Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-04, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ehh, nej.
Tar du ett steg tillbaka så ser du att fenomenet castingcouches har funnits i Hollywood i alla tider.
Det är väldigt många kvinnor som erbjudit sig att sitta i de där för en chans på "superstjärnestatus" och Weinstein är en av dem som skapat flest de senaste 25 åren.
Det finns bilder på Oprah Winfrey som leder unga tjejer till honom, det finns film på Meryl Streep som hyllar pedofilen Polanski, det finns många unga män som vittnar om hur de passerats runt bland filmstjärnor på deras fester som små läckra köttstycken.
ALLA har vetat om detta! Alltid!
men nu, men SJW'ernas övertagande av Hollywood, med den ena floppen efter den andra med feministisk eller identitetspolitiskt innehåll i precis allt som kommer ut har de börjat gräva på sin egen grop och slutet närmar sig.
Black Panther, Ghostbusters, Star Wars, som är så genomdåligt idag att ingen vill titta och nu med kvinnliga superstjärnor i Marvel som spöar stora starka män på löpande band, men sen ändå smyger iväg med män i solnedgången och "Oceans 8" kommer fiaskona avlösa varandra och publiken har redan börjat sluta bry sig. Vad blir nästa steg? Kakan Hermansson som superhjälte?

Så förutsägbart och fantasilöst att Luke Skywalker (Mark Hamill) sagt det bäst hittills.
Han bryr sig inte längre.
“It’s time for the Jedi to end.”

Jag blir inte klok på din ståndpunkt. När jag läser detta tolkar jag det ungefär som att du tycker att det är helt okej det Weinstein sysslade med? Och i princip att det är sånt man får räkna med för att kunna producera bra filmer enligt din smak?
Rätt tolkat?
Citera
2018-07-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ehh, nej.
Tar du ett steg tillbaka så ser du att fenomenet castingcouches har funnits i Hollywood i alla tider.
Det är väldigt många kvinnor som erbjudit sig att sitta i de där för en chans på "superstjärnestatus" och Weinstein är en av dem som skapat flest de senaste 25 åren.
Det finns bilder på Oprah Winfrey som leder unga tjejer till honom, det finns film på Meryl Streep som hyllar pedofilen Polanski, det finns många unga män som vittnar om hur de passerats runt bland filmstjärnor på deras fester som små läckra köttstycken.
ALLA har vetat om detta! Alltid!
men nu, men SJW'ernas övertagande av Hollywood, med den ena floppen efter den andra med feministisk eller identitetspolitiskt innehåll i precis allt som kommer ut har de börjat gräva på sin egen grop och slutet närmar sig.
Black Panther, Ghostbusters, Star Wars, som är så genomdåligt idag att ingen vill titta och nu med kvinnliga superstjärnor i Marvel som spöar stora starka män på löpande band, men sen ändå smyger iväg med män i solnedgången och "Oceans 8" kommer fiaskona avlösa varandra och publiken har redan börjat sluta bry sig. Vad blir nästa steg? Kakan Hermansson som superhjälte?

Så förutsägbart och fantasilöst att Luke Skywalker (Mark Hamill) sagt det bäst hittills.
Han bryr sig inte längre.
“It’s time for the Jedi to end.”

Att något existerat länge betyder inte att det är lagligt. Givetvis är det olagligt att i en maktposition byta till sig sex mot karriärfördelar. Jag har tidigare varit chef på en arbetsplats och det hade ej varit okej för mig att erbjuda att kvinnliga anställda ligger med mig i utbyte mot en anställning eller befordran. Finns något som heter DO.
Citera
2018-07-04, 23:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Han ska kunna bevisa samtycke. Allt annat än ett tydligt ja är ett nej.
Säger hon att "det där har jag inte samtyckt till", då är det klappat och klart.

Jag kan hjälpa dig att läsa lagen om och om igen tills du kommer fram till samma sak som lagrådet.

Sluta med tramskommentarer.

