2018-06-28, 17:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du tycker samtyckeslagen är bra? Hur är det tänkt att den ska fungera egentligen? Får lite olika bud i tråden.

Själva lagen och hur den praktiskt ska genomföras får jag vänta med att analysera. Vad jag ser som positivt är att man tillför en låg som kan hjälpa till att fälla några, även om det bara är få. Det hade säkert räckt med våra tidigare lagar om de använts ordentligt, men som det har sett ut är det ett hån mot offret. Är precis som att det inte anses att sexualbrott är så allvarligt. Däremot är det väl kanske föga troligt att tänka att rätten skulle hantera samtyckeslagen bättre än de andra lagarna.

Däremot så ser jag inte något problem med lagens existens. För min del är det inget dramatiskt , kommer inte kräva av någon jag ligger med att han ska fråga en massa under tiden. Jag visar vad jag inte gillar och fram tills dess är det grönt. Jag kommer inte heller fråga honom, utan man märker om någon inte vill.
Förstår därför inte hysterin här kring frågandet hit och dit. Men det kanske är så att 90% av Sveriges kvinnor är komplett galna och inget hellre vill än att anmäla en oskyldig man för våldtäkt? Vad vet jag. Men det låter osannolikt.
Citera
2018-06-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Själva lagen och hur den praktiskt ska genomföras får jag vänta med att analysera. Vad jag ser som positivt är att man tillför en låg som kan hjälpa till att fälla några, även om det bara är få. Det hade säkert räckt med våra tidigare lagar om de använts ordentligt, men som det har sett ut är det ett hån mot offret. Är precis som att det inte anses att sexualbrott är så allvarligt. Däremot är det väl kanske föga troligt att tänka att rätten skulle hantera samtyckeslagen bättre än de andra lagarna.

Däremot så ser jag inte något problem med lagens existens. För min del är det inget dramatiskt , kommer inte kräva av någon jag ligger med att han ska fråga en massa under tiden. Jag visar vad jag inte gillar och fram tills dess är det grönt. Jag kommer inte heller fråga honom, utan man märker om någon inte vill.
Förstår därför inte hysterin här kring frågandet hit och dit. Men det kanske är så att 90% av Sveriges kvinnor är komplett galna och inget hellre vill än att anmäla en oskyldig man för våldtäkt? Vad vet jag. Men det låter osannolikt.

Ok du har ingen aning om något. Varför skriver du ens i tråden då?

Om kvinnor nu menar att "man märker" när någon vill eller inte vill så kan man väl beskriva hur man märker. Hur svårt ska det vara att förklara något som är så enkelt?
Citera
2018-06-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag kan lova dig att när jag vill ha sex med nån som vill ha sex med mig så går det inte att missa.

Men så har jag ju aldrig träffat Terge vad jag vet.

Men om du nu är intresserad av att lära stackaren så kan du väl göra det. För min del får han gärna sväva i okunnighet.

När du vill ha sex med någon så går det inte att missa. Märker man det på samma sätt på alla kvinnor eller kan det vara olika?
Citera
2018-06-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Borde inte den nya samtyckeslagen innebära att väldigt många män har blivit våldtagna av kvinnor? Hur många sexuellt aktiva män i Sverige har aldrig varit med om att en kvinna inte frågar om samtycke inför varje sexuell handling? Gissar det är väldigt få. ”Får jag göra såhär?” ”Är det okej om jag gör så?”. Är en tjej någorlunda sexuellt erfaren tar hon oftast för sig utan att ställa en massa frågor.

Tydligen både "märker man" och "ser" om någon vill. Lite oklart vad enligt kvinnorna i tråden i alla fall.
Citat:
Lagen är förstås till för att klämma åt män, men även massa kvinnor gör ju sig då enligt denna lag skyldiga till våldtäkt. För det står ju ej i lagen att endast män behöver fråga om samtycke.
Men så är det förstås inte. Alla måste ha fått samtycke. Hur detta visas vet jag dock inte.

Citat:
Hur många sexuellt aktiva män här på forumet har enbart varit med om tjejer som uttryckligen frågar dig om samtycke innan sex?
Tycker man kan få händer både här och där. Men mer sällan någon slags penetration som väl är det som anses vara likställt med samlag. Så det kan ju bli så att kvinnor inte blir dömda för våldtäkt. För jag tror inte det är våldtäkt att stoppa in mannens kroppsdelar i sin vagina.

Men frågan kvarstår varför det är så enkelt att se och förstå när det inte går att uttrycka i ord ens.
Citera
2018-06-28, 18:18
Medlem
Citat:
När du vill ha sex med någon så går det inte att missa. Märker man det på samma sätt på alla kvinnor eller kan det vara olika?
Tyvärr, Ipsis kärleksskola för oerfarna nybörjare är stängd så du kan sluta tjata på mig.

Kolla med ManManne eller nån annan som bryr sig nämnvärt om ditt sexliv, men förslagsvis i PM.
Citera
2018-06-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Se vad som hände med deras karriär och sociala status. Speciellt Kroner vilket allvarligt talat är mest patetiska anklagelsen jag hört. Jag tycker att själva våldtäktsmansstämpeln är värre än potentiell fängelsestraff.

Jag vet inte ifall hon är opålitlig. Jag är misstänksam av mig, tror människor bär på masker och det tar mycket lång tid innan man verkligen vet om vad en människa är gjord av.

