2018-06-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Utveckla gärna, förstår inte vart du vill komma. Menar du att domaren skulle resonera så eller?

Polisen till att börja med. Redan tidigare slängdes cirka 90% och det torde ju inte bli färre tramsanmälningar. Killar vill inte ha sex mot någons vilja och en kille märker om tjejen vill eller inte, så du kan utgå från att nästan alla anmälningar är trams och rena lögner.
Citera
2018-06-26, 16:53
Medlem
Citat:
Fast om det är ställt utom tvivel att det var en våldtäkt, då är det ju inte särskilt troligt att "hon visade att hon ville"...
Tycker också att det är lite underligt att det helt övervägande verkar vara män som har emot denna lagen, vissa blir helt omotiverat uppretade av den, men ändå så sägs det " det är kvinnorna som kommer förlora på lagen". Om det nu skulle vara så att man verkligen tror att kvinnorna är förlorarna i detta varför är det då i stort sett bara män som blir upprörda? Och svara inte med "kvinnor vet inte sitt eget bästa", för det är rena spekulationer liksom att denna lagen skulle göra kvinnor en björntjänst.

Om det är ställt utom tvivel så behövs inte lagen. Då hade den fällts för det med existerande lagstiftning. Det är inte som att vår lagstiftning idag accepterar våldtäkter.

Kanske för att det är män som drabbas av okynnes våldtäkts anmälningar? Och att män inte blir trodda många gånger. Det räcker med att någon blir anklagad för att vara våldtäktsman så spelar det ingen roll om det är sant eller inte för att livet för den personen ska vara kört.
Citera
2018-06-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så du menar det ska inte ligga något fokus på mäns negativa beteende gällande sex?
Du lagen gäller inte bara män detsamma gäller kvinnor som jag har förstått det.

Lagen är bara bullshit som de har hittat på för att de tror att det ska locka idioter att rösta på vänstern, det är min sammanfattning.
Citera
2018-06-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draghixa
Du lagen gäller inte bara män detsamma gäller kvinnor som jag har förstått det.

Lagen är bara bullshit som de har hittat på för att de tror att det ska locka idioter att rösta på vänstern, det är min sammanfattning.
Du har med andra ord inte uppfattat att lagen gäller. den är redan genomklubbad och har startat att gälla, tror det var i januari. Den kommer alltså inte styra något val.
Citera
2018-06-26, 16:59
Medlem
Citat:
Den kommer alltså inte styra något val.
Klart den gör. Vilka bär ansvaret för den? De får inte min röst.
Citera
2018-06-26, 17:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Men den skapar så många fler problem än den löser. Dessutom fuckar det upp BDSM utövare något enormt. Det förstör för alla som inte vill sitta och ha muntliga förhör innan sexet. Inget förhör? Hon anmälde dig för våldtäkt? Otur. Förhör och hon tappade intresset? Otur.
Nu med den här lagen säger man inte "jag visste inte2 man säger "hon ville". Vad exakt har man ändrat på i det hänseendet?

Ja ett viktigt ställningstagande att man inte har en aning om hur folks sexliv ser ut samt att man vill införa statlig kontroll över vem som har sex med vem genom att det enda sättet att gardera sig är att filma varenda gång man har sex. "Jag byter ställning till X, är det okej?" För tro mig, ingen domstol kommer kunna avgöra om något är okej eller inte genom visuell observation i fall där hon påstår sig ha blivit våldtagen (dvs ångrat sig efteråt). Kontrakt är menlösa också eftersom varje nytt moment kräver godkännande. Det är väl prima om man bara kör missionären och anser det vara det bästa sexet ever. Men de flesta är inte riktigt på den hjärndöda nivån.

Den lär drabba oskyldiga. Redan idag försöker tjejer sätta dit killar för att de ångrar sig dagen efter, eller för att de inte vill att otrohet ska upptäckas etc etc.

Men jag tror på många fler friande domar efter det här. "Hon ville".

Om inte jag missminner mig har det varit våldtäktsmän som gått fria p.g.a att de kunde hävda att "jag märkte inte att hon sov". Jag har dock inte detaljkoll i våldtäktsfall ska tillläggas, men vill minnas att jag läst om sådana fall. Därför innan gällde väl att man var tvungen att uttryckligen säga Nej, eller visa med fysiskt motstånd att man inte ville, eller anses vara i hjälplöst tillstånd.

Jag tror inte att antalet fällda domar kommer att öka nämnvärt, men tror heller inte att antalet friade kommer att öka heller.

