Var har du fått insatsstyrkans uppgifter ifrån. Dessa nämns inte i förundersökningsprotokollet så vitt jag kan läsa. Jag kan ha missat.
Men du skriver att han höll sig undan i nån dag. Var har du läst det? Du skriver en hel massa, men kan inte verifiera en enda uppgift. Och det tar jag som att du fabulerar. Varsågod och skölj. Du har fabulerat innan, så jag tror dig inte. Men uppenbarligen finns det andra som gör det. Trist när såna uppgifter grasserar och inte minsta lilla hint om var detta står.
Jag har läst polismannens anmälan till socialnämnden som du hänvisar till. Men i vilket förhör hittar man de här uppgifterna, om att SD och HD skulle ha pratat om att SD skulle döda HD och de båda barnen?
AB 149, sidan 238
Läser du inte vad jag skriver?
Har hänvisat till AB 149 tidigare, där finns intressanta förhör med HD som besvarat flera av dina frågor.
Men du vill kanske inte förstå, utan hellre fråga samma sak om och om igen?
Både LW och SD har ju gått över gränserna. LW hade handlingskraft och kunde ta beslut, insåg att det hela var "sjukt", men klarade ju inte att stå för sina beslut att avsluta relationen i just denna relation. Mot slutet hade även hennes känslor svalnat, de framgår i fler sms till SD och (förhör) med väninnor.
Mitt intryck är att hon ville avsluta den intima delen av relationen men behålla SD som vän. Det är ju det som inte går! Efter ett så turbulent förhållande är det inte bara att klippa av halva delen och ha kvar resten. Lena behövde vänskap. Försök till terapi hos psykolog hann aldrig ta sin form.
Därför tog hon också så hårt vid sig av att JG vände henne ryggen, vilket inte är helt överraskande då JG stod SD närmast. JG är dessutom gift (el sambo) och har väl sitt eget liv.
Lena verkade ha varit otroligt envis och ville ta tillbaka "övertaget" som hon själv uttryckte det - ett olyckligt ord i sammanhanget.
Visst har LW sin del i detta. Hon går över gränser för att återerövra respekten för sin person som hon var van att få.
Visst kan SD resonera rationellt utom när han diskuterar hur man dödar henne och hennes barn
liksom han diskuterat med sin fru HD hur man tar livet av sin familj (HD sa i ett förhör att SD vid tillfälle sagt att han skulle "ta livet av hela familjen") samt googlat om att mörda deras barn med kolik.tidigare.
Även om SD nu hävdar att det var en jargong som inte var allvarligt menad?!
Den där jargongen är ju absolut inte frisk, utan minst sagt hysterisk.
Tack..jo det var faktiskt en jargång. Ang hästtjejerna (döttrarna kompisar?) så skulle han döda dom också en gång när hsn blev arg. Han uttryckte sig likadant om några som inte höll med honom. "Antingen är dom med eller döda".
Synnerligen otrevligt och makabert sätt att uttrycka dig. Tränat några pass med en spillevink-kille som ständigt ville kompensera sig med ett jäkla otrevligt tjat om att han skulle skära halsen av folk. Tyckte väl han var tuff vilket han inte var. Det är väl inte osannolik det var så även med SDs mindervärdeskomplex. Tuff kille SD som är kompis med döden.
I vilket fall är det av ovanstående skäl inte mer än en lätt ifrågasatt indikation på att han är mördade. Där har IB och & jobb att gräva fram där det framgår att han uttryckte sig så utan att mörda alla han blev sur på då dom bevisligen är omördade.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-17 kl. 13:29.
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.
15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.
15/5 kl 14.33: I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.
Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.
Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.
Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.
Jag pratar om när han häktades hösten 2019. Då insatsstyrka var med.
Som jag förstår det pratar Malin om att pga att han höll sig undan den 15:e maj 2018, så var de tvungna till att ta insatsstyrkan i aug 2019. Erfarenhetsmässigt. Så nej, jag tror inte jag missförstod inlägget.
Nej nej nej. Jag pratar om att de inte fick tag på SD dagen innan de i gryningen kom dit och slog in hans dörr hösten 2019. Den 15e maj gick han ju först självmant till polisen. En kort stund efter han gått ringde polisen honom, han svarade, de bad honom komma tillbaka. Han kom då tillbaka självmant. Det jag talar om är INTE 15:e maj 2018. Då inställde han sig SJÄLVMANT.
Jag pratar om vad som föranledde polisen att slå in hans dörr i gryningen nästan 1,5 år senare - 2019. Sista gången de tog in honom.
Såvitt jag kan se är inte den ens nämnd i förundersökningsprotokollet. Malin pratar om att vis av skadan den 15 maj 2018 så tog man till insatsstyrkan den 27 aug 2019. Men det stämmer inte. Det finns inget överhuvudtaget nämnt i protokollen om insatsstyrkan.
Han höll sig inte undan. De gjorde raiden tidigt på morgonen. Hur i helsicke skulle han kunnat hålla sig undan då? Han låg och sov när de kom. Och man söker inte folk i en dag eller ett dygn innan man tar till insatsstyrkan - den kommer som en överraskning.