Båda könen har anledning att vara rädd (kvinnor bör i min Värld alltid bära pepearspray), då det finns dåliga karaktärer hos båda kön. Då kvinnor är svagare rent fysiskt är strategin för en kvinna av dålig karaktär att hugga till genom sprida falska anklagelser om män (pga tex avundsjuka eller känsla av förbittring).

Karma kallas det angående dessa män, precis som Lustig sa igår.

Lär känna de du ligger med, utan masker.

Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem, kvinnor är rädda för att män ska mörda dem.

Punkt.
Citera
2018-06-28, 18:25
Medlem
Citat:
Tydligen både "märker man" och "ser" om någon vill. Lite oklart vad enligt kvinnorna i tråden i alla fall.
Men så är det förstås inte. Alla måste ha fått samtycke. Hur detta visas vet jag dock inte.

Hur ska man formulera det i en rättegång. Den anklagade såg på henne eller märkte på henne att hon ville ha sex? Räcker det som försvar?

Citat:
Tycker man kan få händer både här och där. Men mer sällan någon slags penetration som väl är det som anses vara likställt med samlag. Så det kan ju bli så att kvinnor inte blir dömda för våldtäkt. För jag tror inte det är våldtäkt att stoppa in mannens kroppsdelar i sin vagina.

Men frågan kvarstår varför det är så enkelt att se och förstå när det inte går att uttrycka i ord ens.

Om offret ej blir penetrerat brukar det räknas som något slags sexuellt utnyttjande eller tvång istället. Så att stoppa in penisen i sin mun eller vagina blir inte våldtäkt.
Citera
2018-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Se vad som hände med deras karriär och sociala status. Speciellt Kroner vilket allvarligt talat är mest patetiska anklagelsen jag hört. Jag tycker att själva våldtäktsmansstämpeln är värre än potentiell fängelsestraff.

Jag vet inte ifall hon är opålitlig. Jag är misstänksam av mig, tror människor bär på masker och det tar mycket lång tid innan man verkligen vet om vad en människa är gjord av.

Båda könen har anledning att vara rädd (kvinnor bör i min Värld alltid bära pepearspray), då det finns dåliga karaktärer hos båda kön. Då kvinnor är svagare rent fysiskt är strategin för en kvinna av dålig karaktär att hugga till genom sprida falska anklagelser om män (pga tex avundsjuka eller känsla av förbittring).

Kronér är tillbaka som programledare i SVT redan i juli:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-anklagelserna

Blev väl för uppenbart för alla att anklagelserna mot honom var helt grundlösa.
Citera
2018-06-28, 18:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Karma kallas det angående dessa män, precis som Lustig sa igår.

Lär känna de du ligger med, utan masker.

Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem, kvinnor är rädda för att män ska mörda dem.

Punkt.

Skratta åt dem? Vad är det för flum du pratar om? Tror du att räddsla för att bli stämplad våldtäktsman handlar om räddsla att folk skrattar åt dig? Se på den brillianta filmen Jagten och se hur mycket någon skrattar åt sådan typ av karaktärsmord (ok, går lite längre då det har att göra med barn).

Män har väl annars också anledning att vara rädda för att män ska mörda dem, det är ju 4 gånger större chans att en man mördar en man än att en man mördar en kvinna:

https://www.bra.se/statistik/statist...-och-drap.html

Du verkar annars farligt förbittrad människa, just sådan typ av kvinna män ska akta sig för. Din törst efter karma slår nog åt alla håll.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-28 kl. 18:36.
Citera
2018-06-28, 18:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ok du har ingen aning om något. Varför skriver du ens i tråden då?

Om kvinnor nu menar att "man märker" när någon vill eller inte vill så kan man väl beskriva hur man märker. Hur svårt ska det vara att förklara något som är så enkelt?

Vad är det du har en aning om som inte jag har menar du?
Jag vet vad lagen innebär. Men det står inte att man behöver ge samtycke bokstavligen utan det går bra via handling. Och via handling märker man om nån är med på det man vill göra och gör.

Tråden är offentlig och alla får skriva, har du problem med det kan du lämna forumet. Annars acceptera läget.

Om du inte vore så förbannat otrevlig hade jag kunnat tänka mig att förklara hur jag anser att man kan visa samtycke via handling, men man tappar ju lusten när du håller på så.
Citera
2018-06-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Exakt vad är det för lag?

VAD GÅR DEN UT PÅ, RENT EXAKT?

https://www.regeringen.se/4950e9/con...rop.-201718177
Citera
2018-06-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är det du har en aning om som inte jag har menar du?
Jag vet vad lagen innebär. Men det står inte att man behöver ge samtycke bokstavligen utan det går bra via handling. Och via handling märker man om nån är med på det man vill göra och gör.

Tråden är offentlig och alla får skriva, har du problem med det kan du lämna forumet. Annars acceptera läget.

Om du inte vore så förbannat otrevlig hade jag kunnat tänka mig att förklara hur jag anser att man kan visa samtycke via handling, men man tappar ju lusten när du håller på så.

Problemet är att du måste få medgivande/samtycke innan handlingen utförs men samtidigt måste det ske vid tillfället du vill utföra handlingen. Gör du något hon/han inte gillar och inte hört efter innan så är du rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in