En riktigt bra insats mot Chelsea idag och två mål av yppersta klass. Keita bra igen, Hendo bra i nygammal roll, Salah och Mane med varsitt. Ingenting att klaga på, alls. Alla pilar pekar uppåt, det gäller att njuta medan det går som supporter
Det snackas mycket om Citys chans på en fyrling, medan Liverpools chans på en dubbel knappt nämns i sammanhanget. Det ska mycket till för att det blir så, men nog tusan är det fullt möjligt. Jinx!
Känslan är väl trots allt att City grejar detta. Hade en bra magkänsla inför Palace och Zaha borta, knepig bortamatch mellan tufft dubbelmöte med Spurs. Men det var inget snack idag, Citys bredd och kvalitet gjorde det till en ganska stabil historia. Frågan är vilka som ska stoppa detta Citylag. Spurs utan Kane, med sjukt mycket sämre bredd än City? På bortaplan? Ett United i dålig form med skador och Fred/McTominay från start? Burnley, Leicester, Brighton? Nä, känns inte så.
Vad gäller Liverpool tror jag på goda chanser att gå rent. Cardiff är typ utslagna - 1p räcker inte för dem - Huddersfield ska städas av - jag tror man kan blåsa förbi ett Newcastle som säkrat kontraktet - sen beror Wolves väldigt mycket på utgångsläget för båda lagen. Om Wolves säkrat eller tappat sjundeplatsen tror jag inte de kommer ge allt, om Liverpool tappat ligan kan det bli en Stoke 6-1a.
Racet om topp4 är också otroligt spännande. Fördel Spurs just nu. Om Arsenal kan sluta vara ett bottenlag på bortaplan och hämta hem något från Watford kan de också positionera sig där. Spurs borde fixa det, sen är det upp till Chelsea Arsenal och United - alla i tveksam form - att försöka vinna det som är kvar.