Står det någonstans svart på vitt detta du säger? Att mannen blir dömd när ord står mot ord utan bevis?
Skulle bra gärna vilja se en sån dom i tycka- synd- om- alla- Sverige. Tror inte en sekund på att en sån dom kommer falla!
Senast redigerad av Moment22x22 2018-07-04 kl. 23:57.
Citera
2018-07-05, 08:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag blir inte klok på din ståndpunkt. När jag läser detta tolkar jag det ungefär som att du tycker att det är helt okej det Weinstein sysslade med? Och i princip att det är sånt man får räkna med för att kunna producera bra filmer enligt din smak?
Rätt tolkat?
Fel tolkat!

Weinstein gjorde det för att han kunde. Han har getts den makten för att han hade förmågan att skapa stjärnor. Precis som varje kändis genom hela historien haft sina groupies.

Jag är emot hyckleriet och det jag brukar säga är att metoo är rörelsen för de kvinnor som försökt ligga sig till framgång, men misslyckats.

Erkänn bara att det finns minst ett uns sanning i uttrycket.

Det jag inte köper är den automatiska offerrollen då detta varit en långvarig symbios och ett utbyte av tjänster och gentjänster och ja, jag är emot alla de flickor och pojkar som pressats att göra saker de egentligen inte ville, men så kan man säga om precis varje deal vi nånsin gjort.

Jag vänder mig dessutom emot den hyperboliska uppfattningen att sex är den ultimata skammen, för det är det inte.

Ingen av oss går sönder av sex.
Det är många som sjungit om priset vi måste betala för berömmelse. Världen är orättvis. Makt kan utövas på många olika sätt.

Hur tror du att du skulle agera med "absolut makt"?
Sen tänker du den tanken igen, fast lite mer seriöst. Det är därför vi har demokratiska processer i samhället för att vi nte tror att total och absolut makt nånsin kan innehas av en person utan att den blir korrumperad, eller förmår att representera alla.

En castingcouch är som att satsa på ett spel. En del vinner, andra förlorar.
Tjura efteråt är bara lågt. Som en dålig förlorare ungefär.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-07-05 kl. 08:56.
Citera
2018-07-05, 08:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Att något existerat länge betyder inte att det är lagligt. Givetvis är det olagligt att i en maktposition byta till sig sex mot karriärfördelar. Jag har tidigare varit chef på en arbetsplats och det hade ej varit okej för mig att erbjuda att kvinnliga anställda ligger med mig i utbyte mot en anställning eller befordran. Finns något som heter DO.
Det finns i den skyddade verkstan Sverige, men saknas i stort sett i resten av världen.
Du är bara naiv.
I Sverige har vi moralpoliser som stiftar lagar och DO som institution kan brinna. DO är trasigt och enögt och inte bara det, det fungerar som en hyllning till ett kastsystem.
Genusvetenskapen har räknat ut offerpoäng för hudfärg, religion, sexuell läggning och kön osv och deras lösning på problemet är att vända upp och ner på denna förtryckspyramid och bedöma efter ett kastsystem, där vita heterosexuella män ska ha minst rättigheter, för DET är ju MYCKET bättre!
Citera
2018-07-05, 08:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sluta med tramskommentarer.

Står det någonstans svart på vitt detta du säger? Att mannen blir dömd när ord står mot ord utan bevis?
Skulle bra gärna vilja se en sån dom i tycka- synd- om- alla- Sverige. Tror inte en sekund på att en sån dom kommer falla!
Vi får väl se!
Det är uttryckligen målet i alla fall.
Det står ganska tydligt "allt annat än ett ja är ett nej".

Skulle du inte bli torr som fnöske om du skulle få godkänna varje rörelse i förväg?
Den kommer en del tjejer få möta i halmen i framtiden, för det är vad som krävs av männen.

Titta i ögonen och läsa någon tankar funkar inte i verkligheten. Och det kan väl knappast bli den nya standarden för skuld eller oskuld?
Citera
2018-07-05, 11:30
Medlem
Citat:
Det finns i den skyddade verkstan Sverige, men saknas i stort sett i resten av världen.
Du är bara naiv.
I Sverige har vi moralpoliser som stiftar lagar och DO som institution kan brinna. DO är trasigt och enögt och inte bara det, det fungerar som en hyllning till ett kastsystem.
Genusvetenskapen har räknat ut offerpoäng för hudfärg, religion, sexuell läggning och kön osv och deras lösning på problemet är att vända upp och ner på denna förtryckspyramid och bedöma efter ett kastsystem, där vita heterosexuella män ska ha minst rättigheter, för DET är ju MYCKET bättre!

