2018-07-05, 23:24
Medlem
SolanGundersens avatar
Nu är nya säsongen igång. Fruktansvärt tidigt jämfört med tidigare år men det blir mer tid till att scouta ut sin startelva inför premiären.

Salah är dyrast på 13 miljoner.

https://fantasy.premierleague.com
Citera
2018-07-06, 08:38
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Nu är nya säsongen igång. Fruktansvärt tidigt jämfört med tidigare år men det blir mer tid till att scouta ut sin startelva inför premiären.

Salah är dyrast på 13 miljoner.

https://fantasy.premierleague.com
Jag såg det igår men jag behöver en paus från fantasy fotboll efter VM så jag väntar med att skapa ett lag. Men klart som fan jag ska vara med när det drar igång!
Citera
2018-07-09, 10:54
Medlem
stayluckys avatar
Känns konstigt att säga men jag vete fan om jag kan motivera att ha Salah i mitt lag när han går för 13 miljoner. Kostade 9 miljoner när han kom förra säsongen va? Med tanke på hur essential han var förra året känns det ju som att man vill ha honom men det innebär stora kompromisser på övriga laget. Jag har också svårt att tro att han kommer ha en lika fantastisk säsong som förra året.

Sterling för 11 känns också surt. Nu får man börja leta efter fynd! Har hittat en del namn som jag är sugen på att chansa på.

En annan aspekt som gör det svårt är att en del spelare sannolikt kommer anlända sent med tanke på VM. Har inte lirat FPL direkt efter ett VM tidigare men man får väl avvakta och se vad tränarna säger.
Citera
2018-07-09, 12:16
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Känns konstigt att säga men jag vete fan om jag kan motivera att ha Salah i mitt lag när han går för 13 miljoner. Kostade 9 miljoner när han kom förra säsongen va? Med tanke på hur essential han var förra året känns det ju som att man vill ha honom men det innebär stora kompromisser på övriga laget. Jag har också svårt att tro att han kommer ha en lika fantastisk säsong som förra året.

Sterling för 11 känns också surt. Nu får man börja leta efter fynd! Har hittat en del namn som jag är sugen på att chansa på.

En annan aspekt som gör det svårt är att en del spelare sannolikt kommer anlända sent med tanke på VM. Har inte lirat FPL direkt efter ett VM tidigare men man får väl avvakta och se vad tränarna säger.

Citys spelare som fortfarande är kvar i VM kommer anlända till gw3. Kommer säkert inte vara spelklarara direkt heller
Citera
2018-07-09, 14:01
Medlem
Joelfrogs avatar
J-Frog #1

Thibaut COURTOIS (Chelsea)
Wayne HENNESSEY (Crystal Palace)

Kieran TRIPPIER (Spurs)
Andreas CHRISTIANSEN (Chelsea)
Harry MAGUIRE (Leicester)
Cesar AZPILICUETA (Chelsea)
Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

Paul POGBA (United)
Jesse LINGARD (United)
Tom DAVIES (Everton)
Tom CAIRNEY (Fulham)
Mohamed SALAH (Liverpool)

Dominic CALVERT-LEWIN (Everton)
Leo BONATINI (Wolves)
Harry KANE (Spurs)

Tycks?
Senast redigerad av Joelfrog 2018-07-09 kl. 14:10.
Citera
2018-07-09, 16:30
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
J-Frog #1

Thibaut COURTOIS (Chelsea)
Wayne HENNESSEY (Crystal Palace)

Kieran TRIPPIER (Spurs)
Andreas CHRISTIANSEN (Chelsea)
Harry MAGUIRE (Leicester)
Cesar AZPILICUETA (Chelsea)
Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

Paul POGBA (United)
Jesse LINGARD (United)
Tom DAVIES (Everton)
Tom CAIRNEY (Fulham)
Mohamed SALAH (Liverpool)

Dominic CALVERT-LEWIN (Everton)
Leo BONATINI (Wolves)
Harry KANE (Spurs)

Tycks?
5 spelare som nästan garanterat spelar samtliga resterande minuter i VM och ett par inhoppare skulle jag säga är lite väl vågat. Jag kommer nog inte ha några VM-spelare från lag som avancerade förbi gruppspelet till en början av säsongen.
Citera
2018-07-09, 17:23
Medlem
bagarn29s avatar
Bagarns Hopplock:

