Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Om inte jag missminner mig har det varit våldtäktsmän som gått fria p.g.a att de kunde hävda att "jag märkte inte att hon sov". Jag har dock inte detaljkoll i våldtäktsfall ska tillläggas, men vill minnas att jag läst om sådana fall. Därför innan gällde väl att man var tvungen att uttryckligen säga Nej, eller visa med fysiskt motstånd att man inte ville, eller anses vara i hjälplöst tillstånd.
Jag tror inte att antalet fällda domar kommer att öka nämnvärt, men tror heller inte att antalet friade kommer att öka heller.
Detta med kontrakt och sånt ser jag som en icke-fråga. Lagen bör inte vara ett problem för de som har rent mjöl i påsen och endast ligger med de som de vet med säkerhet vill ha sex med dem. Vilket alltid borde vara en självklarhet.
Sedan detta med att tjejer skulle ljuga om våldtäkt, först och främst får du det att låta som att det är vanligt förekommande? Är det väl inte, och det är redan ett problem idag. Det problemet lär inte få större utrymme med denna lagen eftersom ord fortfarande står mot ord.
Nä det måste vara nånting annat som upprör män så förfärligt med denna lagen. Undrar vad det är...
Och med den nya lagen kan de hävda "Hon ville" eller "Hon var vaken". Vad exakt ändras i det avseendet? Bara säga att hon visade att hon ville.
Vi får vänta och se.
Så varför behövs den här lagen då? "rent mjöl i påsen" visar bara hur otroligt trist sexliv du måste ha. För lagen säger att varje nytt moment kräver direkt godkännande. Super fun happy times. Jag vet många kvinnor som inte vill föra massa samtal under sexet eller ha någon som är osäker i sängen. Med det här MÅSTE man vara osäker det går inte köra på som man brukar, man måste stanna upp och se att det är okej. De som skiter i det eller glömmer det kan helt enkelt dömas för våldtäkt.
Man måste vara bra naiv om man tror att den här lagen är bra på något sätt.
Det är vanligt förekommande. Det vet man om man umgåtts med kvinnor under sin uppväxt. Det är inte ovanligt. Sen att folk tror det är super ovanligt att det ljugs om sådant har aldrig umgåtts med tjejer mellan 14-25 (oftast där de flesta falskanklagelserna sker).
Som vadå? Mig upprör det eftersom det pajar mitt sexliv då jag är BDSM intresserad.