2019-01-03, 22:57
Avslutad
Klopp får ta på sig förlusten idag tillsammans med fjollan Lovren.. Vad fan håller han på med när han startar med 3 träben i form av Henderson, Wini och Milner? Fabinho utförde mer än alla 3 tillsammans från sen han kom in.

Han väntar med byten allt för länge. Sen var taktiken urusel från början. För defensivt och man blev utan boll för långa stunder. Mittfältet hade noll kreativitet och man blev för stillastående.

Sen var många spelare usla idag. I en match som gäller så mycket. City såg ut som dom inte har vunnit något på 29 år!

Klopp förblir en medioker matchcoatch.
Citera
2019-01-03, 23:01
Medlem
Il.Malizias avatar
Helt klart en av de mest spännande matcher jag har sett. Kul med liv i ligan.

När är Tottenhams premiär i nya hemarenan? Hörde något om mot United 10e januari, stämmer det?
Citera
2019-01-03, 23:04
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Klopp får ta på sig förlusten idag tillsammans med fjollan Lovren.. Vad fan håller han på med när han startar med 3 träben i form av Henderson, Wini och Milner? Fabinho utförde mer än alla 3 tillsammans från sen han kom in.

Han väntar med byten allt för länge. Sen var taktiken urusel från början. För defensivt och man blev utan boll för långa stunder. Mittfältet hade noll kreativitet och man blev för stillastående.

Sen var många spelare usla idag. I en match som gäller så mycket. City såg ut som dom inte har vunnit något på 29 år!

Klopp förblir en medioker matchcoatch.

Wini har varit fantastisk senaste tiden, bäst i laget.
Finns ju tyvärr inget alternativ till Lovren, övriga är skadade.
Hendo håller inte, han borde inte ha startat idag.

Lätt att se i backspegeln såklart, svårt att klaga på matchcoachningen när man leder ligan och ens byten har gjort mål i dom typ 4 senaste matcherna.
City borta är årets svåraste match, ingen skandal att förlora, city rensade dessutom på linjen ett par gånger.
Citera
2019-01-03, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Wini har varit fantastisk senaste tiden, bäst i laget.
Finns ju tyvärr inget alternativ till Lovren, övriga är skadade.
Hendo håller inte, han borde inte ha startat idag.

Lätt att se i backspegeln såklart, svårt att klaga på matchcoachningen när man leder ligan och ens byten har gjort mål i dom typ 4 senaste matcherna.
City borta är årets svåraste match, ingen skandal att förlora, city rensade dessutom på linjen ett par gånger.

Wini håller jag med om, men han passar inte in med Milner och Henderson. Det blir 3 spelare som för få gånger vågar ta emot boll och vända. Dom är för lika även om jag också håller Wini som den vassaste av dom.

Det borde ha funnits alternativ för Lovren för länge sen. Då han borde ha sålts och en annan mittback köpts in. Tycker inte Matip heller håller för denna nivån heller.

Nja jag tycker Klopp är för seg med sina byten och ofta inte låter spelare som gjort det bra få starta. Tex Shaq mot Mane eller Fabinho mot någon av dom 3 i mitten idag.

Ja City är svåraste matchen men knappast omöjlig. Idag blev man för passiva och fega. När man började rulla boll såg man att City inte är så pass bra. Med ett annat mittfält idag är jag säker matchen hade slutat annorlunda även fast man har säkerhetsrisken Lovren på plan..

Tycker att Liverpool denna säsongen har varit för passiva på borta plan. Där man endast har segrat över Tottenham borta av dom topplag man har spelat mot.

Förlust mot Napoli, PSG, City. Oavgjort mot Arsenal och Chelsea. Känner mig se ett mönster.
Citera
2019-01-04, 00:34
Medlem
LFCYNWAs avatar
Bitter förlust men väntat att vi tillslut skulle förlora en match, det var bara en tidsfråga. Nu gäller det att studsa tillbaka och inte drälla poäng i en rad kryssmatcher. City tillbaka som favorit att vinna ligan enligt mig.

Förresten kan någon här lova att skicka ett pm till mig om Liverpool skulle säkra titeln längre fram i säsongen. Det skulle vara en lättnad att ha med sig den vetskapen dit jag är på väg.
Citera
2019-01-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ser ut som på PL's facebook sida och Liverpools enbart afrikaner. Det enda du glömde är ''Who is the best in the world? Like for Messi, Love For Salah...''

Haha

City vann rättvist. De var bättre på alla plan.
Citera
2019-01-04, 01:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Wini håller jag med om, men han passar inte in med Milner och Henderson. Det blir 3 spelare som för få gånger vågar ta emot boll och vända. Dom är för lika även om jag också håller Wini som den vassaste av dom.

Det borde ha funnits alternativ för Lovren för länge sen. Då han borde ha sålts och en annan mittback köpts in. Tycker inte Matip heller håller för denna nivån heller.

Nja jag tycker Klopp är för seg med sina byten och ofta inte låter spelare som gjort det bra få starta. Tex Shaq mot Mane eller Fabinho mot någon av dom 3 i mitten idag.

Ja City är svåraste matchen men knappast omöjlig. Idag blev man för passiva och fega. När man började rulla boll såg man att City inte är så pass bra. Med ett annat mittfält idag är jag säker matchen hade slutat annorlunda även fast man har säkerhetsrisken Lovren på plan..

