Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
Jag tror du lider av grav autism, så du behöver inte oroa dig: du kommer aldrig någonsin behöva hamna i en situation där du erbjuds sex av en kvinna.

Du är kvinna och kan inte tala om hur en kvinna ger samtycke. För det så använder du autism som något negativt och hånar en person för att du är säker på att personen med en funktionsnedsättning aldrig ska få ha sex med en kvinna. Vart vill du komma med det?

Du säger att en person sover om man ser att den sover. Vilket ju bara är trams. En kvinna kan liksom en man ligga totalt avslappnad med slutna ögon under ett samlag.

Det tycks dock inte vara något du har varit med om, antingen legat avslappnad själv eller att din partner blundat och vilat stilla medan du bjuder på något. Så det här med att någon ser ut att sova sover är ju bara trams. Det finns inget enkelt där som kan säga att det är fråga om våldtäkt.

Det är ju därför det är så svårt att döma för våldtäkt. Det är många olika saker som får peka i en riktning. Men det är inte så att en person som ser ut att sova sover. Men svara nu att jag är CP-skadad eller reumatiker eller cancersjuk eller något så känns det nog bättre för dig. En stund. Att kissa på sig är ju varmt inledningsvis.
Citera
2018-06-28, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Källa skrev jag.

Alla gillar inte doggy bara för att de gillar missionären. Samtycke för den ena är INTE samtycke för den andra.

Vad sägs om analen då? Är det att jämföra med samlag? Får jag trycka in den var jag vill när du gett samtycke?

Ni fattar ju inte ens vad ni själva tycker.
Källa på att man får växla mellan missionären och doggy?
Nu ärr ju lagar vara utformade så att det är vad som är brottsligt som anges, inte allt som är tillåtet. Har du hittat någonstans att det skulle vara brottsligt att byta från missionären till doggy får du gärna hänvisa.

Ja, det är en handling att jämställa med samlag att trycka in den i analen. Alla samlag eller handlingar som är att jämställa med samlag kräver samtycke.

Ja, naturligtvis får du trycka in den var du vill så länge partnern samtycker till att du trycker in den där.
Citera
2018-06-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nu ärr ju lagar vara utformade så att det är vad som är brottsligt som anges, .

Vad är det som är brottsligt i den nya lagen då?
Citera
2018-06-28, 21:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Så när du har sex så placeras du alltså i en passande ställning och det är att visa samtycke för dig. Ok.

Sen vadå löjligt, är det inte så att många kvinnor är utsatta för våldtäkter då? Varför är det löjligt att påstå att kvinnor blir utsatta för våldtäkter?

Ok så hur visar en kvinna samtycke och hur långt kan man köra på det i avseende, ställningar, antal juck, hårdhet och bestämdhet mot kvinnan? Jag undrar ärligt för det måste ju någonstans avgöras det här samtycket?

Ja det skulle kunna vara samtycke. Om mannen sätter upp mig på t.e.x. diskbänken / ett bord, eller visar att han vill lägga mig ner i soffa/säng, och jag inte gör motstånd utan tittar uppmuntrande på honom är det ett samtycke anser jag. Då vet han att han kan fortsätta.
Och om jag gör uppmuntrande ljud eller säger typ "åh ja" eller så, då vet han också att han kan fortsätta. Och om jag under själva akten säger "hårdare" då vet han också att han kan fortsätta. Och sedan förutsätter jag att man kan fortsätta tills att personen ifråga visar att den inte är nöjd med situationen. Det står väl ingenstans i samtyckeslagen att det ska kontrolleras var låt oss säga 2:e minut att personen är med på noterna?

Hur uppfattar du själv positiva vibbar under ett samlag? Du måste ju också ha någon uppfattning om vad du själv uppfattar som samtycke.
Citera
2018-06-28, 21:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Källa på att man får växla mellan missionären och doggy?
Nu ärr ju lagar vara utformade så att det är vad som är brottsligt som anges, inte allt som är tillåtet. Har du hittat någonstans att det skulle vara brottsligt att byta från missionären till doggy får du gärna hänvisa.

