2018-06-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hur ska jag veta det? Om 8år kanske hon anser att det var våldtäkt eftersom vi haft ett uppslitande uppbrott och hon numera hatar mig? Du har 10år på dig att göra en anmälan.
Nej, jag menar om hon svarar helt sanningsenligt. Har du hennes samtycke eller inte?
Citera
2018-06-30, 19:04
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, och om 8år så vet dom att du inte kommer anmäla dom? Du har 10år på dig att anmäla någon. Vem vet dom kanske anmäler dig för våldtäkt eftersom du var otrogen eller whatever. Och då kan de dra upp en sexakt ni haft och säga att du inte hörde efter om det var okej eller inte och han nu känner sig våldtagen. Grattis.

Det hoppas jag de flesta människor har.
Skulle inte tro att de tror det eftersom jag inte givit dem någon anledning att tro det om mig. Tror inte motsatsen heller. Lider man av GAD eller paranoia möjligen.
Är inte ett dugg orolig för den saken.
Citera
2018-06-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliarchos
Jag håller det för osannolikt. Är inte i någon relation just nu. Jag har aldrig brutit mot lagen, inte ens denna nya lag så jag antar och hoppas att ingen av mina tidigare relationer känner någon slags agg mot mig och därför vill dra mig inför domstol. Mitt motstånd mot denna lag handlar om att detta är ett drev mot män i största allmänhet för att vända bort blicken för vad som pågår i samhället. Läs gärna mina tidigare inlägg om vad jag anser i frågan.

Du kan läsa HÄR där jag ger en psykologisk profil på vänstermänniskor.

Du kan läsa HÄR där jag ger några synpunkter på vad som är problematiskt med denna lag.

Ett sätt att få mer hemmavåldtäkter igen. Då överfallsvåldtäkterna gått om de som sker i hemmet. Med den här lagen kan man peka på att "aha det är inte Mohammed som våldtog Sara i en buske i parken och lämnade henne i en blodpöl med ett inristat "hora" i pannan som är värst längre det är kalle som glömde be om samtycke innan han bytte ställning!"
Citera
2018-06-30, 19:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du är ju dum i huvudet på riktigt.
Nej, givet det du berättat om dina förhållanden och din konstiga tolkning av lagen är det du som är dum i huvudet.

Jag har dock stor förståelse för att ett dumhuvud som du blir rädd om kvinnan måste delta frivilligt i akten...
Citera
2018-06-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Att anmäla någon för våldtäkt är inte direkt något man gör sådär i förbifarten. De som falskanmäler kommer inte bli fler- däremot kanske man kan komma åt de som tidigare hävdat att de inte ”förstod” att den avdäckade kvinnan inte ville bli gruppvåldtagen med en vinflaska

Sugminknätoffs på Darkside sitter och gråter om att ha blivit våldtagen hela tiden. Jag vet från andra källor än henne att det inte stämmer allt var ett missförstånd som hon dragit upp till episka proportioner (hon har en psykisk åkomma förövrigt). Det finns otaliga sådana tjejer där ute och man vet inte vilka de är fören det är försent.
Citera
2018-06-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I sånt fall kan man ju undra vad man ska kalla det "drev" som ständigt pågår mot kvinnor år ut och år in.

Samtidigt så vägrar ni göra något åt problemet. Ni är fortfarande för öppna gränser och mer MENA män. Väldigt ologiskt.
Citera
2018-06-30, 19:09
Medlem
Hur blir det ifall kvinnan sagt "ja" och polisanmäler sedan för våldtäkt?

När ska avtalet skrivas och var ska det skickas?
Citera
2018-06-30, 19:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Kan du läsa? Eller ska du fortsätta sitta och hitta på saker?

Samtyckeslagen GICK igenom. Den får laga kraft om exakt 5 timmar och 1 minut.
Nej, man har bytt ut samtycke mot frivillighet och ändrat en del annat.

Samtyckeslagstiftningen är fortfarande inte genomförd ..

Hade du inte läst propositionen? Inte ens efter att jag länkade den åt dig?
Citera
2018-06-30, 19:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Sugminknätoffs på Darkside sitter och gråter om att ha blivit våldtagen hela tiden. Jag vet från andra källor än henne att det inte stämmer allt var ett missförstånd som hon dragit upp till episka proportioner (hon har en psykisk åkomma förövrigt). Det finns otaliga sådana tjejer där ute och man vet inte vilka de är fören det är försent.
Nu är jag inte hon så förstår inte relevansen.
Du får väl sluta ligga med tjejer med psykiska åkommor.
Citera
2018-06-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag menar om hon svarar helt sanningsenligt. Har du hennes samtycke eller inte?

Om hon säger sanningen? Ja då har jag hennes samtycke. Men då hade det aldrig gått till rättegång alls. Men samtidigt så frågar jag inte inför varje moment. Vilket blir olagligt nu. Det förstör stämningen att inhämta samtycke under tiden (om det inte är en ny partner) utan det sker innan akten. Det dödar sexlivet totalt.
Citera
2018-06-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skulle inte tro att de tror det eftersom jag inte givit dem någon anledning att tro det om mig. Tror inte motsatsen heller. Lider man av GAD eller paranoia möjligen.
Är inte ett dugg orolig för den saken.

Tur att alla kvinnor är som dig då. *Ironi*
Citera
2018-06-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, givet det du berättat om dina förhållanden och din konstiga tolkning av lagen är det du som är dum i huvudet.

Jag har dock stor förståelse för att ett dumhuvud som du blir rädd om kvinnan måste delta frivilligt i akten...

Det du inte läst eller som du har totalt misstolkat menar du? Att du är korkad visste jag redan men att du är näst inpå analfabet visste jag inte sedan innan.

Nu kom det där "rädd" igen och nu med lite mer fria fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in