2018-10-13, 21:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Om man förväntar sig att ett lag som förra säsongen spelade final och på pappret är bättre nu inte ska spela dålig hockey, är det orealistiska förväntningar? Om det är det för dig så får det också stå för dig. På pappret ska vi vara ett topp 4 lag och då förväntar jag mig att dom inte ska spela som ett botten 4 lag som försöker vara ett topp 4 lag.
Är laget på bättre på papperet? Möjligtvis backsidan.
Citera
2018-10-13, 22:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Är laget på bättre på papperet? Möjligtvis backsidan.
Som jag skrev för två inlägg sen. Olimb, Aaltonen, Hedberg, Alvarez är en uppgradering från Olofsson, Hetta, Söderlund, Olsson. Åtminstone hur dom presterat tidigare säsonger rent poängmässigt.
Citera
2018-10-13, 22:32
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Som jag skrev för två inlägg sen. Olimb, Aaltonen, Hedberg, Alvarez är en uppgradering från Olofsson, Hetta, Söderlund, Olsson. Åtminstone hur dom presterat tidigare säsonger rent poängmässigt.
Nu har jag inte stenkoll på alla dessa spelare, men med i alla fall Aaltonen har ni fått in offensiv kraft som läcker som ett såll bakåt. Poäng är inte allt i hockey. Bara för att han gör en jävla massa poäng måste han inte vara bra för laget.
Citera
2018-10-13, 22:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det var inte för två inlägg sen.
Citera
2018-10-13, 23:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Nu har jag inte stenkoll på alla dessa spelare, men med i alla fall Aaltonen har ni fått in offensiv kraft som läcker som ett såll bakåt. Poäng är inte allt i hockey. Bara för att han gör en jävla massa poäng måste han inte vara bra för laget.
Det har tyvärr varit precis tvärtom nu i början. 1 assist på 8 matcher. Däremot så innan dom bröt upp kedjan med Alvarez, Olimb och Aaltonen så var dom inne på minst mål bakåt.
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det var inte för två inlägg sen.
Ge dig.
Citera
2018-10-13, 23:56
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Men är det en uppgradering om man även tar med er största förlust(Lindholm). Tror knappast det väl?
Senast redigerad av JoshTee 2018-10-14 kl. 00:03.
Citera
2018-10-13, 23:56
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det har tyvärr varit precis tvärtom nu i början. 1 assist på 8 matcher. Däremot så innan dom bröt upp kedjan med Alvarez, Olimb och Aaltonen så var dom inne på minst mål bakåt.

Ge dig.
Hursomhelst håller jag inte med om att laget är bättre på papperet.
Citera
2018-10-14, 00:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men är det en uppgradering om man även tar med er största förlust(Lindholm). Tror knappast det väl?
Hade hoppats på att Olimb och Aaltonen skulle göra dom poängen, plus lite till. Och en Jimmie Ericsson från start och skadefri är alltid en förstärkning, oavsett om han gör mål eller inte.
Citera
2018-10-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Återigen sitter värdsmålvakten på bänken i Karlstadsgänget. Hade han stått hade de nog vunnit med 3-0 istället.

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Storlaget kaffe bk slår till igen med sina resurser. Varför man inte låter supermålvakten werner spela mer är för mig en gåta. Han ska väl spela om såväl båda benen som armarna är brutna?
Efersom ni båda följer SHL och Färjestad slaviskt så vet ni varför Werner inte spelar.
Och oavsett så vann han en jävla massa poäng åt Björklöven förra säsongen. Så speltid i FBK eller inte tar absolut inte det i från att han var Björklövens bästa spelare.

Efter ännu en förlust så är det nu tid för Penneborn att kliva av. Han håller inte för SHL och framför allt inte förSHLs mäktigaste lag Färjestad.
För jag tror knappast att Ryno, Johansson, Johansson, Virtanen, Nygård och ett antal till har blivut så jävla dåliga inför säsongen.

Jacobsson försvinner vilket är bra. Dom nyförvärv som kommit inför säsongen så är det Svensson och Linus som gjort det bra. Men Ottosson och Viksten. Vad fan är det för jävla sopor?

Torsk igår mot ett ett jävla fuskande lag. Är det inte lägg matcher mot Boden så är det bara ett gäng kärringar som ligger på isen och gråter.
Citera
2018-10-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Efersom ni båda följer SHL och Färjestad slaviskt så vet ni varför Werner inte spelar.
Och oavsett så vann han en jävla massa poäng åt Björklöven förra säsongen. Så speltid i FBK eller inte tar absolut inte det i från att han var Björklövens bästa spelare.

Efter ännu en förlust så är det nu tid för Penneborn att kliva av. Han håller inte för SHL och framför allt inte förSHLs mäktigaste lag Färjestad.
För jag tror knappast att Ryno, Johansson, Johansson, Virtanen, Nygård och ett antal till har blivut så jävla dåliga inför säsongen.

Jacobsson försvinner vilket är bra. Dom nyförvärv som kommit inför säsongen så är det Svensson och Linus som gjort det bra. Men Ottosson och Viksten. Vad fan är det för jävla sopor?

Torsk igår mot ett ett jävla fuskande lag. Är det inte lägg matcher mot Boden så är det bara ett gäng kärringar som ligger på isen och gråter.

Fuskande lag?
Dock va domarn jäkligt kass. Missade 2 situationer på Lash som skulle varit utvisning. En tripping i mittzon och en nedragning vid färjestad målet. Även Frölunda skulle haft ett par utvisningar vid något tillfälle. Synd på en annars grym match.
Citera
2018-10-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Fuskande lag?
Dock va domarn jäkligt kass. Missade 2 situationer på Lash som skulle varit utvisning. En tripping i mittzon och en nedragning vid färjestad målet. Även Frölunda skulle haft ett par utvisningar vid något tillfälle. Synd på en annars grym match.
Färjestad hade Steen, Zetterlund och Rydahl framåt. Det var allt. Och Svensson som var långt ifrån den klass han visat tidigare under säsongen.
Färjestad är riktigt dålig.
Citera
2018-10-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestad hade Steen, Zetterlund och Rydahl framåt. Det var allt. Och Svensson som var långt ifrån den klass han visat tidigare under säsongen.
Färjestad är riktigt dålig.

Ändå vann ni skotten med typ 32-13. Och tycker inte Frölunda va dåligt. Va en grym hockeymatch iallafall.
Tar gärna Viksten av er. Ni kan få Ponthus Westerholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in