2018-06-26, 18:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
För att gummiparagrafer som gör alla till brottslingar är enormt farliga. Det ger eliten makten att bestämma vilka som ska fällas och vilka som ska frias. Står man upp för värdegrunden behöver man inte bry sig om denna lagen, men om man är "besvärlig" så är det bara hitta någon som är villig att anklaga denna besvärliga personen för våldtäkt och eftersom inte kontrakt är skriva så kan man lagligt fälla personen och bli av med problemet.

Kommer fortfarande att stå ord mot oss och finns inte tillräcklig bevisbörda kommer ingen fällas ändå.
Citera
2018-06-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det gäller idag också.

Och jo du skall ha samtycke för varje moment. Klarar du att inhämta det under BDSM session utan att behöva fråga dig fram hela tiden så lär du klara det under vanliga samlag också.

Om min Herre skulle fråga mig om samtycke för var sak han vill göra med mig hade han inte kunnat vara min Herre. Att det ska vara så svårt att förstå att människors sexualitet och läggning ser olika ut. Jag har gett mitt samtycke som ett blankt papper, han är fri att fylla det med vad han vill, däri ligger tilliten i vår relation. Jag tror inte han skulle känna särskilt stor lust om han skulle behöva ”fråga” mig om allt. Någonstans känner jag att människor måste ta ansvar för sig själva och sina liv. En våldtäkt är en våldtäkt och kan inte domstolar döma våldtäktsmän när dom i grupp om fem tvingar ner en full tjej i en buske och sätter på henne i alla hål. För att hon inte tillräckligt högt sa nej, hade utmanande kläder, var ensam, hade kysst en man en gång och så vidare... Hur fan ska detta hjälpa då? Det räcker alltså inte att hon sa nej? Men in i folks sängkamrar ska staten och styra upp så ingen man (eller kvinna för den delen) byter ställning utan att frågat om lov först.
Citera
2018-06-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkris
Om min Herre skulle fråga mig om samtycke för var sak han vill göra med mig hade han inte kunnat vara min Herre. Att det ska vara så svårt att förstå att människors sexualitet och läggning ser olika ut. Jag har gett mitt samtycke som ett blankt papper, han är fri att fylla det med vad han vill, däri ligger tilliten i vår relation. Jag tror inte han skulle känna särskilt stor lust om han skulle behöva ”fråga” mig om allt. Någonstans känner jag att människor måste ta ansvar för sig själva och sina liv. En våldtäkt är en våldtäkt och kan inte domstolar döma våldtäktsmän när dom i grupp om fem tvingar ner en full tjej i en buske och sätter på henne i alla hål. För att hon inte tillräckligt högt sa nej, hade utmanande kläder, var ensam, hade kysst en man en gång och så vidare... Hur fan ska detta hjälpa då? Det räcker alltså inte att hon sa nej? Men in i folks sängkamrar ska staten och styra upp så ingen man (eller kvinna för den delen) byter ställning utan att frågat om lov först.

Så om din "herre" vill slakta dig, tillaga dig som späckad gås, så är det ok?
Det ingår i din "sexualitet"?
Citera
2018-06-26, 19:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vilken rappakalja.

Nyreggat och med fem inlägg rycker en idiot in och försöker försvara en annan idiot som inte fattat konceptet med BDSM.

BDSM kräver samtycke.
Citera
2018-06-26, 19:46
Medlem
Citat:
Vilken rappakalja.

Nyreggat och med fem inlägg rycker en idiot in och försöker försvara en annan idiot som inte fattat konceptet med BDSM.

BDSM kräver samtycke.

Så det är rappakalja för att jag bara skrivit fem inlägg? Idiot är jag inte och om min erfarenhet av BDSM vet du inget!
Jag LEVER i en TPE relation sedan många år tillbaka. Var skrev jag att vi inte har ett samtycke? Vi har ETT samtycke! Inte ett samtycke för varje handling som sker mellan oss. Du vet... det finns inte ETT sätt att utöva BDSM på.
Citera
2018-06-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så om din "herre" vill slakta dig, tillaga dig som späckad gås, så är det ok?
Det ingår i din "sexualitet"?

