2018-10-25, 08:40
Medlem
Etrades avatar
Mitt lag känns decent inför helgen.

Ederson
Mustafi - D Luiz - van Dijk (c)
Sigurdsson - Pogba - Höjbjerg - Maddison
Mitrovic - Aguero - Firmino (a)

Begovic - Boly - Pedro - Alderweireld

Kaptensvalet är bara temporärt satt på van Dijk, även om det inte är helt omöjligt att den får ligga kvar.
Startar han så är det ju näst intill garanti på hållen nolla!
Firmino spelade hela matchen igår så kanske att Sturridge startar i PL igen..?

Jag sitter inne på 2 byten, vad tror ni om följande:
Pedro mot Shürrle
Pogba mot Özil
?
Citera
2018-10-25, 09:29
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Ederson

Kaptensvalet är bara temporärt satt på van Dijk, även om det inte är helt omöjligt att den får ligga kvar.

Pedro mot Shürrle
Pogba mot Özil
?

Tror Sturridge startar, tyvärr kanske för våra lag.
Citera
2018-10-26, 06:57
Medlem
Poddes avatar
Varför får jag bara 11.0 för Hazard?

Han kostar 11.4 borde jag inte få 11.2? :/

Edit: Nej så är det ju inte.
Senast redigerad av Podde 2018-10-26 kl. 06:59.
Citera
2018-10-26, 10:48
Medlem
Joelfrogs avatar
Vilka av dessa ska man starta med tycker ni? Vem ska man ha som kapten?

Mathew Ryan vs Wolves (H)
Joe Hart vs Chelsea (H)

Där är jag 99% säker på att jag startar med Ryan de ända är om han skulle bli skadad eller något liknande som jag skulle ta in Hart.

Trent Alexander-Arnold vs Cardiff (H)
Marcos Alonso vs Burnley (B)
Victor Lindelöf vs Everton (H)
Kieran Trippier vs Manchester City (H)
Aaron Wan-Bissaka vs Arsenal (H)

Här tror jag att jag startar med de tre förstnämnda funderar dock vem som ska bli första reserv mellan Trippier och Wan-Bissaka, vad tycker ni? eftersom Alexander-Arnold spelade champions league känns de inte som han får spela mot Cardiff, då lär de va viktigt att ha rätt första försvarare på bänken.

Anthony Knockaert vs Wolves (H)
Will Hughes vs Huddersfield (H)
Eden Hazard vs Burnley (B)
Mohamed Salah vs Cardiff (H)
David Brooks vs Fulham (B)

Mycket bra matcher för mitt mittfält denna omgång, undrar dock om Knockaert och Hazard kommer starta, Brooks kan bli petad av mig men Fulham släpper in mycket mål så funderar på att ta in han mot Arnautovic vad tycker ni? Kommer nog starta med Salah som kapten och Hazard som assisterande, hoppas att Salah gör 2 mål igen som han gjorde mot Röda Stjärnan, han kanske verkar vara på gång nu eller?

Callum Wilson vs Fulham (B)
Sergio Aguero vs Tottenham (B)
Marko Arnautovic vs Leicester (B)

Wilson är given denna omgång, brukar Aguero näta mot Tottenham, skulle nästan vilja avstå honom denna omgång men varför skulle man inte starta med Aguero om man har han i laget, bara borta matcher för mina anfallare

Frågan är ska man köra 3-5-2 eller 3-4-3?
Citera
2018-10-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Vilka av dessa ska man starta med tycker ni? Vem ska man ha som kapten?

Mathew Ryan vs Wolves (H)
Joe Hart vs Chelsea (H)

Där är jag 99% säker på att jag startar med Ryan de ända är om han skulle bli skadad eller något liknande som jag skulle ta in Hart.

Trent Alexander-Arnold vs Cardiff (H)
Marcos Alonso vs Burnley (B)
Victor Lindelöf vs Everton (H)
Kieran Trippier vs Manchester City (H)
Aaron Wan-Bissaka vs Arsenal (H)

Här tror jag att jag startar med de tre förstnämnda funderar dock vem som ska bli första reserv mellan Trippier och Wan-Bissaka, vad tycker ni? eftersom Alexander-Arnold spelade champions league känns de inte som han får spela mot Cardiff, då lär de va viktigt att ha rätt första försvarare på bänken.

Anthony Knockaert vs Wolves (H)
Will Hughes vs Huddersfield (H)
Eden Hazard vs Burnley (B)
Mohamed Salah vs Cardiff (H)
David Brooks vs Fulham (B)

Mycket bra matcher för mitt mittfält denna omgång, undrar dock om Knockaert och Hazard kommer starta, Brooks kan bli petad av mig men Fulham släpper in mycket mål så funderar på att ta in han mot Arnautovic vad tycker ni? Kommer nog starta med Salah som kapten och Hazard som assisterande, hoppas att Salah gör 2 mål igen som han gjorde mot Röda Stjärnan, han kanske verkar vara på gång nu eller?

Callum Wilson vs Fulham (B)
Sergio Aguero vs Tottenham (B)
Marko Arnautovic vs Leicester (B)

Wilson är given denna omgång, brukar Aguero näta mot Tottenham, skulle nästan vilja avstå honom denna omgång men varför skulle man inte starta med Aguero om man har han i laget, bara borta matcher för mina anfallare

Frågan är ska man köra 3-5-2 eller 3-4-3?