USA:s lagar mot sexual harassment på arbetsplatsen är hårdare än Sveriges.
Citera
2018-07-05, 12:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi får väl se!
Det är uttryckligen målet i alla fall.
Det står ganska tydligt "allt annat än ett ja är ett nej".

Skulle du inte bli torr som fnöske om du skulle få godkänna varje rörelse i förväg?
Den kommer en del tjejer få möta i halmen i framtiden, för det är vad som krävs av männen.

Titta i ögonen och läsa någon tankar funkar inte i verkligheten. Och det kan väl knappast bli den nya standarden för skuld eller oskuld?

Ja vi får helt enkelt se hur det artar sig. Jag har ingen dumdristig stolthet, och har jag fel har jag inga problem att erkänna det. Hur står det till för din del på det området?

Jo, att bli frågad om varje moment i förväg skulle döda sexlivet rätt rejält ja. Och skulle jag träffa på en man som beter sig så, då får han veta omedelbart att så går det inte till när han har sex med mig.

Nä, inte titta någon i ögonen nä, men att känna att personen är aktiv genom att den tar på en, att man kysser varandra, att man gör läten ifrån sig som tyder på välbehag, det kan tolkas som samtycke. Det krävs egentligen väldigt små medel för att visa ett samtycke. Men, vi kommer inte ifrån att det fortfarande blir en fråga om att tolka den andra partens beteende, om vi inte frågar rakt ut.
Citera
2018-07-05, 14:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja vi får helt enkelt se hur det artar sig.

Vi kommer inte ifrån att det fortfarande blir en fråga om att tolka den andra partens beteende, om vi inte frågar rakt ut.
Det har vi ju varit så bra på hela vägen upp från dagis, när killar snor leksaker ur händerna på tjejer och drar dem i håret och menar "hej, du verkar vara en kul typ, ska vi leka"?
Citera
2018-07-05, 15:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fel tolkat!

Weinstein gjorde det för att han kunde. Han har getts den makten för att han hade förmågan att skapa stjärnor. Precis som varje kändis genom hela historien haft sina groupies.

Jag är emot hyckleriet och det jag brukar säga är att metoo är rörelsen för de kvinnor som försökt ligga sig till framgång, men misslyckats.

Erkänn bara att det finns minst ett uns sanning i uttrycket.

Det jag inte köper är den automatiska offerrollen då detta varit en långvarig symbios och ett utbyte av tjänster och gentjänster och ja, jag är emot alla de flickor och pojkar som pressats att göra saker de egentligen inte ville, men så kan man säga om precis varje deal vi nånsin gjort.

Jag vänder mig dessutom emot den hyperboliska uppfattningen att sex är den ultimata skammen, för det är det inte.

Ingen av oss går sönder av sex.
Det är många som sjungit om priset vi måste betala för berömmelse. Världen är orättvis. Makt kan utövas på många olika sätt.

Hur tror du att du skulle agera med "absolut makt"?
Sen tänker du den tanken igen, fast lite mer seriöst. Det är därför vi har demokratiska processer i samhället för att vi nte tror att total och absolut makt nånsin kan innehas av en person utan att den blir korrumperad, eller förmår att representera alla.

En castingcouch är som att satsa på ett spel. En del vinner, andra förlorar.
Tjura efteråt är bara lågt. Som en dålig förlorare ungefär.

Sex är inte en skam men något intimt och att tvingas ha det med någon man inte vill ha det med är riktigt otrevligt.

Men visst, klart att det ligger ett uns av sanning i det uttrycket, men när man stöttar sig till fullo på uttrycket och avfärdar allting som faktiskt då är tvång, blir det inte så bra.

Vad gäller Weinstein så våldtog han ju faktiskt två kvinnor, om inte jag minns fel.
Men det är ju oavsett hur länge detta pågått viktigt att det får ett stopp. Att en enda människa (som det framstod i dokumentären) sitter på makten och använder denna på ett brutalt sätt är ingenting positivt.

