Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Nej, men det blir ändring på det nu!
Att folk dog bekymrar mig lite, att folk fått gå från hus och hem, fruar och flickvänner som lämnat dem, barn som sagt upp bekantskapen på anklagelserna som inte höll för åtal. Att de fått gå från jobb och karriärer utan att ha dömts likaså.
Det finns inget sätt att kompensera för sånt!
Livsverk som gått i spillror för att någon pekade och sa, det där är en skum jävel!
Den som inte omedelbart trodde på dem och hakade på i "ja, den där jäveln ska vi klippa" fick också sparken!
I
Det var hundratusentals såna beskyllningar. Vill du gissa hur många fler vi haft i fängelse med omvänd bevisbörda?
Det hade fortfarande inte gått att bevisa. Bevis kräver teknisk bevisning om inte jag förstått lagen fel. Det hade de omöjligt kunnat få fram för fall som är flera år gamla. Aldrig har ordet varit bevis nog. Varför jag inte heller riktigt förstår varför man väljer att anmäla nånting så långt senare.
Jag anser också att Meetoo till viss del spårade ur så att det blev oseriöst. Vilket var synd, för i grunden var det inget fel med att lyfta upp själva problematiken. Den skulle bara inte resulterat i en häxjakt.
Vi ser uppenbarligen detta ur helt olika synvinklar. Jag pratar ur en synvinkel där jag har en obehaglig känsla av att våldtäktsbrott inte tas så allvarligt på av rättsväsendet /politiker /samhället. Att det går till så som det gör i rättegångar för våldtäktsbrott och att det är så få fällande domar, lämnar en jävla bitter eftersmak.
Och du m.fl pratar ur synvinkeln att bli oskyldigt dömd. Vilket jag då ser som en högst obefintlig risk, med tanke på att jag har känslan av att man inte ens prioriterar att döma de som begått överfallsvåldtäkter. Och döms de, är straffen ett hån.
Varför vi inte kan mötas här är inte svårt att se..