Nu har jag givit mitt samtycke till någon som har min fulla tillit och som i sin tur har gett MIG sitt samtycke.
Det du beskriver finns det förvisso människor som önskar, att bli tillagade och uppätna och det finns människor som vill tillaga och äta upp andra.
Jag och min partner har inte den läggningen och OM han ändå skulle vilja göra det öppnar jag min mun och tar tillbaka mitt samtycke. Men fram tills jag uttryckligen tar det tillbaka är jag hans, ja.
Citera
2018-06-26, 20:00
Medlem
Citat:
Nu har jag givit mitt samtycke till någon som har min fulla tillit och som i sin tur har gett MIG sitt samtycke.
Det du beskriver finns det förvisso människor som önskar, att bli tillagade och uppätna och det finns människor som vill tillaga och äta upp andra.
Jag och min partner har inte den läggningen och OM han ändå skulle vilja göra det öppnar jag min mun och tar tillbaka mitt samtycke. Men fram tills jag uttryckligen tar det tillbaka är jag hans, ja.

Precis, du har alltså gett ditt samtycke....tills du inte länge samtycke varvid du öpnar munnen och lyder din "herre" dig inte då, så begå "herren" ett brott.
Citera
2018-06-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är allt du som är lite korkad.

Hittar du på saker under en BDSM-akt som du inte vet att du har samtycke till? Du vet alltså inte under tiden det sker om personen samtycker eller inte?

Herregud människa... LÄS PÅ OM LAGEN. Det du skriver är bara massa jävla dynga och du vet inget om lagen som diskuteras. Om du ska diskutera saker så LÄS PÅ om ämnet som du väljer att diskutera om. Du är ju för fan dum i huvudet på riktigt.
Citera
2018-06-26, 20:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, du har alltså gett ditt samtycke....tills du inte länge samtycke varvid du öpnar munnen och lyder din "herre" dig inte då, så begå "herren" ett brott.
Precis.

Och det som lagen säger är att en person som inte deltar frivilligt. Är man medveten om att det är ofrivilligt så är det våldtäkt.
Missar man alla signaler så är det oaktsam våldtäkt.

Ingenstans sägs att man måste muntligt fråga och få muntligt godkännande i varenda del i akten.
Citera
2018-06-26, 20:16
Medlem
Citat:
Vilken rappakalja.

BDSM kräver samtycke.

Du är ju helt slut i skallen. Klart BDSM kräver samtycke. Men du verkar inte förstå den här lagen överhuvudtaget. (Inte helt oväntat, feminister brukar ju sakna allt vad logiskt tänkande heter)
Citera
2018-06-26, 20:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Herregud människa... LÄS PÅ OM LAGEN. Det du skriver är bara massa jävla dynga och du vet inget om lagen som diskuteras. Om du ska diskutera saker så LÄS PÅ om ämnet som du väljer att diskutera om. Du är ju för fan dum i huvudet på riktigt.
Jag föreslår att DU läser på om lagen.

1 §/Träder i kraft I:2018-07-01/ Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om
1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Är brottet med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot som varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2018:618).

1 a §/Träder i kraft I:2018-07-01/ Den som begår en gärning som avses i 1 § och är grovt oaktsam beträffande omständigheten att den andra personen inte deltar frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Om gärningen med hänsyn till omständigheterna är mindre allvarlig, ska det inte dömas till ansvar. Lag (2018:618).
Citera
2018-06-26, 20:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är allt du som är lite korkad.

Hittar du på saker under en BDSM-akt som du inte vet att du har samtycke till? Du vet alltså inte under tiden det sker om personen samtycker eller inte?
Vad är spänningen om övningen är förutsägbar?
Hur mycket mikromanagement tror du romantik och hett sex tål egentligen?

Det här är fullkomligt vansinnigt och om något år eller så, kommer du kanske också förstå varför.
Fram tills dess kan du väl fylla i lite blanketter om vad du går med på och inte, för jag hoppas vid teutates att ingen har sex med dig utan minst varsina kopior om exakt allt och en väl definierad ångervecka utifall du inte skulle bli nöjd eller ångrar dig dan därpå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in