Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Samtycker hon när du slår henne eller inte?
För om hon gör det finns det väl ingen anledning för henne att stå i domstol och säga att hon inte alls samtyckte vid den tidpunkten då slaget kom.
Allt som människor tänder på är inte sexuella handlingar i lagens mening.
Försök få någon fälld för våldtäkt för att ha iklätt sig ett par skor som för en skofetischist innebär en sexuell handling.
Hon samtycker om vi båda har pratat om det innan. ja. En del samtycker då gör jag det, andra gör det inte och då gör jag det inte. Men det är inget samtycke jag inhämtar under akten om hon inte säger nej under akten. Det är något man pratar om innan och vill hon inte så säger hon nej. Ändrar hon sig under akten säger hon nej under akten och då gör jag det inte heller. Med lagen måste jag inhämta samtycke varje gång det ska ske.
Allt annat än grov misshandel går att avtala bort idag. Det finns flera domar där man försökt fälla BDSM utövare men misslyckats eftersom det skett under kontrakt och samtycke.
Om något är sexuellt för en person så är det sexuellt, den här lagen säger inte att det måste vara kuk i fitta/röv för att det ska vara en våldtäkt. Utan sådant som går att jämställa och i BDSM relationer så är det jävligt mycket som går att jämställa med penetrativt sex.