2018-12-08, 21:15
Medlem
Härlig seger och 3:e plats i tabellen, gött.
Citera
2018-12-08, 22:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Håller inte med om Norén, tycker han är helt irrelevant. Han började bra men har sedan alltmer försvunnit. Bäste back har Granberg varit.
Granberg har varit inst lika irrelevant som Norén. Han har haft ett par tunga tacklingar på hela jävla säsongen. Annars är han och petar med klubban som en innebandyspelare lika mycket som resten av laget. Man hoppades ju på att han kunde stå upp på blå och stoppa mer.
Citera
2018-12-09, 00:33
Medlem
siryessirs avatar
Dom två senaste matcherna har varit riktigt roliga att se. Enormt tempo i bägge matcherna och Luleå har varit väldigt bra mot både Färjestad och nu senast mot Djurgården. Cred till domarna också som har låtit lagen avgöra matcherna och inte satt randigt i fokus.

I övrigt noterar jag att Djurgården har släppt kontrollen över sitt twitterkonto till en riktig fotbollskille. Rätt skämmigt kan jag tycka.
Citera
2018-12-09, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Tycker det är märkligt att du jämför den situationen (https://www.shl.se/artikel/gnesajomk-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden)

Med dagens. (https://twitter.com/cmoresport/status/1071431421552664576)

Skulle snarare säga att den påminner betydligt mer om t.ex. Bibic situation (https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zL2G8O/otacka-scener--almen-bibic-ut-pa-bar) än Rynos, även om Ottosson inte är ute efter att sätta en tackling utan blir mer av en kollision.
Vad spelar det för roll om en kille åker på hjärnskakning eller ej? Bibic fick inget med sig när han satte sig i dålig situation, detsamma borde väl gälla Ottosson.
Vad min personliga åsikt är att Ryno ska klara sig helt utan straff och lika så LHC spelaren. Är man så korkad som Ottosson är så får man skylla sig själv.

Men jag utgår i från SHL och deras pajas beslut. En spelare kör ihop med en annan. Denna spelare skadar sig vid sitt filmande och spelare A får 5 min och 2 matchers avstägning.
I en annan match försöker en spelar kastreara en annan spelare och det ger 2 matcher.
SHL och DN har ingen som helst rödtråd i sina beslut och straff. Det är det jag vill komma fram till.
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Håller med. Barnungen du snackar med ovan är besatt av Växjö och kan inte skilja på svart och vitt. FBK-spelare x2 ger sig bara på spelare när mostståndarna inte ser dem. Skillnad på att spela hårt och spela fegt som Ryno.
Du kan bara slå igen käften din idiot nolla. Håll dig till damhockey och Luleås damlag!

Bokk borde ha blivit avstängd på livstid för sitt filmande i matchen mot Skellefteå.
Citera
2018-12-09, 14:13
Medlem
IceEyess avatar
Undermålig och oacceptabel insats på isen, men på läktaren övertygade vi desto mer
Citera
2018-12-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ni som håller på SAIK, Rögle och Djurgården. Hur går det för Norén, Bertov, Alsing och Bemström?

Både Alsing och Bemström har varit MYCKET mycket bra, över förväntan för Djurgården.
Alsing en av de bästa backarna, och Bemström har varit den bästa målskytten.
Citera
2018-12-12, 21:03
Medlem
von_Ss avatar
Djurgårdare här inne hur gjorde ni för att bli av med Tomas Johansson? Fy fan vilken jävla sopa
Citera
2018-12-13, 16:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Djurgårdare här inne hur gjorde ni för att bli av med Tomas Johansson? Fy fan vilken jävla sopa
Har inte han lagt av? kanske platsar i leksand iofs.
Citera
2018-12-13, 16:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har inte han lagt av? kanske platsar i leksand iofs.

Han är ju nån slags GM eller sportchef eller något som nu har infiltrerat Leksand. Så nu sitter han och tycker allt ser bra ut (efter ÅTTA nollpoängare i rad) för han är en självutnämnd statistikguru. Att spelet ser ut som fan själv och att vi har den sämsta formen på 42(!) År bekymrar inte den corsifixerade handlingsförlamade galningen som inte vill ha någon quickfix
Citera
2018-12-13, 16:54
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Han är ju nån slags GM eller sportchef eller något som nu har infiltrerat Leksand. Så nu sitter han och tycker allt ser bra ut (efter ÅTTA nollpoängare i rad) för han är en självutnämnd statistikguru. Att spelet ser ut som fan själv och att vi har den sämsta formen på 42(!) År bekymrar inte den corsifixerade handlingsförlamade galningen som inte vill ha någon quickfix
Okej, borde ha begripit att han avancerat. Men han talar väl i egen sak lite? Är han ansvarig för laget och värvningar så kan väl han (liksom alla andra Leksand-fans) bara hoppas det vänder.
Det är ju trots allt tidigt på säsongen, men det såg lite lamt ut mot Södertälje igår.
Citera
2018-12-13, 17:16
Medlem
J.R.s avatar
Enligt tidningarna lämnar Ryan Gunderson brynäs if. Har han varit usel eller är han bara en komplott i Brynäs-tragiken? jag vet inte.. Gunderson var ju bra för några år sedan.
Citera
2018-12-13, 17:20
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Enligt tidningarna lämnar Ryan Gunderson brynäs if. Har han varit usel eller är han bara en komplott i Brynäs-tragiken? jag vet inte.. Gunderson var ju bra för några år sedan.
Han är delad 3e bäst i serien poängmässigt, 2p bakom poängbästa Curran.

Lämnar han är det givetvis för att han kan tjäna mer pengar där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in