Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 11:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vad spelar det för roll?

Är det premissen för våra lagar?
Varför skulle någons flickvän anmäla sin kille för våldtäkt med den nya lagen om hon själv inte anser att det är våldtäkt?
Citera
2018-06-30, 11:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliarchos
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så vill feministerna enbart misstänkliggöra alla män eftersom de inte kan acceptera att den ökande våldtäktsstatistiken skulle kunna bero på den extrema invandringen. De vill inte "diskriminera". Som en feminist sa så beror anklagelser förmodligen bara på att mannen är äcklig. Men i en rättsstat så måste oskuldspresumptionen gälla och det är åklagaren som har bevisbördan. Mitt privatliv håller jag för mig själv.
Du svarade inte på min fråga.
Citera
2018-06-30, 11:50
Medlem
Citat:
Kanske inte, men det är ändå en risk man får ta i en parrelation att det ibland kan uppstå missförstånd. När de sker så kan man faktiskt prata med varandra. Denna lag försöker att från domstolarna regissera samlag mellan vuxna människor.

Verkligen? en "risk man får ta"?
Tror du verkligen alla världens våldtagna kvinnor av sina partners tycker detta?
Citera
2018-06-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? en "risk man får ta"?
Tror du verkligen alla världens våldtagna kvinnor av sina partners tycker detta?
Skulle du påstå att missförstånd aldrig sker i relationer?
Citera
2018-06-30, 11:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Varför skulle någons flickvän anmäla sin kille för våldtäkt med den nya lagen om hon själv inte anser att det är våldtäkt?
Ja, varför?

Nästan gulligt naivt att propagera för värdelösa skräplagar och sen seriöst fråga varför någon skulle missbruka den.
Citera
2018-06-30, 12:02
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga.
Jag håller det för osannolikt. Är inte i någon relation just nu. Jag har aldrig brutit mot lagen, inte ens denna nya lag så jag antar och hoppas att ingen av mina tidigare relationer känner någon slags agg mot mig och därför vill dra mig inför domstol. Mitt motstånd mot denna lag handlar om att detta är ett drev mot män i största allmänhet för att vända bort blicken för vad som pågår i samhället. Läs gärna mina tidigare inlägg om vad jag anser i frågan.

Du kan läsa HÄR där jag ger en psykologisk profil på vänstermänniskor.

Du kan läsa HÄR där jag ger några synpunkter på vad som är problematiskt med denna lag.
Citera
2018-06-30, 12:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, varför?

Nästan gulligt naivt att propagera för värdelösa skräplagar och sen seriöst fråga varför någon skulle missbruka den.
Att anmäla någon för våldtäkt är inte direkt något man gör sådär i förbifarten. De som falskanmäler kommer inte bli fler- däremot kanske man kan komma åt de som tidigare hävdat att de inte ”förstod” att den avdäckade kvinnan inte ville bli gruppvåldtagen med en vinflaska
Citera
2018-06-30, 12:08
Medlem
Citat:
Skulle du påstå att missförstånd aldrig sker i relationer?

Missförstånd i sex alltså.
Missförstånd i meningen, jag fattade aldrig att du inte ville.

Mitt ärliga svar: Nej.
Inte om du inte är med en partner som är psykiskt sjuk av typen kan inte uttrycka sin verkliga vilja, utan dess motsats.
Eller själv inte är en människa som är psykopat dvs. inte klarar ta in att andra människor har en vilja man ska respektera.

om man känner en människa, kan läsa den människan hyfsat bra, och framförallt är intresserad av att den människan inte ska fara illa, och ha något utbyte vid sex med mig, så finns inget underlag för att kunna missförstå vid sex.

och jag antar att detta gäller vid de flesta partnerskap.
Senast redigerad av Merapi 2018-06-30 kl. 12:11.
Citera
2018-06-30, 12:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag håller det för osannolikt. Är inte i någon relation just nu. Jag har aldrig brutit mot lagen, inte ens denna nya lag så jag antar och hoppas att ingen av mina tidigare relationer känner någon slags agg mot mig och därför vill dra mig inför domstol. Mitt motstånd mot denna lag handlar om att detta är ett drev mot män i största allmänhet för att vända bort blicken för vad som pågår i samhället. Läs gärna mina tidigare inlägg om vad jag anser i frågan.

Du kan läsa HÄR där jag ger en psykologisk profil på vänstermänniskor.

Du kan läsa HÄR där jag ger några synpunkter på vad som är problematiskt med denna lag.
Nej det är inte ett drev mot män i största allmänhet. Det är en lag som är till för att de som tidigare hävdat att de inte förstod att partnern inte samtycke inte ska kunna frias på en teknikalitet.
Citera
2018-06-30, 12:13
Medlem
Citat:
Nej det är inte ett drev mot män i största allmänhet. Det är en lag som är till för att de som tidigare hävdat att de inte förstod att partnern inte samtycke inte ska kunna frias på en teknikalitet.

I sånt fall kan man ju undra vad man ska kalla det "drev" som ständigt pågår mot kvinnor år ut och år in.
Citera
2018-06-30, 12:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Då vet du hur normalbegåvade människor känner sig när de argumenterar med feminister.

Är inte själv feminist så det vet jag redan tack. Däremot är jag för lika rättigheter, möjligheter och jämställdhet i största allmänhet. Därför ser jag inte något fel med denna lagen, alla får ta sitt ansvar helt enkelt.

Och samma sak med antifeminister, rätt hjärndöda att diskutera med. De är lika långt ut på sin kant som feministerna är.
Citera
2018-06-30, 12:20
Medlem
Citat:
Det må hända att detta är en del i syftet med lagen. Men denna lag kommer precis i ett skede i Svensk historia där våldtäktsstatistiken är skrämmande hög och "bara råkar" vara det när vi har ständigt nya mängder med främst män från andra länder och kulturer med en totalt främmande kvinnosyn som kommer hit. Så om inte annat så är tillfället illa valt. Just nu borde vi koncentrera oss på att få stopp på de riktigt grova våldtäkterna som tycks ske helt öppet och där polisen VÄGRAR att gå ut med signalement.

Förutom detta strategiskt klumpigt valda tillfälle så är lagen i sig inte rättssäker. Domstolar kan inte bedöma frivillighet. Den enda möjligheten att kunna göra det så säkert som möjligt är att människor endast får ingå en parrelation ifall det först gjorts en psykologisk profilering på dem så att man kan utgå ifrån att de inte kommer att utnyttja varandra.

Men samtidigt så har, åtminstone tills nu, vuxna människor förväntats att klara av att sköta sin sexuella samvaro på egen hand utan att staten ska regissera exakt hur samlaget ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in