli någon långvarig vistelse i Stockholm för Lilja, räknar med att han spelar i NHL kommande säsong. Så när vi inkasserar runt 2 miljoner i ersättning så kan vi se det som att vi är kvitt efter att betalat delar av Bergfors lön under en och en halv säsong.

Sen var det ingen större överraskning att Bergfors skulle näta igår, sa innan matchen att det är skrivet i sten att han hänger en. Matchen hann knappt börja innan han drar en i stolpen, och slutligen så fick han ju sitt mål.
Senast redigerad av tech_85 2018-10-31 kl. 08:33.
Citera
2018-10-31, 09:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Han klev av. Tvivlar på att Luleå skulle våga chansa kring hjärnskakningar med tanke på en viss läkare som var i klubben under en tid.
Har säkert beställt kista och gravsten men ställer ändå upp med honom nästa match.
Citera
2018-10-31, 10:19
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Såg billigt ut när den skedde, men när man sett repris på den igen så ser man att han precis lägger vikten på det benet som Larsson vevar till mot. Då krävs det ju inte mycket för att Djurgårdare ska falla, speciellt inte när han lutar sig som han gör heller. Så korrekt dömt.

Många gånger var han ju en av våra bättre spelare, men något ojämn och tog ju aldrig riktig det där sista klivet. Behövde nog denna nytändning, dessutom har han säkert mått bra av att kunna lägga allt med rättegångar och skit bakom sig.
Dock lär det knappast bli någon långvarig vistelse i Stockholm för Lilja, räknar med att han spelar i NHL kommande säsong. Så när vi inkasserar runt 2 miljoner i ersättning så kan vi se det som att vi är kvitt efter att betalat delar av Bergfors lön under en och en halv säsong.

Sen var det ingen större överraskning att Bergfors skulle näta igår, sa innan matchen att det är skrivet i sten att han hänger en. Matchen hann knappt börja innan han drar en i stolpen, och slutligen så fick han ju sitt mål.

Eddie slår ju flera gånger. Hur det kan se billigt ut fattar jag verkligen inte.

Bergfors har varit riktigt bra i år också. Han har bara så jävla svårt att få in pucken. Hoppas det lossnar nu.

Risken finns väl att vi tappar Lilja till kommande säsong men då är det för han gjort det jävligt bra och vi ändå fått honom ett år och att han förhoppningsvis trivdes bra hos oss och vi blir det naturliga valet i framtiden.
Känns riktigt starkt av oss att hålla oss kvar i toppen med tanke på alla skador. Igår hade vi i princip en landslagskedja borta med Dick-Ante-Jonte.
Citera
2018-10-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Eddie slår ju flera gånger. Hur det kan se billigt ut fattar jag verkligen inte.
Flera gånger? Han försöker stötbryta men misslyckas och delar därefter ut ett(!) rapp på Djurgårdaren.
Billigt såg det ut på plats och i realtid, såg ut som vilket annat rapp som helst över byxan där man 99% av gångerna inte faller som en fura. Dock får man krypa till korset och ändra uppfattning efter man sett reprisbilder på nära håll och i slowmotion att domaren gjorde rätt i att döma straffslag.
Citera
2018-10-31, 14:25
Medlem
2666s avatar
Bergfors lättnad igår när han fick sätta dit pucken gick inte att ta miste på. Lossnar det för honom nu tror jag lätt han är god för 15 mål åtminstone.

Det har ju tjatats om det tidigare men det är ändå en spelare som stått för 20+ mål i både KHL och AHL. Med tanke på hans vilja att skjuta (mest i SHL väl?) så var det bara en tidsfråga innan det skulle lossna.
Senast redigerad av 2666 2018-10-31 kl. 14:30.
Citera
2018-10-31, 14:30
Medlem
Ferross avatar
5+böter för Ohlsson, tycker det är 2-3 matcher för kort. Farleys 3 matcher är väl inget att snacka om, en riktigt idiotgrej.
Citera
2018-10-31, 19:39
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sitter och gnäller om tekningar.....
Ligger man sist i tekningsligan tycker jag att det är rättfärdigat att gnälla på dom, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in