2018-06-28, 00:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Gift är ingen ursäkt längre. Gifta män döms för våldtäkter på sina fruar hela tiden.
Det räcker med att hon blir sur, så hänger hon på låset till farbror blå på morgonen.

Vad i hela fridens namn är det för kvinnor du har att göra med? Har aldrig varesig träffat någon sådan eller hört om liknande. Men det har du antar jag?
Citera
2018-06-28, 00:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bra skrivet - vi är överens.

Ja..jag försöker verkligen tänka ur alla möjliga logiska synvinklar här, och komma fram till varför vissa män upprörs så av denna lagen. Men jag kan verkligen inte komma på någon legitim anledning, om man inte har problemet att man tar sig friheter med andras kroppar.

Detta med falska anklagelser har jag väldigt svårt att se som ett argument. Dessa förekommer redan idag, och är naturligtvis ett stort problem. Men det problemet tror jag inte blir värre med denna lagen, varför skulle det bli det?
Alternativet är värre, att man skulle strunta i att stifta lagar för att någon eventuellt kan bli falskt anklagad.

Enda anledning jag kan komma på är att män möjligtvis inte kan sätta sig in i situationen hur det skulle vara att bli våldtagen därför att de generellt inte lever med den risken i någon särskilt hög grad, till skillnad från kvinnor. De kan nog inte tänka sig hur fruktansvärt jävla förbannad man skulle vara resten av livet, och att behöva leva med den ilskan. Hur man skulle vilja hämnas, varje dag. Hur man skulle hata. Hur kränkt och maktlös man hade känt sig. Jag kan inte tänka mig något värre.

Så varje litet steg i rätt riktning är ett litet steg rätt. Även om det inte ger stora ringar på vattnet, kan det kanske göra lite lite skillnad.
Citera
2018-06-28, 01:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så klart är våldtäkt värre än lynnighet, men det utesluter inte att lynnigheten kan leda till tragedier och katastrofer. Man behöver inte särskilt tillskapa en lag som riskerar att uppmuntra till detta.

Vad föreslår du att man gör då?

För vi kan inte ha det som det är nu. Varje litet steg i rätt riktning måste ändå ses positivt, och det kan inte överskuggas av risken att eventuellt bli falskt anklagad. Den risken finns redan idag, och sker bevisligen också. Men det sker också våldtäkter, av riktigt jävliga slag. Sadistiska vidriga våldtäkter. Kan du tänka dig in i den situationen? Känslan efteråt? Vad ska man göra med all den ilska och det hat som uppstår? Ta livet av sig kanske? För jag kan inte se hur man kan leva med det.

Allvarligt talat, ni män behöver vakna upp här nu! Inse att detta inte handlar om risken för att ni ska bli falskt anklagade, detta handlar om kvinnor som män ger sig på, som om de vore nån allmängods. Det är det vi måste stoppa. Var vänlig och koppla bort er egen egocentriska världsbild för fem minuter och fundera.
Detta handlar inte om hur det råkar ställa till det i sängkammaren för ett gift par, eller hur paret som dejtat i några månader ska kunna ha sex utan att behöva fråga varandra om lov.
Lyft blicken, helikopterperspektivet. Detta handlar om ett samhällsproblem med kvinnor som huvudoffer. Maktlösa sådana, när situationen väl utspelar sig.

Så glöm era små i-landsbekymmer i sänghalmen och fokusera där det verkligen behövs.
Citera
2018-06-28, 01:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja..jag försöker verkligen tänka ur alla möjliga logiska synvinklar här, och komma fram till varför vissa män upprörs så av denna lagen. Men jag kan verkligen inte komma på någon legitim anledning, om man inte har problemet att man tar sig friheter med andras kroppar.

Detta med falska anklagelser har jag väldigt svårt att se som ett argument. Dessa förekommer redan idag, och är naturligtvis ett stort problem. Men det problemet tror jag inte blir värre med denna lagen, varför skulle det bli det?
Alternativet är värre, att man skulle strunta i att stifta lagar för att någon eventuellt kan bli falskt anklagad.

Enda anledning jag kan komma på är att män möjligtvis inte kan sätta sig in i situationen hur det skulle vara att bli våldtagen därför att de generellt inte lever med den risken i någon särskilt hög grad, till skillnad från kvinnor. De kan nog inte tänka sig hur fruktansvärt jävla förbannad man skulle vara resten av livet, och att behöva leva med den ilskan. Hur man skulle vilja hämnas, varje dag. Hur man skulle hata. Hur kränkt och maktlös man hade känt sig. Jag kan inte tänka mig något värre.

Så varje litet steg i rätt riktning är ett litet steg rätt. Även om det inte ger stora ringar på vattnet, kan det kanske göra lite lite skillnad.
Det låter som om du blivit våldtagen.

Det har jag också - av fler, men jag har släppt ilskan för länge sedan - däremot bär jag maktlösheten med mig och den vill jag inte att någon skall behöva känna.

Edit
Den här lagen hade inte gjort någon skillnad i mitt fall.
Citera
2018-06-28, 01:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det låter som om du blivit våldtagen.

Det har jag också - av fler, men jag har släppt ilskan för länge sedan - däremot bär jag maktlösheten med mig och den vill jag inte att någon skall behöva känna.

Edit
Den här lagen hade inte gjort någon skillnad i mitt fall.

