2018-06-30, 18:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, de ljuger.
Nej, man behöver inte namnge. Man kan säga en känd skådespelare, en kulturman, en tv-profil, en radiostjärna, en skribent osv.
Man kan kalla ett hej för ett sexuellt ofredande, man kan kalla ett raggningsförsök som ett våldtäktsförsök, man kan säga att en hand "vid ryggslutet" är sexuellt ofredande, man kan säga att en tjej som sugit kotte två gånger utan tvång sen gått hem och varit ledsen utsatts för våldtäkt, man kan säga "vi söp, vi knarkade, vi "kanske låg med varandra", det måste vara våldtäkt. Det är 13 år sen, så jag minns inte men anmäler ändå.

INGENTING har varit off limits när de anmält. SAMMA innehåll ska skickas tillbaks att ta ansvar för.
Det hyperboliska språket måste ta slut. Överdrifterna måste ta slut.
Ta ansvar för vad ni säger i stället!

Direkt när den första metoo-tweeten kom visste jag att den var utformad med flit så, att man kan trycka in vad som helst där och få det att låta som våldtäkter.
Se här: "If you’ve been sexually harassed or assaulted write ‘me too’ as a reply to this tweet."

or är ordet vi söker som ger dig möjligheten att tolka.
Jag tar mig samma rätt "att tolka nu".

Äg din skit!
Du har väl doggybag?
Noterat. Pansarvecket anser att miljoner kvinnor ljugit.

Det var typ en dement tant som blev upprörd för ett hej. Du ska fan inte snacka om att överdriva.
Citera
2018-06-30, 18:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Läs förarbetet och remissvaren.
Det kan man visst.
Jag har gjort det - nej det kan du inte.

Hade du läst dem så hade du dessutom vetat att man hoppat samtyckeslagstiftningen och istället lagt till "Inte frivilligt" som får en annan avgränsning.

Så dumpa fantasierna nu.
Citera
2018-06-30, 18:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Så det blir ett brott att ligga med någon om denne när den vaknar anser att den blev våldtagen?
Det är det redan.
Skall du diskutera lagförändringar så är det ju bra om du vet vad som faktiskt gäller. Sömn är ett kriterie för hjälplöst tillstånd -- man får alltså inte trycka på folk som sover.

Citat:
Och det kan gälla tio år framåt då. Det låter ju inte så bra.

Sen vet jag inte varför offret måste vara med på att vara våldtagen när det är ett allmänt åtal. Att offret inte vågar säga något ska det avgöra om en brottsling blir dömd?
Därför att det är inte våldtäkt om offret godkänner vad som sker/skett.
Om offret däremot först anger våldtäkt och sedan försöker dra tillbaka det så kan åklagaren driva vidare under allmänt åtal. Vilket mycket sällan händer att åklagaren gör.
Citera
2018-06-30, 18:23
Medlem
Citat:
LEDARE Land skall med lag byggas. Och ingen står över lagen – inte ens riksdagen. Lagar i allmänhet (och grundlagar i synnerhet) är nämligen själva demokratins spelregler. Urholkas respekten för lagarna urholkas också demokratin. Det gäller även när nya lagar antas i god demokratisk ordning. En ny lag måste bygga på vissa principer, till exempel att det klart och tydligt måste framgå vilka handlingar som är förbjudna. I annat fall riskerar man en situation med juridiskt godtycke.
http://www.nt.se/asikter/ledare/samt...om4976251.aspx

Det måste klart och tydligt framgå vilka handlingar som är förbjudna.

Vad är det för samtycke man måste få under hela samlaget? Det här är väldigt lustigt och som de säger i denna artikelen att alla partier var överens förutom SD. Som om de partier som genomfört det här har gjort det för att visa sig fina och bättre än SD som de verkar livrädda för. Och jag tror att detta skadar de partier som genomfört det och det med rätta.
Citera
2018-06-30, 18:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
http://www.nt.se/asikter/ledare/samt...om4976251.aspx

Det måste klart och tydligt framgå vilka handlingar som är förbjudna.

Vad är det för samtycke man måste få under hela samlaget? Det här är väldigt lustigt och som de säger i denna artikelen att alla partier var överens förutom SD. Som om de partier som genomfört det här har gjort det för att visa sig fina och bättre än SD som de verkar livrädda för. Och jag tror att detta skadar de partier som genomfört det och det med rätta.
Du vet väl att redan idag så måste hela samlaget vara frivilligt. Säger den ena nej och vill avsluta så är det ett brott att fortsätta.
Citera
2018-06-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är det redan.
Skall du diskutera lagförändringar så är det ju bra om du vet vad som faktiskt gäller.

