2021-06-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Misstänker som Du att om det finns något avskedsbrev lär vi aldrig få reda på.
Det sista vi får läsa från SD:s håll är hans "tal till församlingen" i HD.

Var det i NA vi fick ta del av det? Hans ord om att han tidigare trott på rättssäkerhet men inte länge gjorde det (som jag kommer ihåg). Kändes som han började tveka lite där att domen skulle gå åt hans håll.

Hatet mot Åsa hade han redan gett uttryck för (även om han kom på att det är nog bäst att be om ursäkt) och jag kan misstänka att de skrivna orden inte sågs med blida ögon av de som skulle ta beslut ang domen. Kanske var det spiken i kistan för honom (domen)?

Undrar vilken stuga han satt i dagen/kvällen innan domen, vilket sällskap han hade? Var det någon gammal bild?

Glömde detta med sista anhalten: gräsliga tapeter som såg ut som en relik från 50-talets Sovjet var det första jag tänkte på. En husvagn? Såg trångt ut på något sätt... undrar vad han tänkte på när han satt där. Vilka han satt med förblir nog en gåta.
Citera
2021-06-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ja? Det är du som säger att han tog livet av sej. Du och många andra. Jag tror ju att han var oskyldig. Då tar man inte livet av sej, nej. Någon dödade Stefan.

Den som tjänat mest på L:s mord och S själv(?)mord är H som nu kan ha fullt med mattor på golven för att sopa undan alla smulor av sanningar hon bär på.
Henne framtoning har varit weird hela vägen. Psyko? Farlig?
Citera
2021-06-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Glömde detta med sista anhalten: gräsliga tapeter som såg ut som en relik från 50-talets Sovjet var det första jag tänkte på. En husvagn? Såg trångt ut på något sätt... undrar vad han tänkte på när han satt där. Vilka han satt med förblir nog en gåta.
Tänker på tantens husbil, som de varit med ner till skåne..
Citera
2021-06-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tänker på tantens husbil, som de varit med ner till skåne..

Tantens?
Citera
2021-06-26, 11:49
Medlem
Citat:
Tantens?
Karmalmsbo eller vad hon hette
Citera
2021-06-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Karmalmsbo eller vad hon hette

Aha, ok. Antar att det är en av tanterna som flankerar HD på diverse foton.
Citera
2021-06-26, 12:27
Medlem
Citat:
Aha, ok. Antar att det är en av tanterna som flankerar HD på diverse foton.
Ja, vitt hår,
Citera
2021-06-26, 18:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Personligen tror jag att hon aldrig kommer att avslöja någonting, I dagsläget så har hon ingenting att tjäna på det.

Men det är ju PRECIS det hon har - OM hon är oskyldig.

Då har hon allt att tjäna på att berätta varför hon uppträtt som en yrkeskriminell i polisförhör och i TR.

Och strålat som en sol sen dagen efter LW blev mördad och fortsatt att umgås och resa med SD in i det sista. Och stött bort Sillen när han hedersvärt gick till Polisen...

För OM hon är oskyldig, så rentvår hon sig ju bara. Om hon låter bli att berätta, så har hon faktiskt något att dölja.

Tills hon talar ut, så kommer en hel av oss här i tråden och många i Örebro (bland annat inom rättsväsendet) vara övertygade att hon hade med mordet att göra, eller åtminstone har dolt saker och skyddat SD.

Men du har nog rätt i att "hon aldrig kommer att avslöja någonting, I dagsläget så har hon ingenting att tjäna på det.".

Du har troligen rätt i det, just för att hon troligen är skyldig eller medverkande på ett eller annat sätt.

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande, vacker och glad Lena som SD (kanske med medhjälp?) tog sig rätten att brutalt mörda med våldsamma 17 slag mot huvud och ansikte

www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2021-06-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Då har hon allt att tjäna på att berätta varför hon uppträtt som en yrkeskriminell i polisförhör och i TR.

Och strålat som en sol sen dagen efter LW blev mördad och fortsatt att umgås och resa med SD in i det sista. Och stött bort Sillen när han hedersvärt gick till Polisen...

För OM hon är oskyldig, så rentvår hon sig ju bara. Om hon låter bli att berätta, så har hon faktiskt något att dölja.

Tills hon talar ut, så kommer en hel av oss här i tråden och många i Örebro (bland annat inom rättsväsendet) vara övertygade att hon hade med mordet att göra, eller åtminstone har dolt saker och skyddat SD.

Men du har nog rätt i att "hon aldrig kommer att avslöja någonting, I dagsläget så har hon ingenting att tjäna på det.".

