Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är alla bilder extremt suddiga så man inte kan se vapnet???

För att det är antagligen någon som tagit bild från en balkong med dålig kvalité, och bilden är inzoomad. Kommer nog dröja innan vi får se en bra bild på "vapnet".
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Mamman kanske skulle tagit lite mer ansvar... Jag skulle inte låta min treåring springa ute mitt i natten med leksakspistol iallafall. Så jag är benägen att hålla med dig.
Kätting runt benet o krok i golvet så denne stannade kvar på sin plats under icke bevakad tid vore mer fair än o ge han en pistol o låta han springa fritt på stan nattetid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Herrejävlar ser verkligen inte ut som något riktigt vapen. Det sitter till och med en orange plupp framme på mynningen. Detta måste röra sig om riktiga sopor till poliser.
Det syns ingen orange plupp på bilden. Ta din medicin.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Så liten var inte pistolen. Lite mindre än axelbredd på polisen brevid

Va?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Harmlös, han ser ut som en blandning av jabba the hut o nån i köping serien...harmlös..ja man tackar. Skulle vilja se dig möta han med ett vapen i hand..springer du fram o pride-kramar han tro?

Jag hade gått till han och surrat me han...ev. gett han en Festis och försökt kolla vars landet ligger.

Jag hade däremot inte dunkat in dussintal me dumdum kulor i hans mage.

Känns inte alls som nåt bra alt.
Citera
2018-08-03, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det tyder på att dom är mentalt starka vilket är en viktig egenskap som polis.

Mentalt stark är man om man inte sopar under mattan, inte om man sopar under mattan låtsas vara arbetsför, men styrs av innehållet under mattan.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Precis som DU och alla ANDRA här inne. Då är ju du också sosse, så du bör ju rimligtvis läsa sossemedia?

Va? Fattar inget av vad du säger... någon länkade en bild till svd tror jag och där är en blurrad bild och jag säger att det inte är polisen som släppt en bild till media och blurrat den. Det är media, svd eller den nu som har blurrat den och svensk media blurrar aldrig något som gynnar polisen.. de vitpixlar mörka, blurrar händelser och anger någon tramsanledning om att de aldrig visar bilder på folk innan rättegång förutom om de är svenska gubbar som ev kanske har nån anmälan när #metoo slog till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men den här killen var världens snällaste, har inte ens dödat en fluga, och kan bara säga mamma. Polisen skall agera på det de känner till, det som sker, inte vad deras hjärnspöken tror skulle kunna hända.

Kan tillägga att en person med Erics diagnoser är van vid lågaffektivt bemötande, dvs man gapar inte och skriker när man jobbar på det sättet.

Dessutom hade han inget talat språk, alltså van vid att kommunicera med bilder i stället för verbalt.

Han kan säkert ha blivit stressad av polisernas agerande, han förstod ju inte vad de (med all säkerhet) gapade om.

Jag förstår dock inte hur poliserna inte såg att han hade DS...
Citera
2018-08-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är alla bilder extremt suddiga så man inte kan se vapnet???
Så suddiga kan de inte vara. Det finns flera här på Flashback som klart och tydligt ser orangefärgade delar på leksaksvapnet. Jag skall testa att ta droger, så kanske jag också kan se det.
Citera
2018-08-03, 18:11
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Om 3 poliser inte kan fatta att man kan skjuta 1 gång i foten först för att inte avrätta honom genom att peppra han i magen som om det vore wild wild west är det ett problem.

Skott i benet (än mindre i foten) är inte riktigt ett realistiskt alternativ. Möjligtvis mot en knivbeväpnad (eller liknande), men även där kan adrenalinpåslaget vara så stort hos angriparen att det inte hjälper.
Dels är det en liten, rörlig del att träffa på håll och vid en eventuell miss så riskerar kulan att rikoschettera och träffa någon annan.

Om polisen väljer att öppna verkanseld mot en presumtivt pistolbeväpnad man så görs det nog alltid mot överkroppen som är den lättaste delen att träffa.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men den här killen var världens snällaste, har inte ens dödat en fluga, och kan bara säga mamma. Polisen skall agera på det de känner till, det som sker, inte vad deras hjärnspöken tror skulle kunna hända.

Om poliserna bara hade läst mammans intervju i Aftonbladet innan de sköt så hade det här aldrig hänt.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-08-03 kl. 18:17.
Citera
2018-08-03, 18:13
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Poliserna har inte ens lyckats med att göra en ordentlig teknisk undersökning av platsen. Reporter hittade tomhylsa & platsen fick spärras av igen. Polisen slarvar förstås ordentligt nu för att de ska slippa ta ansvar för sina handlingar.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7013263

Skandal!
Citera
2018-08-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Andra situationer, andra förutsättningar.

Kan garantera dig att dom var hundra ggr mer kunniga och tränade än pajasar som dig.

Svenska polisen är erkänt usla skyttar som ofta inte klarar av sina skytteprov. Finns iofs också dom som är av gamla skolan och är Sverigeelit...
Senast redigerad av manurihn.32 2018-08-03 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in