Nej, det har jag inte. Jag har faktiskt inte ens befunnit mig i en situation i närheten av en våldtäkt. Men jag tänker på de stackars kvinnor som utsätts och ser det som ett av de absolut värsta brotten man kan begå. Och tänker på hur jag tror att jag själv hade känt mig om jag blivit utsatt.
Jag tror inte att lagen som sådan kommer att göra någon större skillnad gällande fällande domar. Men jag ser inte heller att vi kan strunta i att stifta lagar för att någon är rädd att bli falskt anklagad. Och lagen skulle kunna peka i rätt riktning för normer och beteende, om män väljer att ta den till sig. Men här slåss man med näbbar och klor för att idiotförklara den. Kan inte förstå det.

Det var väldigt tråkigt att höra att du varit utsatt. Skönt att du kunnat släppa ilskan iallafall.
Citera
2018-06-28, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Absolut!
Hur länge tror du att du behåller hettan i ett sexliv om du inte kan överraska nån gång?
En redig smäll på skinkan piggnar man till av.

Och du, fuck you! Jag kommer aldrig fråga dig om ditt sexliv.
Intresserar mig absolut inte alls.
Då kommer den nya lagen att vara till stor glädje för dem av dina samlagspartners som tidigare utsatts för sånt de inte velat utsättas för, för att du ville "överraska".
Du kanske piggnar till men för henne är det roliga över.
Senast redigerad av Ipsi 2018-06-28 kl. 06:32.
Citera
2018-06-28, 06:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Säg till henne att sluta då, anmäl om hon inte lyssnar. Hon borde fråga innan, annars anmäl.

Nej det är inte omöjligt alls. Tex:

Verbalt: Vill du att ja går ner på dig?

Eller testa Fysiskt: titta personen i ögonen, för sina händer mot personens lår, kolla av om personen öppnar benen för dig, gör personen det så fortsätt med huvudet ner mot könet. Kolla av med blicken så att det fortfarande är ok. Verkar personen vilja? Är hen kåt? Rör hen sitt kön mot dig eller försöker hen putta bort dig? Ligger hen helt stel eller i frozen fright? Vill hen att su fortsätter?

Sen samma sak om du vill byta position eller aktivitet.

Detta är fan inte svårt alltså! Prata med varandra! ”Jag gillar att bli smekt i mellangården samtidigt som du suger såhär”, ”jag gillar inte att få ett finger i rumpan när di knullar mig bakifrån”.

Varför då? Det är ett trevligt sätt och bra mycket mer passande i situationen än att hon ska behöva dra en hel novell.

Det funkar inte så.
Speciellt inte när man känner den andra väl och vet allt hon gillar.
Dessutom är det ofta rejält olämpligt att prata, om barnen är vakna, t.ex.

Problemet med ditt fysiska exempel är ju att det klassas som våldtäkt om hon inte är med på det. Det är ju det jag försöker säga. Du får inte gå den vägen längre. Du måste inhämta godkännandet innan du gör.
Om man som exempel pussar sig ned mot hennes privata delar och hon sen säger nej när man närmar sig så är det olagligt, då du gjorde något du inte hade hennes godkännande till.

Det spelar ingen roll om du genast avbryter och återgår till av henne godkända aktiviteter.
Citera
2018-06-28, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Varför då? Det är ett trevligt sätt och bra mycket mer passande i situationen än att hon ska behöva dra en hel novell.

Det funkar inte så.
Speciellt inte när man känner den andra väl och vet allt hon gillar.
Dessutom är det ofta rejält olämpligt att prata, om barnen är vakna, t.ex.

Problemet med ditt fysiska exempel är ju att det klassas som våldtäkt om hon inte är med på det. Det är ju det jag försöker säga. Du får inte gå den vägen längre. Du måste inhämta godkännandet innan du gör.
Om man som exempel pussar sig ned mot hennes privata delar och hon sen säger nej när man närmar sig så är det olagligt, då du gjorde något du inte hade hennes godkännande till.

Det spelar ingen roll om du genast avbryter och återgår till av henne godkända aktiviteter.
Men hur okänslig kan man vara? Ni är gifta men du fattar inget annat än hennes verbala samycke/misstycke?
Citera
2018-06-28, 06:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men hur okänslig kan man vara? Ni är gifta men du fattar inget annat än hennes verbala samycke/misstycke?
Jo det gör jag.

Men det är irrelevant, då det är olagligt. Jag måste ha godkännande innan aktiviteten påbörjas.
Det går inte att införskaffa.
Citera
2018-06-28, 06:42
Medlem
Citat:
Jo det gör jag.

Men det är irrelevant, då det är olagligt. Jag måste ha godkännande innan aktiviteten påbörjas.
Det går inte att införskaffa.
Då är det något allvarligt som brister i er kommunikation.
Hur vanligt är det att du ligger med din fru utan att veta om hon vill det?
Har hon velat nån av gångerna, och hur kan du veta det om hon inte har sagt det varje gång?
Citera
2018-06-28, 06:57
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då är det något allvarligt som brister i er kommunikation.
Hur vanligt är det att du ligger med din fru utan att veta om hon vill det?
Har hon velat nån av gångerna, och hur kan du veta det om hon inte har sagt det varje gång?
Ööööö, är du cp?

Problemet är fortfarande inte hur jag och frugan agerar, Problemet är att lagen kräver godkännande INNAN aktiviteten påbörjas, inför varje nytt skede i akten.
Sex funkar inte så.
Citera
2018-06-28, 07:02
Medlem
Citat:
Ööööö, är du cp?

Problemet är fortfarande inte hur jag och frugan agerar, Problemet är att lagen kräver godkännande INNAN aktiviteten påbörjas, inför varje nytt skede i akten.
Sex funkar inte så.
Det är väl klart att sex funkar så! Man är två om sex. Det är ett samspel. Man kollar: gillar du detta? Ska jag gå vidare? Men du verkar köra på tills du får en smäll för att du har noll koll på vad som är ok för din partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in