2021-05-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han visste att något hade hänt om hon inte svarade på hans skrivna meddelanden. Det var ju så de kommunicerade. Ni är så gammalmodiga när ni tror att man måste ringa för att visa att man är orolig.

Trams. Självklart så ringer man runt till alla man känner för att höra om personen har kommit till rätta.
Alla människor med en IQ större än en skostorlek ringer runt för att höra om dom kan vara behjälplig på något vis. Men inte SD för han vet att Lena är död och bortom all hjälp.
Citera
2021-05-02, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han visste att något hade hänt om hon inte svarade på hans skrivna meddelanden. Det var ju så de kommunicerade. Ni är så gammalmodiga när ni tror att man måste ringa för att visa att man är orolig.

Men man behöver väl inte ringa för att höra av sig till någon.

Det började med att han hade kontakt med HÅ som var Lenas vän och dessutom rewiever. Varför skriver han inte till henne om att Lena är försvunnen?

Hon hade ju kunnat börja engagerar folk som verkligen kunde göra något. Dessutom koll på cacher som kunde vara aktuella.

Sedan hände ingenting, ingenting, ingenting. Förrän UW ligger på. Då fixar har fram någon ynka kontakt efter att ha krystat att han inte kunde komma på någon (rimlig, suck). Därpå skriver han till några få om att UW ska kontaktas om de vet något.

Tycker du verkligen att det är ok? Även om han tror att det är meningslöst?

Tänk om alla skulle göra så.

Ingen skulle söka, ingen skulle ringa eller messa henne. Ingen gör något alls.

För det är meningslöst.
Citera
2021-05-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din andra mening: det är precis så jag tror att SD resonerar. Mordet skedde för att blidka HD. Men i 1a hand för att bli av med Lenas tjatande och krav, som han upplevde det. Hans hjärna är inte byggd för att begripa att det fanns andra sätt:

Han kunde ha tagit med sig HD och skällt ut Lena och hotat med polisanmälan för stalking. Sen blockerat henne inte tagit mer kontakt. Men han är inte kapabel att tänka så.

Problemet var bara att det var han själv som stalkade, kontrollerade och manipulerade. Han ville att det skulle vara som tidigare, en fru och en älskarinna och båda kvinnorna skulle bara gilla läget...

Men nu blev det inte så, han förlorade båda och då måste en av dem bort och det fick bli Lena.

Det fetade summerar i 5 korta meningar själva kontentan av den här historien.
Citera
2021-05-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är du rätt tjatig!
Det vara bara SD (förutom familjen) som hade kännedom om att LW var försvunnen på morgonen! Och han gjorde inget... tog inte ens kontakt med JG för att de skulle leta trots att han hade en känsla av att något förskräckligt hade hänt! Ej heller någon kontakt med familjen för att höra hur det går... har LW kommit tillrätta helskinnad.
Det som är ännu mer märkligt är att HD visste att LW var borta kl 08.00 på morgonen den 15 maj. Trots att SD inte hörde av sig till henne förrän runt 11.00 på förmiddagen. Och Wilma visste inget eftersom N*a inte sa något om det när han ringde på morgonen och bad om Stefans telnr. HUR hade HD vetskap om den dödliga misshandeln? "Jag hoppas hon är död" som hon sa till sin chef, 3 timmar INNAN hon officiellt fick vetskap om detta via sms från sin käre make. Hon visste troligen redan på natten vad som hänt. Kanske hon var där själv och tittade på, eller så besökte SD henne på natten/efternatten och berättade vad han gjort.
Citera
2021-05-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Klar det är något liknande, en person som genom åren. Vi vet alla hur mycket aktivt googlat osv om död ser detta, som det ultimata. Lite natural born killers. Tror på het sex i bilen vid Arlanda mellan SD och HD

Haha, det tror inte jag. Som jag har uppfattat det så tror jag inte de har haft sex öht på minst 10 år. HD är SDs ouppnåeliga mål som han trånar efter och har satt på oskuldens piedestal och han gillar att ha henne där. Det var med Lena han hade sex - och plötsligt inser han att hon inte finns längre. Det blir knepigt för SD nu... Mordåtal och inget sex. Det måste vara någons fel. Att det skulle vara hans eget ksn han nog inte ta in. Han kan inte göra fel. Han gjorde bara vad han var tvungen till, enligt hans eget sätt att resonera.
Citera
2021-05-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men man behöver väl inte ringa för att höra av sig till någon.

Det började med att han hade kontakt med HÅ som var Lenas vän och dessutom rewiever. Varför skriver han inte till henne om att Lena är försvunnen?

Hon hade ju kunnat börja engagerar folk som verkligen kunde göra något. Dessutom koll på cacher som kunde vara aktuella.

Sedan hände ingenting, ingenting, ingenting. Förrän UW ligger på. Då fixar har fram någon ynka kontakt efter att ha krystat att han inte kunde komma på någon (rimlig, suck). Därpå skriver han till några få om att UW ska kontaktas om de vet något.

