Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-04, 21:58
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det har inte så mycket med det att göra. Skrev ju att det var OT.

Dock är jag inte så säker på att en del av det hade kriminaliserats i Sverige...finns alltid skäl här till varför brottslingar inte ska bli dömda. Antingen är det synd om dem, eller så kanske offret rent av utsatt gärningsmannen för nån form av kränkning. Finns 100 skäl till att inte döma någon i landet lagom...

Jo men det är ju vänsterns och feminismens fel....
Citera
2018-07-04, 22:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jo men det är ju vänsterns och feminismens fel....

Ja, håller med. Iallafall de feminister som är åt vänsterhållet, vilket väl är i princip alla. Fast jag talar egentligen om radikala feminister.
Feminism som grundbegrepp är egentligen inte någonting annat än att vilja ha en rimlig jämställdhet.
Citera
2018-07-04, 22:08
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja, håller med. Iallafall de feminister som är åt vänsterhållet, vilket väl är i princip alla. Fast jag talar egentligen om radikala feminister.
Feminism som grundbegrepp är egentligen inte någonting annat än att vilja ha en rimlig jämställdhet.

Så varför är då fler vänstervridna lagar lösningen på ett problem vänstervridna lagar skapat?
Citera
2018-07-04, 22:13
Medlem
Citat:
Nej.
Det finns dömda.

Jasså? Hur många procent av polisanmälda?
Citera
2018-07-04, 22:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så varför är då fler vänstervridna lagar lösningen på ett problem vänstervridna lagar skapat?

Har jag aldrig påstått att det är. Om nu frågan var riktad till mig alltså.

Jag försöker bara hantera lagen så rationellt som möjligt utan att jaga upp mig i onödan.
Citera
2018-07-04, 22:14
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Jasså? Hur många procent av polisanmälda?
Vad har det med saken att göra?
Citera
2018-07-04, 22:31
Medlem
Citat:
Fast lagen bygger inte på att en individs ord räcker?
Jaja du har säkert rätt, det måste förmodligen till en gruppsex situation där en inte vill mer eller ångar sig och den andra fattar det medans den 3e inte för att andemeningen i lagen skall funka.
Citera
2018-07-04, 22:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men mannens, den anklagades ord, räcker inte idag heller om det finns bevis som styrker det han är anklagad för. Det är ju ingen skillnad egentligen mot hur det är idag?
Nu införde du ett vessleord där. Det är inte bevis som är problemet, för med bevis finns inte ens den hör diskussionen.
I brist på bevis döms mannen. Alltså har han bevisbördan.

Som du också kan se på inlägg av pojkpiss, så ska ingen anklagad nånsin få komma undan.
Citera
2018-07-04, 23:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Vad har det med samtyckeslagen att göra? De gärningar Weinstein anklagas för var redan kriminaliserade både i USA och i Sverige.
Ehh, nej.
Tar du ett steg tillbaka så ser du att fenomenet castingcouches har funnits i Hollywood i alla tider.
Det är väldigt många kvinnor som erbjudit sig att sitta i de där för en chans på "superstjärnestatus" och Weinstein är en av dem som skapat flest de senaste 25 åren.
Det finns bilder på Oprah Winfrey som leder unga tjejer till honom, det finns film på Meryl Streep som hyllar pedofilen Polanski, det finns många unga män som vittnar om hur de passerats runt bland filmstjärnor på deras fester som små läckra köttstycken.
ALLA har vetat om detta! Alltid!
men nu, men SJW'ernas övertagande av Hollywood, med den ena floppen efter den andra med feministisk eller identitetspolitiskt innehåll i precis allt som kommer ut har de börjat gräva på sin egen grop och slutet närmar sig.
Black Panther, Ghostbusters, Star Wars, som är så genomdåligt idag att ingen vill titta och nu med kvinnliga superstjärnor i Marvel som spöar stora starka män på löpande band, men sen ändå smyger iväg med män i solnedgången och "Oceans 8" kommer fiaskona avlösa varandra och publiken har redan börjat sluta bry sig. Vad blir nästa steg? Kakan Hermansson som superhjälte?

Så förutsägbart och fantasilöst att Luke Skywalker (Mark Hamill) sagt det bäst hittills.
Han bryr sig inte längre.
“It’s time for the Jedi to end.”
Citera
2018-07-04, 23:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad är detta med appen? Det har jag missat helt. Låter jättekonstigt att använda en app som samtycke.
https://appadvice.com/game/app/libra/1387407776
https://www.google.com/search?q=app+Samtyckeslagen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
Citera
2018-07-04, 23:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu införde du ett vessleord där. Det är inte bevis som är problemet, för med bevis finns inte ens den hör diskussionen.
I brist på bevis döms mannen. Alltså har han bevisbördan.

Som du också kan se på inlägg av pojkpiss, så ska ingen anklagad nånsin få komma undan.

Var får du ifrån att mannen döms om ord står mot ord? Utan bevis då. Jag är tämligen säker på att han inte kommer dömas.
Citera
2018-07-04, 23:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Var får du ifrån att mannen döms om ord står mot ord? Utan bevis då. Jag är tämligen säker på att han inte kommer dömas.
Han ska kunna bevisa samtycke. Allt annat än ett tydligt ja är ett nej.
Säger hon att "det där har jag inte samtyckt till", då är det klappat och klart.

Jag kan hjälpa dig att läsa lagen om och om igen tills du kommer fram till samma sak som lagrådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in