Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Men den skapar så många fler problem än den löser. Dessutom fuckar det upp BDSM utövare något enormt. Det förstör för alla som inte vill sitta och ha muntliga förhör innan sexet. Inget förhör? Hon anmälde dig för våldtäkt? Otur. Förhör och hon tappade intresset? Otur.
Nu med den här lagen säger man inte "jag visste inte2 man säger "hon ville". Vad exakt har man ändrat på i det hänseendet?
Ja ett viktigt ställningstagande att man inte har en aning om hur folks sexliv ser ut samt att man vill införa statlig kontroll över vem som har sex med vem genom att det enda sättet att gardera sig är att filma varenda gång man har sex. "Jag byter ställning till X, är det okej?" För tro mig, ingen domstol kommer kunna avgöra om något är okej eller inte genom visuell observation i fall där hon påstår sig ha blivit våldtagen (dvs ångrat sig efteråt). Kontrakt är menlösa också eftersom varje nytt moment kräver godkännande. Det är väl prima om man bara kör missionären och anser det vara det bästa sexet ever. Men de flesta är inte riktigt på den hjärndöda nivån.
Den lär drabba oskyldiga. Redan idag försöker tjejer sätta dit killar för att de ångrar sig dagen efter, eller för att de inte vill att otrohet ska upptäckas etc etc.
Men jag tror på många fler friande domar efter det här. "Hon ville".
Om inte jag missminner mig har det varit våldtäktsmän som gått fria p.g.a att de kunde hävda att "jag märkte inte att hon sov". Jag har dock inte detaljkoll i våldtäktsfall ska tillläggas, men vill minnas att jag läst om sådana fall. Därför innan gällde väl att man var tvungen att uttryckligen säga Nej, eller visa med fysiskt motstånd att man inte ville, eller anses vara i hjälplöst tillstånd.
Jag tror inte att antalet fällda domar kommer att öka nämnvärt, men tror heller inte att antalet friade kommer att öka heller.
Detta med kontrakt och sånt ser jag som en icke-fråga. Lagen bör inte vara ett problem för de som har rent mjöl i påsen och endast ligger med de som de vet med säkerhet vill ha sex med dem. Vilket alltid borde vara en självklarhet.
Sedan detta med att tjejer skulle ljuga om våldtäkt, först och främst får du det att låta som att det är vanligt förekommande? Är det väl inte, och det är redan ett problem idag. Det problemet lär inte få större utrymme med denna lagen eftersom ord fortfarande står mot ord.
Nä det måste vara nånting annat som upprör män så förfärligt med denna lagen. Undrar vad det är...