2019-01-22, 13:50
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Vad trött man blir på fjanten Lampard och hans gnäll om att Bielsa "spionerade" på hans skitlags träning. Lampard är en pussy som bara bidrar till pussyfieringen av fotboll.

Du får det att låta som Lampard snott både din flickvän och hund.
Citera
2019-01-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Du får det att låta som Lampard snott både din flickvän och hund.
Dåligt försök till omvänd psykologi skulle jag säga.
Citera
2019-01-22, 15:17
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Dåligt försök till omvänd psykologi skulle jag säga.

Varför så arg på Lampard? Följer inte hans klubb så du får uppdatera mig
Citera
2019-01-22, 16:03
Medlem
Scrip7s avatar
Cardiffs nyförvärv Sala var i ett plan som försvann över Engelska kanalen. Ingen information ännu om att planet blivit hittat men det ser inte bra ut.

https://www.theguardian.com/football/2019/jan/22/cardiff-city-emiliano-sala-missing-plane-channel

E: Cardiffs dyraste nyförvärv också på väg till sin första träning.
Senast redigerad av Scrip7 2019-01-22 kl. 16:06.
Citera
2019-01-22, 16:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Vad trött man blir på fjanten Lampard och hans gnäll om att Bielsa "spionerade" på hans skitlags träning. Lampard är en pussy som bara bidrar till pussyfieringen av fotboll.
Vet inte om jag tycker lampard är en pussy totalt sett men i just denna fråga är han faktiskt det.Tycker hela bielsas spygate är löjligt förstorat i england. Ser ärligt talat inte problemet att man scoutar sina motståndare. Vill derby inte det får man bygga staket eller något. Sedan tror jag inte att man vinner så jättemycket på det hela ändå. Som jag hörde allardyce säga i sky studion nyligen så var nog detta mer aktuellt förr i tiden. Nu så har man så mycket video och data att tillgå så man har full koll på sina motståndare ändå.

Man måste ju förövrigt älska bielsa. Vilken jävla fotbollsnörd. Rekommenderar alla att kika in daily mail eller the guardians artiklar om mannen och hur han byggt upp leeds och hur han tränar och förbereder laget (och sina tidigare lag). Snacka om att brinna för fotbollen. Hoppas nu bara inte dem tråkiga och konservativa engelsmännen jagar bort honom nu. Vill gärna se honom i premier league.
Citera
2019-01-22, 17:15
Avstängd
Halloween2s avatar
Fy fan så tragiskt angående Emiliano Sala. Är med all förmodan död nu. ''Turen'' är väl att det endast var 3 personer på planet.
Citera
2019-01-22, 18:40
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Man måste ju förövrigt älska bielsa. Vilken jävla fotbollsnörd. Rekommenderar alla att kika in daily mail eller the guardians artiklar om mannen och hur han byggt upp leeds och hur han tränar och förbereder laget (och sina tidigare lag). Snacka om att brinna för fotbollen. Hoppas nu bara inte dem tråkiga och konservativa engelsmännen jagar bort honom nu. Vill gärna se honom i premier league.
Du är minsann en man (eller kvinna) av drastiska uttalanden och plötsliga åsiktsbyten. För ett tag sedan önskade du att Bielsa kunde hålla sig till landslagsfotboll. Nu vill du istället ha honom i PL...
Citera
2019-01-22, 23:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Du är minsann en man (eller kvinna) av drastiska uttalanden och plötsliga åsiktsbyten. För ett tag sedan önskade du att Bielsa kunde hålla sig till landslagsfotboll. Nu vill du istället ha honom i PL...
Hehe tänker inte ens försöka Men nu när du ändå drog upp den kan man dra den intressanta frågeställningen varför bielsas leeds håller en hel säsong (om dem nu gör det) medan hans andra lag går in i väggen mot slutet? För det är ju faktiskt fakta att dem flesta av hans lag i europa iallafall har gjort det. Och då har man just pekat på hans intensiva och tuffa krav på spelarna. Både på träningar och match. Han verkar ju inte direkt ha ändrat sig. Lättare matchande kan man ju inte peka på. Championship är ju en av de tuffaste ligorna. Plus ligacup och fa cup även om dem åkt ut tidigare. Tunnare trupp än sina tidigare lag. Svårt att tro att spelarna skulle vara bättre tränade där. Men kanske mer dedikerade än divorna i toppfotbollen.
Citera
2019-01-23, 10:45
Medlem
Idag är det hundra år sedan Bob Paisley föddes. En av de största managers i England. Jag tänker inte på något sätt förringa Alex Ferguson.
Nio säsonger med Liverpool som manager var facit följande :
Sex ligatitlar.
3 Liga cup titlar.
3 Europa Cup titlar. Före detta CL. Då var det svårare att vinna denna cup på grund av att bli kvalificerad för denna cup var det tvunget att bli ligamästare.
1 UEFA Cup titel.
1 UEFA Super Cup titel.
6 Charity Shields.
Citera
2019-01-23, 10:56
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Före detta CL. Då var det svårare att vinna denna cup på grund av att bli kvalificerad för denna cup var det tvunget att bli ligamästare.

Det där jämnar ju ut sig i och med att det var lättare att vinna om man väl blivit kvalificerad. Nuförtiden måste man klara gruppspel, åttondel, kvart, semi och final. Mycket som kan gå snett på alla de matcherna.

På ett sätt är det ju till och med svårare för topplag att vinna idag eftersom de måste besegra en massa medelstora lag som tidigare inte ens var med i turneringen.
Citera
2019-01-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Det där jämnar ju ut sig i och med att det var lättare att vinna om man väl blivit kvalificerad. Nuförtiden måste man klara gruppspel, åttondel, kvart, semi och final. Mycket som kan gå snett på alla de matcherna.

På ett sätt är det ju till och med svårare för topplag att vinna idag eftersom de måste besegra en massa lag som tidigare inte ens var med i turneringen.

Enkelt att vinna ligan och sedan spela final i Europa-Cupen! Det låter väldigt enkelt!!!

Sanningen var att det spelades kvalmatcher även på den tiden. Inte lika mycket som idag, men det insåg UEFA och ändrade på regeln och införde fler lag och fler matcher. Allt för intäkters skull.
Citera
2019-01-23, 11:33
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Enkelt att vinna ligan och sedan spela final i Europa-Cupen! Det låter väldigt enkelt!!!

Sanningen var att det spelades kvalmatcher även på den tiden. Inte lika mycket som idag, men det insåg UEFA och ändrade på regeln och införde fler lag och fler matcher. Allt för intäkters skull.

Det finns ingen skillnad! 1 lag per säsong koras till Europas bästa. Sedan spelar det ingen roll var på vägen de största farthindren fram till guldet sätts upp. Det jämnar ut sig.

Jag tar till och med tillbaka mitt påstående att det skulle vara svårare nu. Det finns ingen skillnad helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in