2020-03-17, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Barnet kanske har berättat det själv för
polisen?

Det finns inspelat i det bråk mellan äldsta dottern och SD där SD anklagar dottern för att ha ätit strössel, att dottern anklagar SD för att ha tagit hårt i armen. Hon säger till sin pappa att det är misshandel, medan har förnekar.
Citera
2020-03-17, 11:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Undra vad Björn Lindén skulle tycka om dina anspelningar på att han är korkad. Eller förlåt mig, på samma intellektuella nivå som du.
Jag vet ingenting om lagmannen Björn Lindén, förutom att han i vissa avseenden möjligen skulle kunna likna SD. Solanas beskrev honom som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka", och åklagaren Åsa Hiding, som tidigare verkar ha haft ett smidigt och problemfritt samarbete med domaren Ulla Gustavsson i det här ärendet, har i skrivelsen här visat missnöje med att han fattade beslut om att nu själv ta över som domare:

Kanske bedömer väl Hiding att Björn Lindén har sämre förutsättningar än Ulla Gustavsson att ta till sig den bevisning som expertvittnet VE enligt stämningsansökan kommer att lägga fram i rätten, eller kan det finnas någon annan rimlig förklaring till jävsinvändningen?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-17 kl. 12:09.
Citera
2020-03-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.

15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.

15/5 kl 14.33:
I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.

Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.

Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.

Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.

Men, ursäkta jag lägger mig i. Pratar ni inte om två olika händelser? I Malins inlägg pratas om insatsstyrkan den var väl aldrig aktuell den 15/5, dagen efter försvinnandet.

Utan handlar inte Malins inlägg om det susta ingripandet, när han häktades i höstas?
Citera
2020-03-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns inspelat i det bråk mellan äldsta dottern och SD där SD anklagar dottern för att ha ätit strössel, att dottern anklagar SD för att ha tagit hårt i armen. Hon säger till sin pappa att det är misshandel, medan har förnekar.
Barn har totalkoll idag vad föräldrar får och inte får göra. Duktiga T! Hon har verkligen inte förtjänat en pappa som är elak. Telefonförhöret som SD höll med T fick jag ont i magen av att läsa. Orkade inte hela. Men skall faktiskt ta och försöka läsa den nu när jag "jobbar" hemma i coronavirusets namn.

Jag undrar vad han får ut av att vara dum mot sin egen tös. Inser han kanske att hon är smartare än vad han är? Och det tål han inte? Han tycker hon säger emot - och det går hans ära för när kanske. Och då hjälper bara elakheter samt våld.
Citera
2020-03-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Men, ursäkta jag lägger mig i. Pratar ni inte om två olika händelser? I Malins inlägg pratas om insatsstyrkan den var väl aldrig aktuell den 15/5, dagen efter försvinnandet.

Utan handlar inte Malins inlägg om det susta ingripandet, när han häktades i höstas?
Som jag förstår det pratar Malin om att pga att han höll sig undan den 15:e maj 2018, så var de tvungna till att ta insatsstyrkan i aug 2019. Erfarenhetsmässigt. Så nej, jag tror inte jag missförstod inlägget.
Citera
2020-03-17, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var det därför hon skickade censurerade
foton av sig själv i duschen till SD dagen
innan hon mördades?

Jag misstänker att SD tiden strax innan mordet börjar "smöra upp" L*ena. Den 11-12 maj, och den 14 maj lyckas han få ut L*ena sent om natten till ödsliga ställen, detta trots att hon har på slutet uttryckt rädsla för SD.

Bilden på den hjärtformade kakan och loggremsan som syftar till cacheloggningen där SD tog FTF och skrev i loggen "Google vill du gifta dig med mig" som i stort kunde dubbleltolkas.

Jag misstänker att han har med vilja lurat ut henne i syfte om att döda henne. Och tyvärr hoppades hon på något.
Citera
2020-03-17, 12:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007

Jag tror också att det är missförstånd och att de pratar om två händelser - jag ska rota lite i FUP och se om jag hittar ang den andra händelsen.
Citera
2020-03-17, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Barn har totalkoll idag vad föräldrar får och inte får göra. Duktiga T! Hon har verkligen inte förtjänat en pappa som är elak. Telefonförhöret som SD höll med T fick jag ont i magen av att läsa. Orkade inte hela. Men skall faktiskt ta och försöka läsa den nu när jag "jobbar" hemma i coronavirusets namn.

Jag undrar vad han får ut av att vara dum mot sin egen tös. Inser han kanske att hon är smartare än vad han är? Och det tål han inte? Han tycker hon säger emot - och det går hans ära för när kanske. Och då hjälper bara elakheter samt våld.

SD är mycket kontrollerande, kränkande, oproportionerligt arg och sjukt elak och använder hot om helt vansinnigt oproportionerliga bestraffningar för "brottet" i det inspelade samtalet. Att han som vuxen inte kan avsluta det hela utan låter det pågå under så lång tid och dessutom spelar in det, visar att han själv inte har koll på hur hemskt det är. Han tycker att han har rätt och att han gör rätt.

