2019-01-02, 12:15
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
även fast han gjort assist och mål under Mou har han knappast lagt tid eller energi på försöka som i Juventus. Hans ogillande mot Mou fick klubben och fansen också känna när han inte gav sitt bästa.
När Pogba var som bäst under Mourinho var de gånger som han fick en friare roll och fick anfalla i större utsträckning. Om det var på grund av taktiken eller om han var missnöjd är omöjligt att veta. Men det känns inte som en omöjlighet att det var på grund av taktiken som gjorde att han startade längre ner på planen. Oavsett så är det tränarens uppgift att motivera spelarna och under Mourinho så kan man inte påstå att han gjorde det. Blir man ständigt baktalad och kritiserad så kommer man tappa självförtroende och spela sämre, oavsett om man vill eller inte. Det är bara att titta på flera spelare och se hur mycket bättre de har blivit under Ole.

Matic som varit kritiserad hela hösten av fansen men ändå fick spela har imponerat under Ole
Pogba visar varför det betalades en miljard för honom
Rashford visar varför han är ett så stort framtidslöfte.
Lindelöf har fått enormt med beröm för sin offensiv och uppbyggnad av spelet.
Lukaku bara ett kort inhopp, men ett mål gjort.
Sanchez får vi se, men det sägs att han aldrig har tränat så bra som han gör just nu så ska bli intressant att se.
Citera
2019-01-02, 12:34
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
När Pogba var som bäst under Mourinho var de gånger som han fick en friare roll och fick anfalla i större utsträckning. Om det var på grund av taktiken eller om han var missnöjd är omöjligt att veta. Men det känns inte som en omöjlighet att det var på grund av taktiken som gjorde att han startade längre ner på planen. Oavsett så är det tränarens uppgift att motivera spelarna och under Mourinho så kan man inte påstå att han gjorde det. Blir man ständigt baktalad och kritiserad så kommer man tappa självförtroende och spela sämre, oavsett om man vill eller inte. Det är bara att titta på flera spelare och se hur mycket bättre de har blivit under Ole.

Matic som varit kritiserad hela hösten av fansen men ändå fick spela har imponerat under Ole
Pogba visar varför det betalades en miljard för honom
Rashford visar varför han är ett så stort framtidslöfte.
Lindelöf har fått enormt med beröm för sin offensiv och uppbyggnad av spelet.
Lukaku bara ett kort inhopp, men ett mål gjort.
Sanchez får vi se, men det sägs att han aldrig har tränat så bra som han gör just nu så ska bli intressant att se.

Som en parallell kan ju sägas att Modric blev utsedd till årets floppvärvning i La Liga av Marca 2012. Under Mourinho.
Citera
2019-01-03, 13:50
Medlem
LordLancasters avatar
I Sportbladets omröstning hoppas hela 73% att Liverpool ska vinna dagens match. Vi svenskar älskar ju Liverpool. Detta är en svensk folkfest.

I Norge och Danmark har Liverpool länge varit det överlägset populäraste laget, och nu verkar det som att det gäller Sverige också. Vi älskar ju Liverpool. Ååh Gerrard. Ååh Firmino. Ååh Van Dijk.

Och inte att förglömma: Mo Ssssaaaallllaaaahhhh 😍

Young man, there's no need to feel down
I said, young man, pick yourself off the ground
I said, young man, 'cause you're in a new town
There's no need to be unhappy
It's fun to stay at the YNWA
🥰
Citera
2019-01-03, 14:31
Medlem
Etrades avatar
Jag kommer hålla mina tummar för City ikväll.

Till största del på grund av att jag vill ha spänning i slutet av säsongen, skulle Liverpool nypa minst en poäng ikväll så känns det näst intill kört. Tveksamt om ens Liverpool tappar 10p under resterande del av säsongen (räknat efter kvällens match).
Och då ska dessutom City gå rent resterande del, njaaa...

Sen är Liverpool ett gulligull-lag. Det går bra att kasta skit på köpelag som City och Chelsea men sen när man själva hostar upp nästan 2 miljarder för Alisson och van Dijk så sitter man allt och håller käft.
Citera
2019-01-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
I Sportbladets omröstning hoppas hela 73% att Liverpool ska vinna dagens match. Vi svenskar älskar ju Liverpool. Detta är en svensk folkfest.

I Norge och Danmark har Liverpool länge varit det överlägset populäraste laget, och nu verkar det som att det gäller Sverige också. Vi älskar ju Liverpool. Ååh Gerrard. Ååh Firmino. Ååh Van Dijk.

