2018-08-29, 17:31
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
The times säger att Lindelöf inte ens kommer vara med till burnley. frysboxen nu?
Citera
2018-08-29, 18:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det här med att nedvärdera olika turneringar är en klassiker hos folk som är rädda för att förlora. Låter alltid så här, sen står supportrarna och skriker sig hesa när laget är längre fram i turneringen trots att man inte "bryr sig" om "mickey mouse cup". Som förra säsongen. Madrid fansen satt och suktade efter en ligatitel innan säsongen, sen när man slutar med en CL titel är det den som är viktigast. Ligan är inte så viktig längre. Tvärtom med barca fansen som menade att ligan var viktigast förra säsongen. Hade låtit tvärtom om man vunnit CL. Vinnare vill vinna allt. Sen det här med att vila spelare i veckomatcher är ett jävla påhitt. Att en fotbollsspelare inte ska kunna spela 2 matcher i veckan är ett jävla skämt. Tennisspelare sliter som djur i 30 gradig värme 3-4 matcher i veckan, hockeyspelare spelar 3-4 matcher i veckan. Fotbollsspelare är så jävla bortskämda.
Citera
2018-08-29, 18:31
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
hockeyspelare spelar 3-4 matcher i veckan.
I hockeyn spelar ju dom allra flesta under 20 minuter per match, det måste väl underlätta?
Citera
2018-08-29, 18:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
I hockeyn spelar ju dom allra flesta under 20 minuter per match, det måste väl underlätta?
Dem bästa spelarna ligger på 20 minuter per match. Skillnaden är dock att dessa 20 minuter är högintensiva. Fotbollen är mestadels låg eller medelintensivt. Såklart lite beroende på match och position såklart. Fotbollsspelare spelar 50-60 matcher under en säsong om man inte vilar. Hockeyspelarna kör 82 matcher, plus slutspel. Och detta från typ september till maj, jämfört med augusti till maj för fotbollsspelarna. Köper inte att fotboll ska vara så mycket mer fysiskt påfrestande än andra idrotter.
Citera
2018-08-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det här med att nedvärdera olika turneringar är en klassiker hos folk som är rädda för att förlora. Låter alltid så här, sen står supportrarna och skriker sig hesa när laget är längre fram i turneringen trots att man inte "bryr sig" om "mickey mouse cup". Som förra säsongen. Madrid fansen satt och suktade efter en ligatitel innan säsongen, sen när man slutar med en CL titel är det den som är viktigast. Ligan är inte så viktig längre. Tvärtom med barca fansen som menade att ligan var viktigast förra säsongen. Hade låtit tvärtom om man vunnit CL. Vinnare vill vinna allt. Sen det här med att vila spelare i veckomatcher är ett jävla påhitt. Att en fotbollsspelare inte ska kunna spela 2 matcher i veckan är ett jävla skämt. Tennisspelare sliter som djur i 30 gradig värme 3-4 matcher i veckan, hockeyspelare spelar 3-4 matcher i veckan. Fotbollsspelare är så jävla bortskämda.

Jag har varit med om att förlora emot Wednesday antagligen mer än någon annan som skriver här..eftersom Ni alla utan undantag håller på en topp sex klubb?
Jag konstaterar bara utifrån all tillgänglig fakta att verkligheten verkligen ser ut som den gör..oerhört få bryr sig om Carabao Cup innan eventuell semifinal.
Åskådarantalet är kasst,alla Prem lag och i stort sett alla Championship lag spelar med B uppställningar och en tidig förlust bryr man sig mycket litet om eftersom ligan är så oerhört mycket viktigare.Wolves brukar åka ur mycket tidigt i Carabao cupen,vi har många gånger losat emot League One eller till och med League Two motstånd.Det har varit mycket enkelt att konstatera genom åren att i stort sett ingen brytt sig om det.
Visst kan man säga att fotbollsspelare är bortskämda,men om vi inte ens kan bry oss nämnvärt om svenska cupen med antalet matcher som spelas här jämfört med England så är det uppenbart att vissa nationers spelare är mer bortskämda än andra.

Ni kan gnälla hur mycket Ni vill...och speciellt när det gäller FA Cupen så skulle även jag välkomna en mera seriös approach..men det kommer inte att ändra faktum att alla skiter i Carabao Cup innan typ kvart eller semi.
Citera
2018-08-29, 19:04
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag har varit med om att förlora emot Wednesday antagligen mer än någon annan som skriver här..eftersom Ni alla utan undantag håller på en topp sex klubb?

Åh med smicker kommer man långt
Citera
2018-08-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
The times säger att Lindelöf inte ens kommer vara med till burnley. frysboxen nu?

Han håller inte nödvändig nivå för Premier League.
Jag kan bara tacka Gud för att det inte fanns något i ryktet om att Wolves var intresserade av ett lån.
Lindelöf är tyvärr ett skämt i Premier League sammanhang..han kan till och med ha spelat sin sista match i detta sammanhang.
Citera
2018-08-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Åh med smicker kommer man långt

Okay,en bubbelblåsare finns det uppenbarligen i tråden..men känslan är att en GRAV majoritet av en eller annan förunderlig anledning är fans till en topp sex klubb.

Jag har för övrigt besökt Boleyn Ground eftersom jag i sakta mak gör 92:an.
Hur är nya arenan i jämförelse?
Ser jävligt trist ut tycker jag om man jämför med gamla Boleyn.
Citera
2018-08-29, 19:27
Medlem
270215s avatar
Citat:
Okay,en bubbelblåsare finns det uppenbarligen i tråden..men känslan är att en GRAV majoritet av en eller annan förunderlig anledning är fans till en topp sex klubb.

Jag vet faktiskt inte hur nya arenan står sig, har inte varit där(än) men jag tvivlar på att den kan leva upp till legenden Boleyn ground.
Citera
2018-08-29, 20:08
Medlem
Citat:

Man kan väl säga att Spurs etablerade sig som en topp 6 klubb på riktigt säsongen 09/10. Eftersom jag gillat laget sedans blöjåldern(ok, inte riktigt, men nästan, 1994), så har majoriteten av säsongerna handlat om mittenplaceringar, ibland lite bättre, ibland sämre.
Citera
2018-08-29, 22:31
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Tyck vad du vill. Men efter 39 år som Arsenalsuporter så tänker jag inte byta till Norwich.
Citera
2018-08-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Tyck vad du vill. Men efter 39 år som Arsenalsuporter så tänker jag inte byta till Norwich.

Jepp,om Arse tycker jag vad jag vill..men förstår ju att om du suttit 39 år i skiten så kan det vara svårt att ta sig loss.Tredjehandsklubben i London har onekligen en magnetisk effekt.
På vissa.
Ingen skugga över Norwich dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in