Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
De är ju faan psykotiskt gjort av polisen.

Precis allt skriker KORRUPTION och kåranda. Det här är ju så äckligt att man nästan skakar.

Fan yrar du om? Polisen har precis avlossat sina vapen, sen kommer en snubbe fram och skriker på arabiska. Klart de först höjer sina vapen. Idiot.
Citera
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men om polisen är så taggad då kan ju vem som helst i en portgång bli dödad. Om jag själv kommit och inte uppfattat vad polisen sagt på avstånd, gjort en rörelse mot fickan eller inner jackan, hade det varit ett skäl att skjuta mig, bara för att det bodde en farlig kriminell i närheten?

Du hade inte blivit skjuten för du hade svarat på deras kontaktförsök som en normal människa och inte stapplat runt som ett lönnfett riksmongo.

Det var hans Downs som dödade honom. Naturligt urval.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Eftersom det inte ser ut som på film i sådana eldstrider låter 41 skott på tre vapen fullt rimligt. Att flertalet av dessa inte sitter i Eriks kropp utan vid sidan av är fullt begripligt, det också.

Har full förståelse för att situationen när den pågår måste bedömas av vad man då uppfattar och att man vid detta akuta tillfälle inte har tillgång till det facit vi nu har efteråt.

Ingen polis hade kommit på tanken att skjuta obeväpnade glade Eric om de visste att det var han.

Det jag inte förstår är dessa mängder av kulor som far åt alla håll. På en innergård i Vasastan med bevisligen folk på bänkar, balkonger och bakom fönsterrutor som genomborrats av kulor....

Jag kan själv inget om vapen, du skriver att ”41 skott på tre vapen är fullt rimligt”.
Men är det verkligen fullt rimligt att skjuta 41 skott med polisens kraftfulla ammunition kl 4 på morgonen där på innergården?
Nu dog sorgligt nog Eric, men det kunde ju blivit betydligt fler som träffats av kulregnet, som vad jag förstår träffat lite varstans.
Senast redigerad av Solglittret 2018-08-03 kl. 22:51.
Citera
2018-08-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tog man mannen då? Jag antar att Eric och hennes ex ser väldigt lika ut.
Håller med sånna hög krimminella ska polisen känna igen!
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Polisens uppgift och existensberättigande är att skydda medborgare från brott. Om de "klantar sig" och skjuter ihjäl en utvecklingstörd kille så har de sas misslyckats med sin uppgift?

En medelmåttig person kan känna igen någon med Downs syndrom och vad det innebär för minskad hotbild. Dvs personer med downs syndrom är extremt sällan ens brottslingar.

Så lite polissvinn får man räkna med? Bortsett från att en funktionshindrad vuxen man inte behöver vara en brottsling för att avlossa vådaskott, eller "skott på lek".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlar sannolikt om enanonym källa?

Eric välkänd av polis?

Var det verkligen så mörkt att man inte kunde se om det var den välkände mannen man sköt ihjäl?

Kan polisen styrka att bombgruppen också var på väg till platsen? Och varför spärrades inte kvarteret av som en första åtgärd om man misstänkte att sprängmedel fanns i en fastighet. Räddningstjänst och ambulanser var förstås också på väg till platsen?

Osar efterhandskonstruktion.
Det är lätt att vara efterklok med alla fakta som kommit fram i efterhand. Frågan här är om polisen har agerat korrekt eller inte vid händelsen. Vad tycker du och varför?
Citera
2018-08-03, 22:49
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Nej absolut inte, utgången är djupt tragisk och jag hade känt samma om det va en invandrarpojke med downs.

Men det jag menade var att polisens mål va att stoppa det dom uppfattade som hot, och det med endast 7 skott är väldigt effektivt.

Studier från FBI visar att endast drygt 25% av skott avlossade av amerikansk polis träffade sina tilltänkta mål. det är svårt att träffa med pistol, betydligt svårare än gevär.

Nu hade blatten inte Downs i min frågeställning. Endast sju skott? För jävligt om du nu kan se offret framför dig.
Stenkastande avskräde från utlandet skjuter ingen på, vad tycker du om det om man får fråga?
Citera
2018-08-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har full förståelse för att situationen när den pågår måste bedömas av vad man då uppfattar och att man vid detta akuta tillfälle inte har tillgång till det facit vi nu har efteråt.

Ingen polis hade kommit på tanken att skjuta obeväpnade glade Eric om de visste att det var han.

Det jag inte förstår är dessa mängder av kulor som far åt alla håll. På en innergård i Vasastan med bevisligen folk på bänkar, balkonger och bakom fönsterruto som genomborrats av kulor....

Jag kan själv inget om vapen, du skriver att ”41 skott på tre vapen är fullt rimligt”.
Men är det verkligen fullt rimligt att skjuta 41 skott med polisens kraftfulla ammunition kl 4 på morgonen där på innergården?
Nu dog sorgligt nog Eric, men det kunde ju blivit betydligt fler som träffats av kulregnet, som vad jag förstår träffat lite var stans.

Det sköts inte 41 skott förihelvete snarare runt 7 st, vilket är lite uppdelat på 3 skyttar. över på 1 sekund.

Sen har polisen inte nån jävla kraftfull ammunition, det är 9mm laddad med expanderande ammunition, inget speciellt övht.
Citera
2018-08-03, 22:50
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Precis folk har verkligen svårt att förstå att vi måste utgå ifrån informationen som polisen hade DÅ.
Många vill utgå från informationen som finns nu och bedöma polisen agerande ifrån detta, mycket skrämmande hur korkade folk är

+1

"M-m-men det var inte ett riktigt vapen varför skjuter polisen folk med leksaker för SNARTFÅRMANVÄLINTEENSHÅLLAIENPINNEUTANATTBLISKJUTE N"

Inlägget under ditt var ju också ganska passande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det visade ju sig att de hade hela livet på sig. För om de inte hade skjutit hade ingenting hänt.
Citera
2018-08-03, 22:50
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Äntligen! fullkomligt perfekt agerande av polisen alltså, dock va det maximal otur att lille eric viftade med pistol kust den natten. här bär föräldrarna största ansvaret.

Känner du till något om hur länge dessa tre poliser hade tjänstgjort?

Seriöst nyfiken.

Jag får känslan av tre aspiranter.
Nyutexaminerade och oerfarna.

Ett förslag jag hoppas polis och politiker kan ta till sig.

Kräv att alla airsoftsguns och leksaksvapen i framtiden måste vara illröda, enligt lag.
Ingen 100% lösning, men det vore bättre än nuvarande situation.
Plus att man informerar mer om risken att springa runt med tex en airsoftkalasnikov på stan när ingen kan se skillnad på dem på ens tio meter.

Oavsett tragedin så ska ingen springa runt med vapenkopior i dessa terroristtider.

Tänk Breivik, Torontoterroristen etc.
Senast redigerad av Fashwave 2018-08-03 kl. 23:06.
Citera
2018-08-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
"Mohammed" såg tydligen att Eric hade Downs syndrom och ett leksaksvapen, varför gjorde inte poliserna detta?

Araben och Eric satt på samma parkbänk några minuter före skotten. Eric gick vidare in på gården. När araben sedan hörde skotten gick han fram till poliserna. Poliserna blev alltså inte kontaktade innan, utan EFTER
Citera
2018-08-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tog man mannen då? Jag antar att Eric och hennes ex ser väldigt lika ut.
Hur skulle du agerat i den situationen? Ignorerat Erik som viftade med vapen och letat efter någon annan eller försökt få Erik att lägga ner vapnet och säkra honom först oavsett vem han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in