Nu verkar T inte helt kuvad, utan visar på att hon både kan analysera situationen bättre än han kan och vågar också sätta emot i diskussionen. Det är bra.

Jag får en känsla av att SD inte mår bra, och att han använder barnen som slagträ mot HD.

Men det kan också tolkas som att SD är en svårt kontrollerande person och när dottern börjar sätta emot, ifrågasätta som tonåringar gör (och ska göra) klarar han inte av detta. Särskilt svårt blir det för honom misstänker jag när han tappar kontrollen över L*ena och samtidigt HD.
Citera
2020-03-17, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Självklart vill du inte visa källa eftersom du medvetet ljuger. Av vilken anledning begriper jag inte.

15/5 kl 12.43: STEFAN DAVIDSSON EJ HEMMA BETESVÄGEN 14B, PTR HAR NÅTT HONOM PÅ TELEFON, HAN ÄR PÅ MÖTE. KOMMER KONTAKTA 23-4240 EFTER KLOCKAN 14.

15/5 kl 14.33:
I LÄNKAT HR FINNS UPPGIFTER OM FÖRHÖR MED STEFAN DAVIDSSON, HAN INKOMMER TILL POLISSTATIONEN OCH UL HAR FÅTT I UPPDRAG ATT HITTA EN JOURUTREDARE SOM KAN HÖRA HONOM.

Enligt ovanstående rapport får du intrycket att han hållit sig undan? De sökte honom hemma genom dörrknackning - ingen hemma. De sökte honom på telefon, han svarade.

Din trovärdighet var redan låg, men nu ligger den på botten.

Uppgifter hämtad ur aktbilaga 145, huvudprotokollet, sidan 179 resp 181. Varsågod. Du kanske skall BÖRJA anteckna när du läser, eftersom ditt minne eller sanningssägande haltar betänkligt.

Jag tror att ni pratar om två olika tillfällen.
Insatsstyrkan var i augusti 2019 och du tänker på dagen efter mordet.
Citera
2020-03-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror också att det är missförstånd och att de pratar om två händelser - jag ska rota lite i FUP och se om jag hittar ang den andra händelsen.
Insatsen när man hämtade SD den 27 aug 2019 finns inte nämnd i polisens händelserapporter - jag är övertygad om att kära Malin fabulerar. Och det kommer jag göra tills jag får bevis att jag har fel i det. Lovar att pudla om någon kan visa källa. Men... som sagt, Plantering av trådsanning.
Citera
2020-03-17, 12:15
Bannlyst
Hej Alla.
Jag beställde hem lite fler Aktbilagor från tingsrätten.

Jag fick pröjsa ungefär 1000:- inkl frakt för dom.

Självklart så skall jag delge tråden samtliga Aktbilagor, och självklart så kräver jag inga pengar
för att dela med mig av dom.
Jag kommer lägga upp dom ändå.

Men om någon vänlig själ vill bidra med en 50 lapp, så är det välkommet.
Swedbank. 8480-6 994 704 985-5

Jag hinner inte scanna i alla aktbilagor precis just nu för jag jobbar, men jag kommer att delge dom löpande allt eftersom.

Det är med bild på Stefans sår på benet, fler förhör, Stefans rörelsemönster, Backmans bemötande och försvar och det är en hel del, kontoutdrag mm.

Sen så har jag 2 CD skivor med Ljudfiler och Filmer som jag på nåt sätt måste försöka dela med mig av. Aktb 310 & 361.

Som sagt, lite smått och gott.

Lovar att scanna in så fort jag bara kan, men det kan ta lite tid denna gången.

Här har ni ett litet smakprov...... och jäklar vad Lena var poppis bland killarna !!!!!
Kolla in sidan 1 den nedre halvan.

https://docdro.id/JOVHkjF

Som sagt, vill man bidra med en 50 lapp så är det välkommet.
Citera
2020-03-17, 12:16
Medlem
Citat:

Jag trodde inte det var sant när jag läste det att det bara fortsatte och fortsatte sida upp och sida ner.

Givetvis är det bra att ta ett snack med sitt barn. Det var hemma han spelade in samtalet va och inte på telefon?

Hursomhelst så lyser det igenom så mycket och man kan lösa mellan och i raderna att det är nåt helt annat som SD är stressad och arg över. Dottern får ta smällen?

Eller så njuter han av att vara i det övertaget. Han vill ju vara lite polis, sätta igång bandspelaren. Tycker även han kör lite förhörsledar-lingo när han ändå är i farten.

Oj vad han fick utlopp för sina behov i det där snacket. En babblande dåre som inte vet när det är nog.

Fatta hur det har låtit på kammaren när han och HD eller LW grälat... Jisses...
Senast redigerad av Avel 2020-03-17 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in