🥰
Liverpool har länge varit ett av de absolut mest populära lagen i Sverige, så det är inget nytt fenomen appropå "och nu verkar det som att det gäller Sverige också". Vad gäller populraste laget skulle jag tippa på att det i Sverige är United och Pool i ganska överlägsen stil, sen därefter Arsenal och därefter mer och mer utspritt (Chelsea, Leeds, Everton, Tottenham etc).
Citera
2019-01-03, 16:51
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Till största del på grund av att jag vill ha spänning i slutet av säsongen, skulle Liverpool nypa minst en poäng ikväll så känns det näst intill kört. Tveksamt om ens Liverpool tappar 10p under resterande del av säsongen (räknat efter kvällens match).

Sen är Liverpool ett gulligull-lag. Det går bra att kasta skit på köpelag som City och Chelsea men sen när man själva hostar upp nästan 2 miljarder för Alisson och van Dijk så sitter man allt och håller käft.

Att hålla på City för spänningens skull är inget konstigt. Gällande Liverpool är frågan hur mycket det krävs för att få laget i skakning? En liten del kan göra mycket. En förlust, en skada, speciellt på VvD, lite otur eller kanske ska man säga inte lika mycket tur och ledningen kan snart vara borta. Personligen är jag mest orolig för en skada på VvD. Hade City haft en ledning på 7 poäng hade de flesta sagt att de lekt hem ligan men då Liverpool inte vunnit något under Klopp ännu är osäkerheten större om man står distansen ut. Det intressanta med Peps lag är att de brukar bli sämre på våren. Men då brukar de redan ha avgjort ligan så då är det förståeligt att de kanske inte ger allt i alla matcher.

Är Liverpool ett köpelag? Absolut. Det enda som kan diskuteras är på vilken nivå. Är kriteriet att man köper flera spelare varje säsong eller hur mycket man betalar för dem? Sedan finns det de som vill diskutera rena utgifter mot nettospendering. Vilket man föredrar beror på vad som gynnar laget man håller på.

VvD fortfarande världens dyraste försvarare, medan Alisson inte fick ha rekordet för målvakter speciellt länge. Hur som helst mycket pengar. Däremot nämns i princip aldrig summorna man betalade för Fabinho och Keita. Bra pris anses mer vara Firmino (med facit i hand), Salah, Mane och framförallt Robertson som varit rena fyndet. Shaqiri verkar ju också vara en dundervärvning sett till priset.
Citera
2019-01-03, 17:26
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Det är ju net spend som är intressant.
Citera
2019-01-03, 17:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

En skada på VVD, Firmino, Robertson, Alisson eller Mane kan bli otroligt kostsam för Liverpool även om matchen ikväll vinns. Ersättarna som finns är antingen square pegs in round holes eller inte tillräckligt bra.

Alla lag i PL är köpelag. Det som provocerar med Chelsea och City är att deras framgångar inte byggts upp under decennier och enorm fanbase, utan att den sponsras av gas- och oljemiljarder från länder som inte kan stava till mänskliga rättigheter.

Personligen stör jag mig inte så mycket på att de tagit ”genvägar” via oligarker. Då stör jag mig mer på hur arabstaterna använder fotboll som internationell PR-maskin för att flytta fokus från skiten de sysslar med på hemmaplan.
Citera
2019-01-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
En skada på VVD, Firmino, Robertson, Alisson eller Mane kan bli otroligt kostsam för Liverpool även om matchen ikväll vinns. Ersättarna som finns är antingen square pegs in round holes eller inte tillräckligt bra.

Alla lag i PL är köpelag. Det som provocerar med Chelsea och City är att deras framgångar inte byggts upp under decennier och enorm fanbase, utan att den sponsras av gas- och oljemiljarder från länder som inte kan stava till mänskliga rättigheter.

Personligen stör jag mig inte så mycket på att de tagit ”genvägar” via oligarker. Då stör jag mig mer på hur arabstaterna använder fotboll som internationell PR-maskin för att flytta fokus från skiten de sysslar med på hemmaplan.
mänskliga rättigheter
Citera
2019-01-03, 17:57
Medlem
LordLancasters avatar
Intressant diagram:

https://i.redd.it/c18z8fr1t6821.jpg
Senast redigerad av LordLancaster 2019-01-03 kl. 18:03.
Citera
2019-01-03, 19:30
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:

🥰

Ser ut som på PL's facebook sida och Liverpools enbart afrikaner. Det enda du glömde är ''Who is the best in the world? Like for Messi, Love For Salah...''
Citera
2019-01-03, 21:00
Medlem
Citat:
Intressant diagram:

https://i.redd.it/c18z8fr1t6821.jpg

hehe... ja det var ju lite kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto