Extra svrt med FPL nu nr VM lr frstra de frsta 1-2 veckorna. Min taktik blir att tnka kortsiktigt, och sedan anvnda WC i oktober under landslagsuppehllet. Tankar om mitt lag?
MV: Guaita, Patricio - Tv 4,5-mlvakter lnar sig alltid mer n att ha ngon frn topplagen. Kanske byter ut ngon, men hr knner jag mig trygg.
B: Robertson, Pereira, Boly, Femenia, Wan-Bissaka - Vill egentligen ha en Spursspelare hr, men jag tror hrt p Robertson i r. I vrigt r jag missnjd med lagdelen. Pereira r osker som nyfrvrv, medan Femenia och Wan-Bissaka r inte skra startspelare. Boly r dremot spikad. Fr lite pengar lagda hr. Ngra tips? Luiz/Bellern fre Pereira?
M: Man, San, Mkhitariyan, Jota, Walcott - Jag erstter San med De Bruyne nr han r tillbaka. Man r mer prisvrd n Salah, trots risken. Walcott och Mkhi kan explodera i r, och r oerhrt prisvrda. Jota r lite veranvnd, s kanske borde man ppna upp fr att kpa in Eriksen istllet. Jag brukar lgga mycket energi och pengar p mittfltet. Lite fr mycket, kanske.
F: Aubameyang, Vardy, Tosun - Jag r inget fan av Zaha i och med positionsndringen. Dremot r Arnautovic given, men inte frrn West Hams spelschema blir lttare. Wilson r jag lite sugen p, i s fall p Vardys bekostnad. Tosun tror jag ser in ml under Silva. Auba r given, ven om Kane kanske r bttre i lngden. Firmino hade jag grna tryckt in dr ocks.
Ngot jag missat? Jag har aldrig gillat att anvnda tre billiga bnkspelare, utan fredrar bredd - p gott och ont. Vgar man spela utan bde Salah och Kane? Jag har aldrig anvnt WC tidigt frut, s det kan underltta lite chansningar i brjan.