Förstår ingen här att Malin trollar?
SD blev först anhållen i sin frånvaro på em 26 aug-19. Dagen därefter, 27 aug -19, gjorde man en räd med insatsstyrkan vid sex-tiden på morgonen.
Aktbilaga 155, sid 110:
Anhållande i sin frånvaro----------------2019-08-26 16:47
Anhållandet kvarstår---------------------2019-08-27 07:02
Anhållandet kvarstår---------------------2019-08-27 18:35
Anhållandet kvarstår --------------------2019-08-29 18:47
Häktning----------------------------------2019-08-30
Sid 111 "Beslut om att anhålla i sin frånvaro"
Beslut om restriktioner finns förprickat i protokollet.
Nu hittar jag inte (orkar inte leta) efter beslutet om insatsstyrakan.
NA 27 aug-19:
"Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet. "
[...] "Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med."
"En 45-årig man greps under tisdagsmorgonen misstänkt för Hjärstamordet. Enligt polisens informatör Stefan Dangardt gick gripandet lugnt till:
– Det gick helt odramatiskt till som jag förstod det som. Han var redan anhållen i sin frånvaro av åklagare, så vi verkställde det beslutet, säger han."
Jag pratar om när han häktades hösten 2019. Då insatsstyrka var med.
Förklara. Var fick du ifrån att han hållit sig undan en dag och därför fick de sätta in insatsstyrkan. NÄR höll han sig undan? Och VAR fick du uppgifterna ifrån?
SD blev först anhållen i sin frånvaro på em 26 aug-19. Dagen därefter, 27 aug -19, gjorde man en räd med insatsstyrkan vid sex-tiden på morgonen.
Aktbilaga 155, sid 110:
Anhållande i sin frånvaro----------------2019-08-26 16:47
Anhållandet kvarstår---------------------2019-08-27 07:02
Anhållandet kvarstår---------------------2019-08-27 18:35
Anhållandet kvarstår --------------------2019-08-29 18:47
Häktning----------------------------------2019-08-30
Sid 111 "Beslut om att anhålla i sin frånvaro"
Beslut om restriktioner finns förprickat i protokollet.
Nu hittar jag inte (orkar inte leta) efter beslutet om insatsstyrakan.
NA 27 aug-19:
"Polisens insatsstyrka bröt tidigt på tisdagsmorgonen upp både entré- och garagedörren till en bostad i Örebro och grep den man som misstänks för Hjärstamordet. "
[...] "Det var vid 06-tiden på tisdagsmorgonen som ett stort antal svartklädda poliser slog till mot bostaden.
– Det var ett jäkla pådrag – över tio svartklädda poliser. De bröt sig in både genom entrédörren och genom garaget och tog med en man därifrån. Sedan byttes alla låsen ut. Man ville väl säkra huset, säger ett av vittnena NA talat med."
"En 45-årig man greps under tisdagsmorgonen misstänkt för Hjärstamordet. Enligt polisens informatör Stefan Dangardt gick gripandet lugnt till:
– Det gick helt odramatiskt till som jag förstod det som. Han var redan anhållen i sin frånvaro av åklagare, så vi verkställde det beslutet, säger han."
Insatsen när man hämtade SD den 27 aug 2019 finns inte nämnd i polisens händelserapporter - jag är övertygad om att kära Malin fabulerar. Och det kommer jag göra tills jag får bevis att jag har fel i det. Lovar att pudla om någon kan visa källa. Men... som sagt, Plantering av trådsanning.
Eller så kommer informationen från
verkligheten? Det kan vara svårt att visa
källa på det. Jag kommer ihåg uppgifter
om att polisen förgäves försökt få kontakt
med honom innan de skickade insatsstyrkan.
Läser du inte vad jag skriver?
Har hänvisat till AB 149 tidigare, där finns intressanta förhör med HD som besvarat flera av dina frågor.
Men du vill kanske inte förstå, utan hellre fråga samma sak om och om igen?
Tack, där var det ju. Undrade mest hur de här uppgifterna kom till polisens kännedom, och tydligen var det alltså någonting man hade läst i en Telegram-konversation mellan SD och JG (se sidan innan, 237):
FL2: Ja. Eem och då är det Stefan som skriver från grönt här och Jerry som skriver i vitt. Och Jerry pratar då om det här med oro, "Jag kommer inte på annat att jag vet, tror, känner och tycker utan en sak, eller några egentligen. Till exempel om dina tankar om TG, när hon mådde sämst, att du sa att du kunde ta livet av henne. Det har jag inte berättat i förhör."
Kom det fram någon gång vad det var som JG hade försökt radera under ett förhör? Kan det ha varit just det här, och att polisen i så fall sedan lyckades återskapa det?
Eller så kommer informationen från
verkligheten? Det kan vara svårt att visa
källa på det. Jag kommer ihåg uppgifter
om att polisen förgäves försökt få kontakt
med honom innan de skickade insatsstyrkan.