2021-06-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har jag fel?
"Personen var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström."

Mvh, polisen.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/

Och därmed utredningshäktad en vecka. Då det endast var skäligen. Sen godkände tingsrätten inte förlängd häktning då de bevis polisen letat fram under 1,5 år inte räckte då.

Nu får du allt pudla här här vad gäller utredningshäktningen.

🐩
Citera
2021-06-17, 16:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och därmed utredningshäktad en vecka. Då det endast var skäligen. Sen godkände tingsrätten inte förlängd häktning då de bevis polisen letat fram under 1,5 år inte räckte då.

Nu får du allt pudla här här vad gäller utredningshäktningen.

🐩
Nu var det firebird som skrev skitsnack till mig när jag skrev att hon var skäligen misstänkt för mord.
Jag undrar fortfarande vad du ordbajsar om.
Knappast raketvetenskap att de inte kan hålla henne kvar...
Citera
2021-06-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det framgår av dokumentet att misstankarna som delgavs i förhör avsåg "mord alternativt skyddande av brottsling".

Vid ett misstankeförhör så utgör de delgivna misstankarna innan förhöret startar själva ramen för vad förhören kan komma att omfatta. Även om man inledningsvis bara har konkreta misstankar om skyddande av brottsling (genom städning av bostad) så kan man komma att även vilja ställa frågor om andra former av medverkan beroende på vad som eventuellt framkommer i förhören.

Helt korrekt, människorov är fel, slarvigt misstag av mig.
Citera
2021-06-17, 17:05
Medlem
Citat:
Nu var det firebird som skrev skitsnack till mig när jag skrev att hon var skäligen misstänkt för mord.
Jag undrar fortfarande vad du ordbajsar om.
Knappast raketvetenskap att de inte kan hålla henne kvar...

Vad jag ordbajsar om?
Det du skrev 23:37 igår till Firebird:

”Vad svamlar du om?
Utredningshäktad?
HD var häktad för mord, skäligen misstänkt.”

Du menade alltså att hon inte kunde vara det då det gällde mord här tolkar man det ju som.

Ren okunskap från din sida mao.

Men är det skäligen misstänkt så är det en utredningshäktning. Så vill du inte pudla så har du nu iaf lärt dig att det heter så.

Efter 1,5 års intensiv utredning, den största mordutredningen i Örebros historia, så kunde de inte ens förlänga utredningshäktningen. Så lite bevis hade de på henne. Och det är ju samma status nu tre år efter mordet. Inget mer har framkommit trots att de fortsatte det intensiva utreningsarbetet runt SD med alla tillgängliga medel.
Citera
2021-06-17, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vad jag ordbajsar om?
Det du skrev 23:37 igår till Firebird:

”Vad svamlar du om?
Utredningshäktad?
HD var häktad för mord, skäligen misstänkt.”

Du menade alltså att hon inte kunde vara det då det gällde mord här tolkar man det ju som.

Ren okunskap från din sida mao.

Men är det skäligen misstänkt så är det en utredningshäktning. Så vill du inte pudla så har du nu iaf lärt dig att det heter så.

Efter 1,5 års intensiv utredning, den största mordutredningen i Örebros historia, så kunde de inte ens förlänga utredningshäktningen. Så lite bevis hade de på henne. Och det är ju samma status nu tre år efter mordet. Inget mer har framkommit trots att de fortsatte det intensiva utreningsarbetet runt SD med alla tillgängliga medel.
Fortsätt älta du, men det inleddes med det jag skrev, nu länkat till polisen med samma ordval.

Nu ska jag fortsätta med gräsmattan, lägger givetvis in i tråden om jag hittar nåt om HD senare.
Citera
2021-06-17, 17:22
Medlem
Citat:
Det stämmer, jag nämnde det och här är citat:

HD: Det var inte alls svårt. S frågade vilken dag jag flyttar och om tjejerna skulle med då. Vilken vecka det var då. W sa då att det passade bra att vara hos pappa på udda veckor för han är udda! Jag flinade in att jag jobbade udda och sen var det besmt. "
Ab 165

Inget fel om en förälder är lite udda. Ofta är konstnärliga personer det - men SD var ju totalt gränslös. Hoppas att barnen Ds mamma sansar sig från det till synes maniska geocachandet och att hon tar hand om sina barn. Kanske är det någon annan som sköter den biten nu?
Citera
2021-06-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det framgår av dokumentet att misstankarna som delgavs i förhör avsåg "mord alternativt skyddande av brottsling".

