Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-03, 18:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hur kan msn missta en liten plastpistol med orange myning mot ett riktigt vapen som troligen är dubbelt så stort i verkligheten övergår iaf. mit förstånd. Sen att du hatar downisar kan du väl spara till någon annan tråd.

Så liten var inte pistolen. Lite mindre än axelbredd på polisen brevid
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Har du sett personer med Downs Syndrom någon gång som blivit helt galna av ilska? Jag har det. Alla människor har olika sinnesstämningar.

Källa på att han blev galen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har du sett personer med Downs Syndrom någon gång som blivit helt galna av ilska? Jag har det. Alla människor har olika sinnesstämningar.

Men den här killen var världens snällaste, har inte ens dödat en fluga, och kan bara säga mamma. Polisen skall agera på det de känner till, det som sker, inte vad deras hjärnspöken tror skulle kunna hända.
Citera
2018-08-03, 18:06
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Och därför skjuter man någon med plastpistol jag är rätt glad du inte är polis.
Citera
2018-08-03, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du neutraliserar en faktor i det hela, helt okej, men du förbiser resten av det jag publicerade.

Grupp --> förmans order.

Manöverutrymme --> Man visste att det handlade om en beväpnad person --> Varför gå så nära att man inte hade ett manöverutrymme/tid --> Fara för egen och annans säkerhet

osv.

Kom igen, gör ett nytt försök.

Nej.

I en nödvärn situation är det ingen jävla förman som måste frågas innan. Använd insidan så förstår du(kanske) varför.

Hur vet du att dom medvetet satte sig i den situationen dom gjorde? Det kan lika gärna vara så att dom stötte på honom av en slump, eller att dom efter en stund inte bedömde det hela akut och då kom vapnet fram...
Citera
2018-08-03, 18:07
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Och mongon är olämpliga som människor. Definitivt är det olämpligt att utvecklingsstörda 20-åringar med en 3-årings mentalitet springer ute på nätterna med vapen i händerna. Denne borde ha varit inlåst för natten.

Mamman kanske skulle tagit lite mer ansvar... Jag skulle inte låta min treåring springa ute mitt i natten med leksakspistol iallafall. Så jag är benägen att hålla med dig.
Senast redigerad av Tyrranic 2018-08-03 kl. 18:07. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Jag säger ju det.

Om det var halvmörkt ute så såg de väl inte att han var ett missfoster?

Vem som helst hade skjutit med en galen Downs springades mot sig!

Det var dagsljus mer eller mindre, jag var vaken halv fyra inatt i Stockholms innerstad och då var det ljust ute.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Varför är alla bilder extremt suddiga så man inte kan se vapnet???
Citera
Medlem
Sju tomhylsor har hittats i anslutning till platsen. Jag hävdar att det här är frågan om en ren arkebusering.
Citera
2018-08-03, 18:08
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Alla kan få ett handikappat barn. Hoppas du får ett. Då skulle det låta annorlunda.

Flatorna mördade Eric....fi faan.

R.I.P hoppas de blir riktigt bra uppslutning på MC grejen imorgon. Hade jag bort i Sthlm hade jag vart där.

Lätt

Men bara för det ska man inte låta det handikappade barnet springa på stan mitt i natten med leksaksvapen.
Lås Rickard Torell
Citera
2018-08-03, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Många gånger det har hänt utan att polisen sköt. Ett tillfälle i göteborg där insatsstyrkan rykte ut med laser osv mot några ungdomar som lekte med softairgun. Problemet här är att ju att killen inte kunde förstå vad som händer och följa polisens kommandon men lika roligt är att polisen samtidigt inte var tränade för situationen och inte klarade hantera situationen.

Andra situationer, andra förutsättningar.

Kan garantera dig att dom var hundra ggr mer kunniga och tränade än pajasar som dig.
Citera
2018-08-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Folk med Downs kan bli riktigt obehagliga när de går bananas.

Jävligt starka är dem också. Förstår att polisen valde skjuta missfostret.

Enligt anhöriga var han världens snällaste.

Denna tragedi är närmast ett nationellt trauma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in