Extra svårt med FPL nu när VM lär förstöra de första 1-2 veckorna. Min taktik blir att tänka kortsiktigt, och sedan använda WC i oktober under landslagsuppehållet. Tankar om mitt lag?
MV: Guaita, Patricio - Två 4,5-målvakter lönar sig alltid mer än att ha någon från topplagen. Kanske byter ut någon, men här känner jag mig trygg.
B: Robertson, Pereira, Boly, Femenia, Wan-Bissaka - Vill egentligen ha en Spursspelare här, men jag tror hårt på Robertson i år. I övrigt är jag missnöjd med lagdelen. Pereira är osäker som nyförvärv, medan Femenia och Wan-Bissaka är inte säkra startspelare. Boly är däremot spikad. För lite pengar lagda här. Några tips? Luiz/Bellerín före Pereira?
M: Mané, Sané, Mkhitariyan, Jota, Walcott - Jag ersätter Sané med De Bruyne när han är tillbaka. Mané är mer prisvärd än Salah, trots risken. Walcott och Mkhi kan explodera i år, och är oerhört prisvärda. Jota är lite överanvänd, så kanske borde man öppna upp för att köpa in Eriksen istället. Jag brukar lägga mycket energi och pengar på mittfältet. Lite för mycket, kanske.
F: Aubameyang, Vardy, Tosun - Jag är inget fan av Zaha i och med positionsändringen. Däremot är Arnautovic given, men inte förrän West Hams spelschema blir lättare. Wilson är jag lite sugen på, i så fall på Vardys bekostnad. Tosun tror jag öser in mål under Silva. Auba är given, även om Kane kanske är bättre i längden. Firmino hade jag gärna tryckt in där också.
Något jag missat? Jag har aldrig gillat att använda tre billiga bänkspelare, utan föredrar bredd - på gott och ont. Vågar man spela utan både Salah och Kane? Jag har aldrig använt WC tidigt förut, så det kan underlätta lite chansningar i början.