Citat:
Ursprungligen postat av
torrenttobbe
Wini har varit fantastisk senaste tiden, bäst i laget.
Finns ju tyvärr inget alternativ till Lovren, övriga är skadade.
Hendo håller inte, han borde inte ha startat idag.
Lätt att se i backspegeln såklart, svårt att klaga på matchcoachningen när man leder ligan och ens byten har gjort mål i dom typ 4 senaste matcherna.
City borta är årets svåraste match, ingen skandal att förlora, city rensade dessutom på linjen ett par gånger.
Wini håller jag med om, men han passar inte in med Milner och Henderson. Det blir 3 spelare som för få gånger vågar ta emot boll och vända. Dom är för lika även om jag också håller Wini som den vassaste av dom.
Det borde ha funnits alternativ för Lovren för länge sen. Då han borde ha sålts och en annan mittback köpts in. Tycker inte Matip heller håller för denna nivån heller.
Nja jag tycker Klopp är för seg med sina byten och ofta inte låter spelare som gjort det bra få starta. Tex Shaq mot Mane eller Fabinho mot någon av dom 3 i mitten idag.
Ja City är svåraste matchen men knappast omöjlig. Idag blev man för passiva och fega. När man började rulla boll såg man att City inte är så pass bra. Med ett annat mittfält idag är jag säker matchen hade slutat annorlunda även fast man har säkerhetsrisken Lovren på plan..
Tycker att Liverpool denna säsongen har varit för passiva på borta plan. Där man endast har segrat över Tottenham borta av dom
topplag man har spelat mot.
Förlust mot Napoli, PSG, City. Oavgjort mot Arsenal och Chelsea. Känner mig se ett mönster.