2018-06-30, 18:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på att jag vet att du är undergiven och vill ha dominanta män så kan du ju bara glömma det med den här lagen om snubben inte är helt störd i huvudet. För det du vill ha kommer aldrig att fungera utan ditt samtycke till varje moment som sker. Låter det sexigt och upphetsande tycker du? "får jag slå dig?" "får jag dra dig i håret?" "får jag byta ställning?" osv osv. Have fun!
Folk som utövar BDSM på riktigt kan ställa frågor men de vet att formulera det annorlunda än du gör. Dessutom finns där trafikljus med olika signaler.

Jag börjar mer luta åt att du slår din tjej/partner, våldtar och plågar och försöker få henne att tro på att hon är i en seriös BDSM relation.

Finns ingen seriös inom den världen som är rädd för den här lagen.
Citera
2018-06-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Samtycker hon när du slår henne eller inte?

För om hon gör det finns det väl ingen anledning för henne att stå i domstol och säga att hon inte alls samtyckte vid den tidpunkten då slaget kom.

Allt som människor tänder på är inte sexuella handlingar i lagens mening.

Försök få någon fälld för våldtäkt för att ha iklätt sig ett par skor som för en skofetischist innebär en sexuell handling.

Hon samtycker om vi båda har pratat om det innan. ja. En del samtycker då gör jag det, andra gör det inte och då gör jag det inte. Men det är inget samtycke jag inhämtar under akten om hon inte säger nej under akten. Det är något man pratar om innan och vill hon inte så säger hon nej. Ändrar hon sig under akten säger hon nej under akten och då gör jag det inte heller. Med lagen måste jag inhämta samtycke varje gång det ska ske.

Allt annat än grov misshandel går att avtala bort idag. Det finns flera domar där man försökt fälla BDSM utövare men misslyckats eftersom det skett under kontrakt och samtycke.

Om något är sexuellt för en person så är det sexuellt, den här lagen säger inte att det måste vara kuk i fitta/röv för att det ska vara en våldtäkt. Utan sådant som går att jämställa och i BDSM relationer så är det jävligt mycket som går att jämställa med penetrativt sex.
Citera
2018-06-30, 18:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hon samtycker om vi båda har pratat om det innan. ja. En del samtycker då gör jag det, andra gör det inte och då gör jag det inte. Men det är inget samtycke jag inhämtar under akten om hon inte säger nej under akten. Det är något man pratar om innan och vill hon inte så säger hon nej. Ändrar hon sig under akten säger hon nej under akten och då gör jag det inte heller. Med lagen måste jag inhämta samtycke varje gång det ska ske.

Allt annat än grov misshandel går att avtala bort idag. Det finns flera domar där man försökt fälla BDSM utövare men misslyckats eftersom det skett under kontrakt och samtycke.

Om något är sexuellt för en person så är det sexuellt, den här lagen säger inte att det måste vara kuk i fitta/röv för att det ska vara en våldtäkt. Utan sådant som går att jämställa och i BDSM relationer så är det jävligt mycket som går att jämställa med penetrativt sex.
Om du utövar DS mot någon som du inte ens pratat med om det innan så är det övergrepp du begår, inte lek i BDSM

Edit
Och nej, samtyckeslagen gick inte igenom - man förändrade istället skrivningen till att prata om "frivillighet" ...

Läs på
Citera
2018-06-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är jag inte. Prövade ett tag men det var inget för mig. Uppskattar inte att blanda stryk och sex.

BDSM är mer än bara stryk dock. Så du är okej med att din kille/framtida kille frågar dig under hela akten (om ni nu gör mer än en ställning) om det är okej? Gillar du att höra en kille upprepa "är det skönt?" under hela sexet eller tar det bort njutningen? För det kommer bli lite av samma sak.
Citera
2018-06-30, 18:57
Medlem
Citat:

Så vad säger hon i rättegången om det som skedde skedde med hennes samtycke eller inte?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
BDSM är mer än bara stryk dock. Så du är okej med att din kille/framtida kille frågar dig under hela akten (om ni nu gör mer än en ställning) om det är okej? Gillar du att höra en kille upprepa "är det skönt?" under hela sexet eller tar det bort njutningen? För det kommer bli lite av samma sak.
Hon kanske råkade på någon som dig -- och att hon i så fall fått avsmak är ju fullt förståeligt.
Citera
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Visst men det är inget för mig som sagt. De partners jag har har inga problem att förstå gensvar så det är inget problem för min del. De har inte autism som mig 😛

Jag har även mål i mun och säger ifrån om jag inte gillar vad han gör
Senast redigerad av Buffymylove 2018-06-30 kl. 19:00.
Citera
2018-06-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Folk som utövar BDSM på riktigt kan ställa frågor men de vet att formulera det annorlunda än du gör. Dessutom finns där trafikljus med olika signaler.

Jag börjar mer luta åt att du slår din tjej/partner, våldtar och plågar och försöker få henne att tro på att hon är i en seriös BDSM relation.

Finns ingen seriös inom den världen som är rädd för den här lagen.

Hur vet du hur jag formulerar frågor? Man behöver bara formulera frågor med nya personer i början. Sedan behövs det inte längre. Med den här lagen kommer det behövas HELA TIDEN oavsett om ni setts en gång innan eller om ni varit gifta i 35år.

DU har livlig fantasi. Men vad kan man förvänta sig från en feminist som inte vill att män ska få veta om barnet är hans eller inte?

Det finns väldigt många inom BDSM världen som ogillar lagen och är emot den. Jag tror få är rädda för lagen. "rädd" är något ni feminister som inte läst lagen klistrar på meningsmotståndare för att förminska dessa.
Citera
2018-06-30, 18:59
Medlem
Citat:
Om du utövar DS mot någon som du inte ens pratat med om det innan så är det övergrepp du begår, inte lek i BDSM

Edit
Och nej, samtyckeslagen gick inte igenom - man förändrade istället skrivningen till att prata om "frivillighet" ...

Läs på

Kan du läsa? Eller ska du fortsätta sitta och hitta på saker?

Samtyckeslagen GICK igenom. Den får laga kraft om exakt 5 timmar och 1 minut.
Citera
2018-06-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så vad säger hon i rättegången om det som skedde skedde med hennes samtycke eller inte?

Hur ska jag veta det? Om 8år kanske hon anser att det var våldtäkt eftersom vi haft ett uppslitande uppbrott och hon numera hatar mig? Du har 10år på dig att göra en anmälan.
Citera
2018-06-30, 19:00
Medlem
Citat:
Hon kanske råkade på någon som dig -- och att hon i så fall fått avsmak är ju fullt förståeligt.

Du är ju dum i huvudet på riktigt.
Citera
2018-06-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst men det är inget för mig som sagt. De partners jag har har inga problem att förstå gensvar så det är inget problem för min del. De har inte autism som mig 😛

Jag har även mål i mun och säger ifrån om jag inte gillar vad han gör

Ja, och om 8år så vet dom att du inte kommer anmäla dom? Du har 10år på dig att anmäla någon. Vem vet dom kanske anmäler dig för våldtäkt eftersom du var otrogen eller whatever. Och då kan de dra upp en sexakt ni haft och säga att du inte hörde efter om det var okej eller inte och han nu känner sig våldtagen. Grattis.

Det hoppas jag de flesta människor har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in