Vid ett misstankeförhör så utgör de delgivna misstankarna innan förhöret startar själva ramen för vad förhören kan komma att omfatta. Även om man inledningsvis bara har konkreta misstankar om skyddande av brottsling (genom städning av bostad) så kan man komma att även vilja ställa frågor om andra former av medverkan beroende på vad som eventuellt framkommer i förhören.

Om HD inte hade räknats som närstående till SD ovh inte vittnade undet ed, så hade nog polisen och åklagarna gått hårdare fram med HD och inte accepterat hennes icke-svar.

Det jag misstänker är att hon möjligen har gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling" . Men nu är SD död och fallet har liksom bleknat bort.

Eventuella åklagare måste ha bra mycket på fötterna för att väcka åtal mot HD nu.

Hoppas bara att HD lättar sitt hjärta någpn dag. Fyller i luckorna där frågorna finns, men inte svaren. För hennes egen och alla andra inblandades skull.
Citera
2021-06-17, 18:20
Medlem
När kommer Viaplay göra ett avsnitt om SD för serien ”I huvudet på en mördare” tro? Can’t wait.
Citera
2021-06-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
När kommer Viaplay göra ett avsnitt om SD för serien ”I huvudet på en mördare” tro? Can’t wait.

Det finns mycket material att ta av i så fall. För att inte nämna alla frågor som är obesvarade..
Polisen borde få sig en avhyvling med tanke på den dömdes kontakter i polishuset. Och hur det kom sig att inringaren angående SD:s självmord INTE ringde 112 utan på en direktlinje till en polis och gjorde anmälan..

Huvudspår om manipulation som t.ex. Develi och Maviel beskriver är både självklara och upplysande för många, tror jag.

Och finns det ekonomiska utlösande bakom (regionens sponsring av geo-eventet) och varför vill regionen inte redovisa den delen??

Det finns många sidospår mitt i allt denna soppa.
Många blindtarmar. (folk som inte ser och är fulla av skit)
Senast redigerad av urshult 2021-06-17 kl. 18:45. Anledning: korrigering av ordval
Citera
2021-06-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det finns mycket material att ta av i så fall. För att inte nämna alla frågor som är obesvarade..
Polisen borde få sig en avhyvling med tanke på den dömdes kontakter i polishuset. Och hur det kom sig att inringaren angående SD:s självmord INTE ringde 112 utan på en direktlinje till en polis och gjorde anmälan..

Huvudspår om manipulation som t.ex. Develi och Maviel beskriver är både självklara och upplysande för många, tror jag.

Och finns det ekonomiska utlösande bakom (regionens sponsring av geo-eventet) och varför vill regionen inte redovisa den delen??

Det finns många sidospår mitt i allt denna soppa.
Många blindtarmar. (folk som inte ser och är fulla av skit)

Ja, göttigare fall med denna nivå av intriger lär inte bli lätt att finna.

Antar att de har varit tvungna att vänta tills SD de facto var en mördare i juridisk mening. Så hoppas att de har börjat producera något nu.
Citera
2021-06-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Och hur det kom sig att inringaren angående SD:s självmord INTE ringde 112 utan på en direktlinje till en polis och gjorde anmälan..

Just det där att han inte ringde 112 i det läget kan de knappast lastas för med tanke på chocken han måste fått vid upptäckten.

Just syner från scener där suicid skett på liknande sätt (om tillvägagångssättet som delades i tråden stämmer) kan få folk som jobbat med sånt i 15 år att fundera på om det är dags att byta jobb.

Men det var naturligtvis väldigt bra att polis och rättsläkare utredde om dödsfallet var självförvållat eller ej.
Citera
2021-06-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Just det där att han inte ringde 112 i det läget kan de knappast lastas för med tanke på chocken han måste fått vid upptäckten.

Just syner från scener där suicid skett på liknande sätt (om tillvägagångssättet som delades i tråden stämmer) kan få folk som jobbat med sånt i 15 år att fundera på om det är dags att byta jobb.

Men det var naturligtvis väldigt bra att polis och rättsläkare utredde om dödsfallet var självförvållat eller ej.

Varför meddelades inte detta vidare till polischef och ambulans skickades till aktuell adress? 11.18
Senast redigerad av Remark 2021-06-17 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in