Men man kan alltså i efterhand samtycka till våldtäkt. Det är ju olagligt som du säger.

Jag diskuterar hur den nya lagen gäller vid sömn. Varför måste jag veta allting för att diskutera? Gör du det? Är det ens någon i tråden som vet exakt vad som gäller?

Citat:
Du vet väl att redan idag så måste hela samlaget vara frivilligt. Säger den ena nej och vill avsluta så är det ett brott att fortsätta.

Jag frågar vad lagen säger om vad man ska se som samtycke. För det är ju det man ska hålla koll på.
Citera
2018-06-30, 18:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag diskuterar hur den nya lagen gäller vid sömn. Varför måste jag veta allting för att diskutera? Gör du det? Är det ens någon i tråden som vet exakt vad som gäller?
Den nya lagen gäller EXAKT som den gamla vid sömn --- gökar du folk som sover och de inte var med på det så är det våldtäkt.
Ingen skillnad alls.

Citat:
Jag frågar vad lagen säger om vad man ska se som samtycke. För det är ju det man ska hålla koll på.
Gensvar. Vilket alla som knullat mer än en gång borde veta och kunna identifiera.
Citera
2018-06-30, 18:39
Medlem
Citat:
Den nya lagen gäller EXAKT som den gamla vid sömn --- gökar du folk som sover och de inte var med på det så är det våldtäkt.
Ingen skillnad alls.

Man kan alltså samtycka till att bli våldtagen. I efterhand kan man säga att våldtäkten var helt okej.

Citat:
Gensvar. Vilket alla som knullat mer än en gång borde veta och kunna identifiera.

Är det så det står i lagen. Visar partnern gensvar är det okej?

Du är mycket för att andra ska veta. Om en person har knullat en gång så har man den erfarenheten att man förstår vad som står i lagen?
Citera
2018-06-30, 18:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Man kan alltså samtycka till att bli våldtagen. I efterhand kan man säga att våldtäkten var helt okej.
Det är ingen våldtäkt om du tyckte det var okej.

Citat:
Är det så det står i lagen. Visar partnern gensvar är det okej?
Ja, det står t o m i lagparagrafen.

frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

Citat:
Du är mycket för att andra ska veta. Om en person har knullat en gång så har man den erfarenheten att man förstår vad som står i lagen?
Man har förhoppningsvis den förståelsen att man inser att knulla är ett samspel -- och har man inte den så är det väl knappast okej att offret straffas?

Edit;¨
Notera också att det står "frivillighet" och inte "samtycke"
Senast redigerad av micro113 2018-06-30 kl. 18:47.
Citera
2018-06-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Alla dessa upprörda snubbar. Man undrar ju vad ni är rädda för

Med tanke på att jag vet att du är undergiven och vill ha dominanta män så kan du ju bara glömma det med den här lagen om snubben inte är helt störd i huvudet. För det du vill ha kommer aldrig att fungera utan ditt samtycke till varje moment som sker. Låter det sexigt och upphetsande tycker du? "får jag slå dig?" "får jag dra dig i håret?" "får jag byta ställning?" osv osv. Have fun!
Citera
2018-06-30, 18:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är klart man kan åtala någon för våldtäkt oavsett vad den utsatte säger. Finns det bevis för att en våldtäkt skett så åtalas det rimligen. Allt annat vore ju konstigt. Han verkar mena att man kan bestämma sig efteråt om det är en våldtäkt. Och det är ju tragiskt om det är så.

Ser man att någon ligger med någon som sover så är det ju ett brott enligt lagen. Och varför skulle inte lagar följas kan man undra?
Om man tycker om att bli gökad när man sover så är inte lagen tillämplig. Lagen är skriven för att skydda mot övergrepp - inte mot egen vilja.
Citera
2018-06-30, 18:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på att jag vet att du är undergiven och vill ha dominanta män så kan du ju bara glömma det med den här lagen om snubben inte är helt störd i huvudet. För det du vill ha kommer aldrig att fungera utan ditt samtycke till varje moment som sker. Låter det sexigt och upphetsande tycker du? "får jag slå dig?" "får jag dra dig i håret?" "får jag byta ställning?" osv osv. Have fun!
Det är jag inte. Prövade ett tag men det var inget för mig. Uppskattar inte att blanda stryk och sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in