Courtois (Chelsea)
Ryan (Brighton)

Bednarek (Southampton)
Vertongen (Spurs)
Sessegnon (Fulham)
Maguire (Leicester)
Sokratis (Arsenal)

Milivojevic (C Palace)
Kanté (Chelsea)
Matic (Man U)
Eriksen (Spurs)
Sigurdsson (Everton)

Kane (Spurs)
Zaha (C Palace)
Vardy (Leicester)

Ris eller ros?
Citera
2018-07-10, 10:26
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bagarns Hopplock:

Courtois (Chelsea)
Ryan (Brighton)

Bednarek (Southampton)
Vertongen (Spurs)
Sessegnon (Fulham)
Maguire (Leicester)
Sokratis (Arsenal)

Milivojevic (C Palace)
Kanté (Chelsea)
Matic (Man U)
Eriksen (Spurs)
Sigurdsson (Everton)

Kane (Spurs)
Zaha (C Palace)
Vardy (Leicester)

Ris eller ros?

Jag skulle börja med att titta långt bort från Kanté och Matic. Duktiga fotbollsspelare men gör ingen glad i fantasy-sammanhang då de inte är poängspelare. Tom Cairney för 5.0 gör mål, assist och tar straffar. Ditt mittfält generellt ser svagt ut.

Sen förstår jag inte hur du fick in Sessegnon som back? Han räknas som mittfältare i spelet så ditt lag går inte ihop.
Citera
2018-07-10, 10:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Är medveten om att jag kommer göra många byten minst 10 gånger, lågt räknat, innan det sätter igång. Men det kan vara kul att jämföra det slutgiltiga laget mot första. Inga spelare som nått kvartsfinal i VM. Har annars många som jag vill få in. I nuvarande lag är det också många som har svåra matcher i första omgången så de kan ligga illa till.

Karius, Fabianski
Azpilicuelta, Bailly, Lascalles, Tomkins, Femenia
Sane, Mahrez, Ramsey, Mikhitaryan, Jota
Aubayemang, Zaha, Wood
Citera
2018-07-10, 10:55
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bagarns Hopplock:

Courtois (Chelsea)
Ryan (Brighton)

Bednarek (Southampton)
Vertongen (Spurs)
Sessegnon (Fulham)
Maguire (Leicester)
Sokratis (Arsenal)

Milivojevic (C Palace)
Kanté (Chelsea)
Matic (Man U)
Eriksen (Spurs)
Sigurdsson (Everton)

Kane (Spurs)
Zaha (C Palace)
Vardy (Leicester)

Ris eller ros?
Som Spurs-fan vet du väl att Kane inte gör mål i augusti?
Jag har samma kommentar som till Joel, du har 5 spelare vars säsong tar slut först efter söndag. De kommer inte vara redo att gå igång för fullt när PL drar igång. Och sedan håller jag med staylucky, Matic och Kanté är värdelösa ur ett fantasy-perspektiv. Då är det bättre att leta billiga poängplockare från de "sämre" lagen.
Citera
2018-07-10, 11:01
Medlem
muneys avatar
Fan, kunde visst inte hålla mig borta särskilt länge. Slänger in mitt lag här nere bara för att se hur mycket som hinner ändras lagom till premiären:

McCarthy (Fabianski)
Coleman - Azpi - Van Aanholt (Cedric - Benalouane (eller valfri 4.0))
Siggy - Salah - Mkhi - Antonio (Brady)
Agüero - Zaha - Arnautovic

Om Mitrovic går till Fulham tror jag att han hoppar in i laget.
Citera
2018-07-10, 14:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Som Spurs-fan vet du väl att Kane inte gör mål i augusti?
Jag har samma kommentar som till Joel, du har 5 spelare vars säsong tar slut först efter söndag. De kommer inte vara redo att gå igång för fullt när PL drar igång. Och sedan håller jag med staylucky, Matic och Kanté är värdelösa ur ett fantasy-perspektiv. Då är det bättre att leta billiga poängplockare från de "sämre" lagen.

Första gången jag gör ett försök, så jag tackar för alla tips. Om man glömmer att ändra från mittfält till försvarare så kan Sessegnon, Fulham, bli försvarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in