2020-03-17, 14:18
Bannlyst
Här kommer ett kort utdrag från en konversation.
Jag fattar det som att Backman har med detta i försvaret.
Tror att det är Bilaga 1, i nån form av Försvarsdokument.

https://docdro.id/pLoU27j
Citera
2020-03-17, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beslutet togs innan, självklart, men var fan ser du uppgifterna att man sökt honom massor av gånger och att han hållit sig undan?
Eftersom han inte var gripen och fanns i arresten vid beslutet så är det så att han blir "anhållen i sin frånvaro". Därefter verkställs beslutet om anhållan i och med insatsen. Du påstår att han höll sig undan - det får du verifiera! Att du inte "orkar" leta tror jag inte på. Du fabulerar ihop saker och ting som inte är sant i så fall.

Va?

Det är inte jag som har sagt det.
Du måste blanda ihop mig med någon annan!!
Malin kanske???

Jag citerade enbart ur FUP vad det stod där.
Jag har inte yttrat ett ord om något annat!

Varför ska jag leta upp något som någon annan har skrivit?
Citera
2020-03-17, 14:24
Bannlyst
Aktbilaga 371.

Lena och hennes pojkar.

Slänger in den igen då den kommer i den ordningen i pappershögen, och för min egna ordning.

Kul läsning Från halva sid 1 och neråt.
Lena Lena Lena...

https://docdro.id/JOVHkjF
Citera
2020-03-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack..jo det var faktiskt en jargång. Ang hästtjejerna (döttrarna kompisar?) så skulle han döda dom också en gång när hsn blev arg. Han uttryckte sig likadant om några som inte höll med honom. "Antingen är dom med eller döda".

Synnerligen otrevligt och makabert sätt att uttrycka dig. Tränat några pass med en spillevink-kille som ständigt ville kompensera sig med ett jäkla otrevligt tjat om att han skulle skära halsen av folk. Tyckte väl han var tuff vilket han inte var. Det är väl inte osannolik det var så även med SDs mindervärdeskomplex. Tuff kille SD som är kompis med döden.

I vilket fall är det av ovanstående skäl inte mer än en lätt ifrågasatt indikation på att han är mördade. Där har IB och & jobb att gräva fram där det framgår att han uttryckte sig så utan att mörda alla han blev sur på då dom bevisligen är omördade.

Ja man kan ju inte döma någon till fängelse på livstid för att någon brukar prata om att döda än den ena, än den andra, till vardags sådär.
Om sedan någon av de hotade dör ... ja då måste man tänka två gånger innan man rusar vidare.
Men onekligen stod han närmare LW än de flesta andra han fotograferat eller hotat - utom HD och hans familj - och onekligen var relationen med LW oerhört infekterad och påfrestande för alla närstående.
I tid och rum stod han närmast också.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-17 kl. 14:37.
Citera
2020-03-17, 14:27
Bannlyst
Här gör man ännu ett försök med Lenas Telegram konto.
Inget spännande men nu har ni den i alla fall.

https://docdro.id/YPpl05p
Citera
2020-03-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tillgång till FUP?

Det har han, men det är problem med informationsintagningen. Info in men felbearbetning av infon.

Gällande insatsstyrkan, så är det behandlat tidigare. Av min ringa kunskap och erfarenhet av insatser av insatsstyrka är det troligt att de misslyckades lokalisera SD under em kväll, under natten lokaliseras han i hemmet. Viss info om hot mot barn finns, beslut fattas att insatsstyrka nyttjas.

Men är bara en spekulation.
Citera
2020-03-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Såvitt jag kan se är inte den ens nämnd i förundersökningsprotokollet. Malin pratar om att vis av skadan den 15 maj 2018 så tog man till insatsstyrkan den 27 aug 2019. Men det stämmer inte. Det finns inget överhuvudtaget nämnt i protokollen om insatsstyrkan.

Han höll sig inte undan. De gjorde raiden tidigt på morgonen. Hur i helsicke skulle han kunnat hålla sig undan då? Han låg och sov när de kom. Och man söker inte folk i en dag eller ett dygn innan man tar till insatsstyrkan - den kommer som en överraskning.

Förstår ingen här att Malin trollar?

Har för mig att detta har diskuterats tidigare i tråden och att det då framkom att det handlade om en piketstyrka. Kanske det är samma sak?
Citera
2020-03-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Aktbilaga 371.

Lena och hennes pojkar.

Slänger in den igen då den kommer i den ordningen i pappershögen, och för min egna ordning.

Kul läsning Från halva sid 1 och neråt.
Lena Lena Lena...

https://docdro.id/JOVHkjF

Tack för docdroid-format, äntligen kan jag läsa något på normalt sätt.
Jisses vad med pojkar ja ... Hon berättar om dem rakt i örat på en som skriver att han tycker
mycket om henne och vill ses igen ... hon skriver att hon behöver något att förhålla sig till ... Mycket älskaren fick höra, för han kallar sig ju älskare där.

Med SD hade hon verkligen något att förhålla sig .. till men skriver själv här att det var en dålig relation.
Hur skulle förresten SD kunna förstå att hon ville ha ett liv med honom så länge hon hade så många
relationer på gång med olika män?
Fanns kanske en period tidigare då det bara handlade om LW och SD?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-17 kl. 15:17.
Citera
2020-03-17, 14:37
Bannlyst
Nu börjar det bli intressant
Aktbilaga 379
Här kommer Presentationsmaterial, ingivet av försvaret under sakframställan

https://docdro.id/zj9D2NO
Citera
2020-03-17, 14:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har för mig att detta har diskuterats tidigare i tråden och att det då framkom att det handlade om en piketstyrka. Kanske det är samma sak?
Piketen benämns sen några år regional insatsstyrka har jag för mig.
Citera
2020-03-17, 14:42
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 150 s 33.

Förhör med Thér*se B ang att hon och SD messar med varandra.

Thér*se uppger att Stefan, i denna veva, började skriva om huset och att han hoppas på att få
besked om det då det var avspärrat. Samma dag skrev Thér*se till Stefan igen det där om
sorgen efter Lena och han svarade något i stil med: noll sorg, det skrämmer.

Noll sorg <<<< den totala sanningen det skrämmer<<<den totala lögnen.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-17 kl. 14:47.
Citera
2020-03-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här gör man ännu ett försök med Lenas Telegram konto.
Inget spännande men nu har ni den i alla fall.

https://docdro.id/YPpl05p

De använde inte Telegram så ofta alltså. Eller har de lyckosamt raderat samtalen.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-17 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in