Ja, det är en handling att jämställa med samlag att trycka in den i analen. Alla samlag eller handlingar som är att jämställa med samlag kräver samtycke.
Nej, källa på att ett samtycke medför samtycke för allt, och gärna vilken tidsgräns som gäller.

Citat:
Ja, naturligtvis får du trycka in den var du vill så länge partnern samtycker till att du trycker in den där.
Ah, så nytt samtycke måste till trots allt.

Som sagt, när ni feminazis inte ens vet vad ni själva tycker kommer det här ju bli jättebra juridiskt.
Citera
2018-06-28, 21:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ju rätt påtagligt att det är kvinnor i den här tråden som skriver om användare i tråden att de är dåliga män. Eller har autism eller cancer eller bara är allmänt kassa. Detta började när det bads om ett klargörande av hur kvinnor visar samtycke.

Då tycker jag att du ska läsa i lite andra trådar på Feministforumet, och sedan återkomma med vem det är som svärtar ner vem. Innan dess - uttala dig inte.
Citera
2018-06-28, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, källa på att ett samtycke medför samtycke för allt, och gärna vilken tidsgräns som gäller.

Ah, så nytt samtycke måste till trots allt.

Som sagt, när ni feminazis inte ens vet vad ni själva tycker kommer det här ju bli jättebra juridiskt.
Ja, det krävs samtycke för alla samlag eller handlingar jämförbara med samlag.

Att ändra ställning är inte att jämföra med samlag.

Vilka vet inte vad de tycker?
Citera
2018-06-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur uppfattar du själv positiva vibbar under ett samlag? Du måste ju också ha någon uppfattning om vad du själv uppfattar som samtycke.

Spelar det någon roll vad jag "uppfattar" nu alltså?

Ska det inte vara ett samtycke? Eller ska det uppfattas som samtycke?
Citera
2018-06-28, 21:27
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Du är kvinna och kan inte tala om hur en kvinna ger samtycke. För det så använder du autism som något negativt och hånar en person för att du är säker på att personen med en funktionsnedsättning aldrig ska få ha sex med en kvinna. Vart vill du komma med det?

Du säger att en person sover om man ser att den sover. Vilket ju bara är trams. En kvinna kan liksom en man ligga totalt avslappnad med slutna ögon under ett samlag.

Det tycks dock inte vara något du har varit med om, antingen legat avslappnad själv eller att din partner blundat och vilat stilla medan du bjuder på något. Så det här med att någon ser ut att sova sover är ju bara trams. Det finns inget enkelt där som kan säga att det är fråga om våldtäkt.

Det är ju därför det är så svårt att döma för våldtäkt. Det är många olika saker som får peka i en riktning. Men det är inte så att en person som ser ut att sova sover. Men svara nu att jag är CP-skadad eller reumatiker eller cancersjuk eller något så känns det nog bättre för dig. En stund. Att kissa på sig är ju varmt inledningsvis.

Varför tror du jag är kvinna? Jag menar bara att du vore gravt efterbliven om du råkade bli anmäld för våldtäkt på grund av denna lag. Det är uppenbart att man har sex med en levande varelse. Försöker du lura någon är det ord mot ord i rätten - precis som innan.
Citera
2018-06-28, 21:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Spelar det någon roll vad jag "uppfattar" nu alltså?

Ska det inte vara ett samtycke? Eller ska det uppfattas som samtycke?

Det går inte att diskutera med dig, du vill bara ha svar levererade av andra men när man frågar dig någonting då svarar du inte. Bra där. Återkom när du vill föra en diskussion där flera parter deltar.
Detta är en lag som gäller åt båda hållen, samtycke ska finnas från båda parter.
Citera
2018-06-28, 21:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, brukar kännas bättre när man gråtit en skvätt. Ellerhur?
Alltså, no offense, men du har rätt så rejäl offerkofta på dig själv.
Jag?
Jag försöker göra dig uppmärksammad på att män också har problem att få lika rättigheter och möjligheter här i samhället fast de får jobba så mycket hårdare för det och dessutom betalar för kalaset.
Ett ögonblick, så går jag ut i våra nyhetsflöden och hitta ett typexempel:

Den här får duga:
https://omni.se/regeringen-presenterar-plan-mot-konsstympning/a/bK2WPq

200 miljoner! Mäns våld mot kvinnor och könsstympning?