Tycker du verkligen att det är ok? Även om han tror att det är meningslöst?

Tänk om alla skulle göra så.

Ingen skulle söka, ingen skulle ringa eller messa henne. Ingen gör något alls.

För det är meningslöst.

Han trodde att hon skulle hittas tidigare, då han pratade om att det snart skulle bli rubriker.
Men hans passivitet är så talande.
Den stora organisatören, den frivillige ordningsmannen, patrulleraren och hjälparen.

Han som till och med fått ett tjusigt smeknamn av grannarna som anspelade på att han alltid ställde upp när som helst på dygnet det behövdes en hjälpande hand i grannskapet... Han som man ringde när man var rädd att någon smugit vid ytterdörren mitt i natten. Han som var så modig att han gav sig ensam ut på jakt efter tre Mållg.. förlåt ungdomshuliganer som han kände på sig var ute efter att skada ensamma kvinnor i natten.

Han som organiserade events och drog i hop folk, höll tal på scen, levde i olika kommunikationsappar i sin telefon, hade koll på kartor och koordinater....

Plötsligt kunde han inte komma på nån att kontakta. Äckligt tydligt att han ljög. Njöt han av UWs och barnens oro?? Av att han, SD, visste något som inte de visste, som inte heller polisen visste....

Var han rädd att han själv skulle tvingas bli den som "hittade" LW vid ev. skallgång och därmed oönskat hamna i strålkastarljuset? Hade han sett på TV eller läst om Mats Alm och andra som var överdrivet engagerade och ville akta sig av den anledningen? Eller hoppades han kanske hinna smita till USA innan hon hittades...
Citera
2021-05-02, 15:47
Medlem
Citat:
Haha, det tror inte jag. Som jag har uppfattat det så tror jag inte de har haft sex öht på minst 10 år. HD är SDs ouppnåeliga mål som han trånar efter och har satt på oskuldens piedestal och han gillar att ha henne där. Det var med Lena han hade sex - och plötsligt inser han att hon inte finns längre. Det blir knepigt för SD nu... Mordåtal och inget sex. Det måste vara någons fel. Att det skulle vara hans eget ksn han nog inte ta in. Han kan inte göra fel. Han gjorde bara vad han var tvungen till, enligt hans eget sätt att resonera.

De hade väl börjat ha sex igen 2016 eller hur var det?
Citera
2021-05-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De som har hjälpt SD att dölja spåren, vilka tänker du på då?

Det ska väl mycket till att få X antal människor att aktivt på ett medvetet plan delta i att undanröja spår av ett brutalt mord?

Det här är ju inte ett kriminellt gäng, utan ganska vanliga människor. Några ganska löst sammanbundna till SD/HD, medan andra som JG väl har varit vän med SD en längre period.

Gänget består av HD och soa, de två vet mer och har med all säkerhet hjälpt till rensa lite.

Sedan har vi kära lilla JG, han har också haft sin del som nyttig idiot vet jag inte.

Just nu går de aktivt hjälp av en i tråden, eller vad man nu ska kalla det.

Du förtjänar inte de tillmälen du fått, men vissa behöver behandlas likt de behandlar andra. Allergisk emot primadonnor och dramaqueens. Ingen nämnd eller så.
Citera
2021-05-02, 16:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Återigen så visar du att du hittar på sagor efter hur du själv vill att det ska vara.

I FUP ser man hur LW förhörde SD om hans samliv med hans fru. Hon ville veta alla detaljer. Vem som tog intiativ till sex, om han kom... ingen respekt, inga gränser.
Citera
2021-05-02, 16:13
Medlem
Citat:

Enkel fakta är att ingen hetsar mer än ett mord eller grovt våldsbrott.

SD hade stark erotiska behov efter dådet, vi kan ju spekulera i ev tömning i direkt samband med slakten.

Så varför inte, han låt dom ett vilddjur, HD låt av att bli hans utvalda. "tänk han döda för min skull, jag vann över henne och kan återta mina casher", hon särat på benen. Sjutton snabba juck senare frustar de ut.

Sedan har de sina JG och smokey som nyttiga idioter.
Citera
2021-05-02, 16:19
Medlem
landbandys avatar
En älskarinna brukar inte kunna ifrågasätta vad den gifta mannen brukar göra med sin fru eftersom rollen som älskarinna innefattar att mannen helt enkelt ÄR gift och att älskarinnan enbart får ta de små stunder som vankas !?

Knasigt nog så verkar det som att SD gett LW ” älskarinnawithbenifits ”och även någon slags ” leva-med-varandra-utopi” därav LW:s typ tjat om detta hela tiden ....
Citera
2021-05-02, 16:23
Medlem
Det är ganska underhållande att läsa era inlägg. En fråga bara, var i processen är HR? När kommer domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in