Jag vet med säkerhet att jag iallafall inte gått omkring och sexuellt antastat och tvingat män till sex även om jag hade haft makt.
Hade du?
Citera
2018-07-05, 18:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
??

jag begiper verkligen inte hur din sort resonerar..

ok. du är Nicke nyfiken, så du tampar iväg till en kompis kompis som du vet är dominatrix och du lyckas få igång henne för att testa denna intressanta variant av sex med en barsk, dominant donna som ägna sig åt att utsätta dig för olika varianter av våld...
Du gillade det inte speciellt, men sa inget för att såra vedebörande dam som du numera känner rejäl skräck inför.
3 månade senare råkar ni mötas på en efterfest, där du är rätt berusad. Du försöker på alla vis avvisa henne. Men hon sätter igång, och du blir tvingad med våld ha sex med henne, dvs våldtäkt.

Nå? Ska då domstolen hävda...ja men! du hade ju sex med henne frivilligt! BEVIS A. tjohooo det betyder ju att du alltid vill ha sex med henne 24h 7 dar i veckan resten av ditt liv på samma sätt. Jajamensan!
Dessutom hade du svarta silkeskalsonger med spets!!!! BEVIS B: Du var ute efter sex med just henne.
Eller kan där finnas skäl anta att du faktiskt menade detta Nej jag vill inte !!!!som du vrålade där i berusat panik?

Vad säger du?

Nej det är inte omvänd bevisbörda. Hennes sida måste fortfarande bevisa att hon faktiskt blev våldtagen. Kan hon inte detta så finns inget fall. bevisbördan är således fortfarande brottsoffrets.
Sen måte domstolen visa att han hade ett uppsåt, och det är här som han får bevisa att sin sida av saken vad den nu är...när väl våldtäkten är avgjord.
Det beror ju som sagt helt på omständigheterna. Bland annat om jag frivilligt har påbörjat dominanssex eller inte och hur reglerna kring det hela har sett ut. Det är väl något man får avgöra från fall till fall och som sagt jag har läst väldigt få domar men det skulle vara intressant att ta tid och läsa lite mer för att se hur rätten har tänkt och vilka omständigheterna har varit. I ditt lilla exempel ovan så finns det ju vittnen så det var ett dåligt exempel. Jag är rätt övertygad att anledningen till att så många frias är just bristande bevisning pga brottets natur. Om inga tecken på våld finns, hur ska man då bevisa våldtäkt?

Okej ingen omvänd bevisbörda, vi får väl hoppas att det fortsätter så. Jag har inte läst lagen i detalj och hoppas att man är tydliga med detta.
Senast redigerad av Hexen666 2018-07-05 kl. 18:57.
Citera
2018-07-05, 22:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sex är inte en skam men något intimt och att tvingas ha det med någon man inte vill ha det med är riktigt otrevligt.

Men visst, klart att det ligger ett uns av sanning i det uttrycket, men när man stöttar sig till fullo på uttrycket och avfärdar allting som faktiskt då är tvång, blir det inte så bra.

Vad gäller Weinstein så våldtog han ju faktiskt två kvinnor, om inte jag minns fel.
Men det är ju oavsett hur länge detta pågått viktigt att det får ett stopp. Att en enda människa (som det framstod i dokumentären) sitter på makten och använder denna på ett brutalt sätt är ingenting positivt.

Jag vet med säkerhet att jag iallafall inte gått omkring och sexuellt antastat och tvingat män till sex även om jag hade haft makt.
Hade du?
Än så länge är han inte dömd för någon våldtäkt.
Att miljoner påstår sig ha blivit utsatta för *piip* whatever, så att det går att läsa som våldtäkt också är liksom inte något argument förrän någon döms för något olagligt.

Jag kan också gnälla över allt möjligt, men det ger mig liksom inget.
Gör man det i grupp, som en skock professionella gråterskor kan man ju både få till nya lagar och 9 miljarder till i budget, som Åsa Regnér lovar ut här:
https://youtu.be/riY8iWQTqJY?t=2m23s

Notera även hur hon hålls som gisslan för denna fullständigt bindgalna sekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in