Du har troligen rätt i det, just för att hon troligen är skyldig eller medverkande på ett eller annat sätt.

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande, vacker och glad Lena som SD (kanske med medhjälp?) tog sig rätten att brutalt mörda med våldsamma 17 slag mot huvud och ansikte

Dolt saker för att skydda SD, det är vad jag tror. Kanske var hon livrädd att han skulle göra henne och barnen illa om han friades i TR? Vilket han ju gjorde. Friades alltså...

Men i såfall borde hon ju lägga korten på bordet nu när han inte kan göra henne illa längre. Varför gör hon inte det?

Det är där mina funderingar ligger.
Citera
2021-06-26, 22:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Jag tänker att det kan vara svårt oavsett skyldig eller inte att gå till polisen med sina uppgifter.

Som det är nu är HD friad från mordet och andra misstankar, och SD fälld för mordet, ensam.

Jag vet inte hur andra i Örebro och i geocachinkretsaran ser på henne. Kanske är det bara i tråden som misstankarna hankar sig kvar? Möjligen hos en och annan i Örebro?

Du och jag har lite olika tro, vilket känns helt ok eftersom du är öppen för andras åsikter.

Jag tänker att även om hon skulle vara oskyldig (helt och hållet, på alla plan) så har jag svårt att tänka att hon skulle ha någon vare sig vinning eller ens att polisen skulle ha något intresse av att hon går dit?

Fallet är avklart och det finns massor av nya fall att lösa i Örebro.

Vad gäller HD och S*illen så tycker jag att det blir en tolkningsfråga (upp till var och en själv att bedöma utifrån de uppgifter som finns i FUP) hur, när och vem som dumpade vem:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker inte att det är riktigt stämmer att det är HD som dumpar S*illen på det tydliga sätt som det framställs.

Om man läser olika förhör med S*illen, ser man att HD hela tiden varit tydlig med att hon velar och har känslor för SD.
Innan HD tar ut skilsmässa, bestämmer hon först att hon ska satsa på äktenskapet, samtidigt som S*illen bestämde sig för att skiljas.
Därefter blir det dock både flytt och skilsmässa kort därefter för HD också, även om det verkar som att HD har kvar känslor för SD (enligt S*illen).

Efter att hD flyttat återupptog HD och S*illen sin relation, men de var inte ett par.

Efter att SD släpptes från häktet valde S*illen att backa, då HD och han hade olika syn på SD och S*illen inte litade på SD. HD och S*illen umgås mer som vänner.

Efter att S*illen kontaktat polisen angående de meddelanden han hade som visade att HD varit mycket mer kontrollerad än hon uppgett i TR, backade S*illen först, därefter HD.

Man kan också se att det inte alls är solklart att S*illen tar ut skilsmässa pga av HD.
Jag har tidigare citerat ett mail från HD där hon är tydlig med att han ska göra som han själv känner med skilsmässan och inte göra det för hennes skull.

Förhör dec- 18:

A 150/551

Från kompletteringen:

//

Transkription från förhör HR,
från ca 26:15 min:

Senast redigerad av notknapparen 2021-06-26 kl. 22:44.
Citera
2021-06-27, 01:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och därmed utredningshäktad en vecka. Då det endast var skäligen. Sen godkände tingsrätten inte förlängd häktning då de bevis polisen letat fram under 1,5 år inte räckte då.

Nu får du allt pudla här här vad gäller utredningshäktningen.

🐩

Åklagaren beslutade själv att släppa HD efter utredningsveckan. Hon prövade inte att få förlängd häktning i TR. En åklagare som inte tror på chans till "vinst" upptar inte domstolarnas tid.
Citera
2021-06-27, 01:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det finns mycket material att ta av i så fall. För att inte nämna alla frågor som är obesvarade..
Polisen borde få sig en avhyvling med tanke på den dömdes kontakter i polishuset. Och hur det kom sig att inringaren angående SD:s självmord INTE ringde 112 utan på en direktlinje till en polis och gjorde anmälan..

Huvudspår om manipulation som t.ex. Develi och Maviel beskriver är både självklara och upplysande för många, tror jag.

Och finns det ekonomiska utlösande bakom (regionens sponsring av geo-eventet) och varför vill regionen inte redovisa den delen??

Det finns många sidospår mitt i allt denna soppa.
Många blindtarmar. (folk som inte ser och är fulla av skit)

Det är inte ovanligt att man av ren chock och panik ringer till sin trygghet (anhörig eller vän) istället för till 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in