Tycker att Liverpool denna säsongen har varit för passiva på borta plan. Där man endast har segrat över Tottenham borta av dom topplag man har spelat mot.

Förlust mot Napoli, PSG, City. Oavgjort mot Arsenal och Chelsea. Känner mig se ett mönster.

Lovren och Matip är hyggliga backuper. Svårt att ha bättre spelare än så på rotation och hålla dem nöjda. Trist att Gomez är borta.

Gällande mittfältet håller jag med, även om det är lätt att vara efterklok. Fabinho som nr 6 borde startat. Att han såg så fenomenal ut när han kom in, att matchbilden vänt underlättade det betydligt.

Tycker Liverpool allt som allt gör en fullt godkänd insats men det är stolpe ut idag. Man kunde lika gärna vunnit med lite mer flyt. One of those days.

Napoli mötte man mellan City och Chelsea och parkerade buss men åkte på mål i sista minuterna, PSG kunde vila Mbappe och Neymar inför hemmamatchen. Tycker du letar mönster som säger ganska lite, greppar efter halmstrån. Håller dock med om att Klopp väntar lite för länge med byten och ibland väljer fel byten. Vi hatar alla Matip-bytet i 88e:..
Citera
2019-01-04, 08:21
Medlem
Etrades avatar
Trevligt för ligan att City vann igår!
City hade änglavakt men deras inställning var bättre.
Jag har nog aldrig sett Bernardo Silva så uppskruvad hehe.

Hur många gånger rörde Salah bollen i matchen? 3 ggr?? Mycket fin match av Laporte på den ovana vänsterbackspositionen.

Sen är det små marginaler, Lille Roy's segermål tar nästan stolpe stolpe in som det ser ut.

Nu diffar det 4p, en till plump av Liverpool och City vinner så börjar det verkligen osa katt.
Citera
2019-01-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Trevligt för ligan att City vann igår!
City hade änglavakt men deras inställning var bättre.
Jag har nog aldrig sett Bernardo Silva så uppskruvad hehe.

Hur många gånger rörde Salah bollen i matchen? 3 ggr?? Mycket fin match av Laporte på den ovana vänsterbackspositionen.

Sen är det små marginaler, Lille Roy's segermål tar nästan stolpe stolpe in som det ser ut.

Nu diffar det 4p, en till plump av Liverpool och City vinner så börjar det verkligen osa katt.

Din analys är likvärdig med min.
City var mer motiverade att vinna, medan Liverpool nog varit nöjda med ett X.

Kompany ska nog vara glad att han slapp undan med ett gult kort.
Citera
2019-01-04, 10:33
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Helt klart en av de mest spännande matcher jag har sett. Kul med liv i ligan.

När är Tottenhams premiär i nya hemarenan? Hörde något om mot United 10e januari, stämmer det?

Senaste jag läst är att man siktar mot Newcastle 2a februari. Men känns tight. Som jag förstått det krävs två stycken test events (ett med 20k besökare och ett med 40k) innan arenan kan få ett godkänt "safety certificate" och Tottenham kan spela inför full publik där. Att lyckas pressa in det i januari och sen gå ut med biljettförsäljning till Newcastle-matchen känns rätt långt borta i dagsläget i mitt tycke. Läste även på ett engelskt forum att klubben ska gå ut med ett uttalande om arenan på måndag (7/1). Får väl se om det blir något med det eller inte.
Senast redigerad av preben12 2019-01-04 kl. 10:37.
Citera
2019-01-04, 10:44
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Senaste jag läst är att man siktar mot Newcastle 2a februari. Men känns tight. Som jag förstått det krävs två stycken test events (ett med 20k besökare och ett med 40k) innan arenan kan få ett godkänt "safety certificate" och Tottenham kan spela inför full publik där. Att lyckas pressa in det i januari och sen gå ut med biljettförsäljning till Newcastle-matchen känns rätt långt borta i dagsläget i mitt tycke. Läste även på ett engelskt forum att klubben ska gå ut med ett uttalande om arenan på måndag (7/1). Får väl se om det blir något med det eller inte.
Det låter väldigt knepigt. Men håller utkik, tack för svar.
Citera
2019-01-04, 11:08
Medlem
MangoChutneys avatar
Okej, värsta besvikelsen har lagt sig efter gårdagen. En dag då marginalerna inte var med oss, vilket de varit i flera matcher tidigare under säsongen. Sedan är det som det är, förr eller senare förlorar man en match och att den kommer på Ethiad mot City är inte så mycket att orda om.

Så här i efterhand är det lätt att konstatera att avsaknaden av Gomez i mittförsvaret sannolikt kostade oss minst två poäng samt att Fabinho borde fått starta på mittfältet istället för Hendersson eller Milner.

Sedan var det det där med marginaler, det ser ut som att Citys 2-1 mål touchar TTA och därmed styrs stolpe in. City räddar i princip tre givna mål på sin mållinje och Kompany borde fått rött kort för sin tackling på Salah.

Nåja, vi leder fortfarande och har hemmamöte mot övriga topplag förutom United och om inte gårdagens match sätter griller i huvudet på spelarna så är det fortfarande fördel Reds i kampen om titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in