3-4-3 med Knockaert, Trippier och W-B på bänken. I den ordningen.
Citera
2018-10-26, 11:52
Medlem
Står i valet och kvalet mellan att byta ut Trippier mot Maguire eller spara bytet för att kunna göra två fria nästa vecka. Tror nästan jag vill göra mig av med Richarlison också för deras schema är inte kul men han får United och Brighton på sig att göra något.

Laget just nu är isåfall:

Patricio
Robertson - Alonso - Bennett
Hazard - Pedro - Salah - Richarlison
Jimenez - Agüero - Mitrovic

Hart - Trippier - Guendouzi - Wan-Bissaka
Citera
2018-10-26, 13:03
Medlem
Tomat1tvas avatar
Funderar starkt på -4 för Aguero/Knock mot Mané och Murray, tankar kring detta? Citys program blir snart traggligare och han får sällan spela 90 min.
Citera
2018-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Funderar starkt på -4 för Aguero/Knock mot Mané och Murray, tankar kring detta? Citys program blir snart traggligare och han får sällan spela 90 min.

Hmm. Jag hade nog inte gjort det. Sett över dem två kommande matcherna är det nog troligare att Agüero tar mer poäng än Mané. Är väl heller inte helt hundra att Murray kommer spela efter sin hjärnskakning? Kanske kommer mer info om det idag på presskonferensen.
Citera
2018-10-26, 14:07
Medlem
Kliade för mycket i fingrarna, blev ett trippelbyte för -8...

Trippier -> Maguire
Jimenez -> Arnautovic
Richarlison -> Doucoure
Citera
2018-10-26, 14:09
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
54 poäng i GW9 - Leicester-projektet blev helt fel, dock räddades omgången av Van Dijk (8 poäng), Keane (11 poäng) och Auba (12 poäng) och Aké, Richarlison (6 poäng) ....övriga spelare gjorde ingen större skillnad.
Hade lite tur med uppställningen där jag hade glömt att sätta in Vdijk och ta bort Monreal - nu blev det så att VDijk kom in istället för Knockaert och Auba för Monreal! - bägge via 'automatic substitution' - jag tackar.

GW10:

Schmeichel vs. Hammers
Van Dijk vs. Cardiff Maguire vs. Hammers Aké vs. Fulham
Maddison vs. Hammers Knockaert vs. Wolves Hughes vs, Hudds Richarlison vs. Man U Fraser vs. Fulham
Auba vs. Crystal P , Lacazette vs. Crystal P

Kapten: Lacazette

Subs:
Hennessey
Monreal, Keane
Kane

Tabellplaceringar
- flashback: 128..sex platser upp i tabellen....(480 p.....63 poäng upp till topp 50)
- flashback H-2-H: 6....jumboplacering (6p....9 poäng upp till tredjeplats)
- Random liga H-2-H jag tydligen signades upp för: 4 (20 deltagare) (21p....äsch, den är inte så viktig)

transfers
In - Kane
Ut -Murray

Kan bli så att jag låter Kane komma in om Knockaert än en gång ska sitta utanför......
Senast redigerad av JazzinForBlueJean 2018-10-26 kl. 14:11.
Citera
2018-10-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Ederson

Pedro mot Shürrle
Pogba mot Özil
?

Tycker bytena ser helt rimliga ut. Pogba verkar ju inte direkt ösa in mål och Özil såg sjukt bra ut sist.

Intressant att du bara har valt mittbackar ett år som detta när alla verkar gå för wingbacks också.
Citera
2018-10-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
54 poäng i GW9 - Leicester-projektet blev helt fel, dock räddades omgången av Van Dijk (8 poäng), Keane (11 poäng) och Auba (12 poäng) och Aké, Richarlison (6 poäng) ....övriga spelare gjorde ingen större skillnad.
Hade lite tur med uppställningen där jag hade glömt att sätta in Vdijk och ta bort Monreal - nu blev det så att VDijk kom in istället för Knockaert och Auba för Monreal! - bägge via 'automatic substitution' - jag tackar.

GW10:

Schmeichel vs. Hammers
Van Dijk vs. Cardiff Maguire vs. Hammers Aké vs. Fulham
Maddison vs. Hammers Knockaert vs. Wolves Hughes vs, Hudds Richarlison vs. Man U Fraser vs. Fulham
Auba vs. Crystal P , Lacazette vs. Crystal P

Kapten: Lacazette

Subs:
Hennessey
Monreal, Keane
Kane

Tabellplaceringar
- flashback: 128..sex platser upp i tabellen....(480 p.....63 poäng upp till topp 50)
- flashback H-2-H: 6....jumboplacering (6p....9 poäng upp till tredjeplats)
- Random liga H-2-H jag tydligen signades upp för: 4 (20 deltagare) (21p....äsch, den är inte så viktig)

transfers
In - Kane
Ut -Murray

Kan bli så att jag låter Kane komma in om Knockaert än en gång ska sitta utanför......

Lite udda att byta in spelets näst dyraste spelare och sen sätta honom på bänken 😅 Dina laguttagningar förbryllar.
Senast redigerad av m83graveyard 2018-10-26 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in