Detta med kontrakt och sånt ser jag som en icke-fråga. Lagen bör inte vara ett problem för de som har rent mjöl i påsen och endast ligger med de som de vet med säkerhet vill ha sex med dem. Vilket alltid borde vara en självklarhet.

Sedan detta med att tjejer skulle ljuga om våldtäkt, först och främst får du det att låta som att det är vanligt förekommande? Är det väl inte, och det är redan ett problem idag. Det problemet lär inte få större utrymme med denna lagen eftersom ord fortfarande står mot ord.

Nä det måste vara nånting annat som upprör män så förfärligt med denna lagen. Undrar vad det är...
Citera
2018-06-26, 17:01
Medlem
happilappis avatar
Om ett par har sex utan att dom gett sitt medlåtande så våldtar dom varandra. Kommer bli intressanta fall. Och så en otrolig belastning på rättsväsendet.

Sverige i ett nötskal
Citera
2018-06-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart den gör. Vilka bär ansvaret för den? De får inte min röst.

Ingen speciell förlust Mannemannen fortsätt du rösta på SD.
Citera
2018-06-26, 17:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om det är ställt utom tvivel så behövs inte lagen. Då hade den fällts för det med existerande lagstiftning. Det är inte som att vår lagstiftning idag accepterar våldtäkter.

Kanske för att det är män som drabbas av okynnes våldtäkts anmälningar? Och att män inte blir trodda många gånger. Det räcker med att någon blir anklagad för att vara våldtäktsman så spelar det ingen roll om det är sant eller inte för att livet för den personen ska vara kört.

Ibland undrar man faktiskt om lagen inte accepterar våldtäkter. Hur samhället sköter sexualbrottsprocesser och fällande domar, samt längd på straff, är en skam och ett hån mot utsatta människor, vilka då är majoritet kvinnor.
Citera
2018-06-26, 17:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Om inte jag missminner mig har det varit våldtäktsmän som gått fria p.g.a att de kunde hävda att "jag märkte inte att hon sov". Jag har dock inte detaljkoll i våldtäktsfall ska tillläggas, men vill minnas att jag läst om sådana fall. Därför innan gällde väl att man var tvungen att uttryckligen säga Nej, eller visa med fysiskt motstånd att man inte ville, eller anses vara i hjälplöst tillstånd.

Jag tror inte att antalet fällda domar kommer att öka nämnvärt, men tror heller inte att antalet friade kommer att öka heller.

Detta med kontrakt och sånt ser jag som en icke-fråga. Lagen bör inte vara ett problem för de som har rent mjöl i påsen och endast ligger med de som de vet med säkerhet vill ha sex med dem. Vilket alltid borde vara en självklarhet.

Sedan detta med att tjejer skulle ljuga om våldtäkt, först och främst får du det att låta som att det är vanligt förekommande? Är det väl inte, och det är redan ett problem idag. Det problemet lär inte få större utrymme med denna lagen eftersom ord fortfarande står mot ord.

Nä det måste vara nånting annat som upprör män så förfärligt med denna lagen. Undrar vad det är...

Om den ene sover och samtidigt är den drivande så kommer vederbörande aldrig att fällas oavsett kön.
Citera
2018-06-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Om ett par har sex utan att dom gett sitt medlåtande så våldtar dom varandra. Kommer bli intressanta fall. Och så en otrolig belastning på rättsväsendet.

Sverige i ett nötskal

Iden där är att grannarna och andra skall kunna anmäla människor med fel åsikter för något.
Finns inget annat, så kan man alltid ta till våldtäkt som i fallet Assange.
Citera
2018-06-26, 17:13
Medlem
Citat:
Herregud, åtterligare en tråd där någon gravt missförstått samtyckelagen ner till nivån..

ahh! jag måste fråga!!!/ skriva kontrakt bla bla innan jag gör nått...ahhh...

Samtyckelagen innebär att det numera bli olagligt att ha sex med någon utan att först säkerställa samtycke.

Finns fler sätt än att fråga verbalt att "säkerställa" detta.
Samtycke vid sex, uttryckts enklast via fysisk aktivitet. Svarar din partner på dina fysiska närmanden via samma typ av närmanden på dig eller fysiska svar på dina så har du samtycke. Svarar din partner inte alls...så ha du inget samtycke och bör då kanske fråga.

Svårt?
Nej inte speciellt.

Sedan när blev det okej för feminister att män provar sig fram genom fysisk aktivitet om man har samtycke eller inte? Det blir ju direkt sexuella trakasserier att göra på det sättet du beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in