Kolla de här meningarna:
I ett pressmeddelande skriver regeringen att man tydligt vill markera att samhället och lagen alltid står på kvinnornas och flickornas sida. Och att man inte vill att handlingar som könsstympning ska få slå rot i det svenska samhället.

Lagen ska alltså aldrig stå på männens sida, uttryckt klart och tydligt! Det är måhända en Freudiansk felsägning, men att kriget står mellan män och kvinnor enligt vår regering står helt klart. Ska du rösta på de som sitter nu, kan du gärna få slingra dem ur detta.

Och det finns absolut inte en enda kvinna därute som utövar våld på vare sig kvinnor, män eller barn?
Trots att världens största undersökning helt klart kommit fram till att kvinnor utövar MER våld hemma.
Jag anser att allt våld är lika dåligt och ska bemötas som motstånd mot våld och inte motstånd mot män. Män och våld är inte synonymt, men det tror faktiskt folk på fullt allvar idag.
I vår regering!

För kännedom så finns det mellan en och två miljoner könsstympade män i Sverige och det är fullt lagligt att göra på små bäbisar och innebär ett stort trauma har man konstaterat i undersökningar.
Man införde denna lag för att "man gjorde det i osäkra förhållanden annars" och detta är säkrare.

Varför man inte tänker likadant om kvinnlig omskärelse kan man ju fråga sig.
Om man vill trimma läpparna eller toppen lite när man är "vuxen", så är det i alla fall ens eget beslut.

Barn så gamla som åtta dagar har uppmätts med hög stressnivå upp till ett halvår efteråt och det är inte ovanligt att dessa barn får problem senare i livet. För en del blir sex och t.ex masturbering ytterst plågsamt (du kanske undrat vad handkrämer och handdukar i amerikanska filmer egentligen refererat till). Det finns också en massa funktioner man skär av i samband med ingreppet.

En film om denna fasa i kortform har du här med de argument du kan tänkas behöva:
https://youtu.be/xd81GBsk62g
En lite längre diskussion finns här:
https://youtu.be/-tQR8paDDr8

Du vill troligen inte ha de filmer med själva ingreppet där du hör skriken och skräcken hos pojkar som redan efter några dagar i livet förlorar rätten att bestämma över sin egen kropp.

Sen ska jag inte ägna särskilt lång tid åt att berätta vad man gör med dessa "skördade" förhudar i skönhetsindustrin. Sandra Bullock, Oprah Winfrey, Ellen Degeneres och många fler säger att den ger en speciell lyster i ansiktet...
Citera
2018-06-28, 21:38
Medlem
Citat:
Det går inte att diskutera med dig, du vill bara ha svar levererade av andra men när man frågar dig någonting då svarar du inte. Bra där. Återkom när du vill föra en diskussion där flera parter deltar.
Detta är en lag som gäller åt båda hållen, samtycke ska finnas från båda parter.

Ipsi skrev att det är mannen som ska se om kvinnan vill ha samlag.

Du frågar mig om vad jag "uppfattar" som samtycke. Jag frågar dig om det handlar om att mannen ska "uppfatta" samtycke. Du och Ipsis har i så fall samma åsikt att det är mannen som ska veta om kvinnan vill ha samlag eller om hon har gett sitt samtycke.

Vad har kvinnan för plats i det hela?

Sluta att tramsa är du snäll. Om du är vuxen nog att ha sommarlov och vara här inne så diskutera och svara inte på inlägg som du inte vill svara på bara för att du blir irriterad och störd att någon ställer frågor som du finner obekväma. Du får ta det med dig själv i såna fall. Skriv inte inlägg om ingenting för att du tappat diskussionen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in