2021-05-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD har fått försvaret att trycka på att han inte var involverad i hennes GC, men till sin vän Medinsyn har han berättat att han hjälpte henne lösa myster inför Norge-resan.
Han har erkänt i polisförhör att han hade lockat ut Lena för möte i skogen på fredagen för att hennes gömma låg för synlig. När hon kontrollerade cachen själv på lördagskvällen, tyckte hon inte alls den behövde flyttas på.

Hoppas att SD inte kan kontrollera sina impulser och att många grodor flyger ur munnen när han får sista ordet.

Kommer SD gå fri får han börja planera för en flytt långt bort från Örebro. Det kanske redan har påbörjats för man ser ju att SD har fria framtidsplaner i sina GC-loggningar. Kanske T5-touren nyligen till Malmö handlade om att kolla flyttmöjligheter när de umgicks med räddningsdykaren Urb*n "Ubbes*n" Åstr*m med tjejen Zyrs*n och deras barn?

--

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192

Det är sällan så lätt för försvaret att sänka åklagarens bevisning i som i detta fall där den tilltalade är uppenbart skyldig. Hur fåniga argumenten är så har de en hel del poänger. Det är synd. De gör sitt ”jobb” och tyvärr har utredningen i sig gjort det lite för lätt för försvaret.
Citera
2021-05-05, 12:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är sällan så lätt för försvaret att sänka åklagarens bevisning i som i detta fall där den tilltalade är uppenbart skyldig. Hur fåniga argumenten är så har de en hel del poänger. Det är synd. De gör sitt ”jobb” och tyvärr har utredningen i sig gjort det lite för lätt för försvaret.

Det finns tillräckligt med poänger för att utgöra rimligt tvivel. Utan tvekan. För den som lyckas göra en objektiv bedömning, förstås.
Citera
2021-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har skummat igenom allt nu i rapporteringen från NA och jag känner mig inte lika säker på att försvaret tar upp saker som inte är viktiga.

Min känsla är att de riktar allvarlig kritik till utredningens fullständighet, där de brister de pekar på känns viktiga.

Jag får som sagt återkomma när jag har tid.

Ex:

"– Det går inte att veta hur Lenas sista promenad slutade.
Stefan Hazianastasiou
I dag 10.01

– Vi menar att man inte kan slå fast med säkerhet att den här radien stämmer på metern.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-forsvaret-fanns-den-har-bilden-att-46-aringen-var-psykopat

Ja håller med, försvaret riktar mycket kritik mot utredningen i stort. Både av hur polisundersökningar gått till (eller inte) till NFC ”bristande” undersökningar och tillförlitlighet till Google underlag mm.

Och någon ”röd tråd” måste försvaret leverera.

Men för att inte en polis fotade blodbilden på tvättmaskinen ger det inte desto mindre att det de facto är LWs.

Eller att det bara är SDs DNA på ringen.

För att försvaret hävdar att det inte fanns något problem i relationen 2018 fråntar det inte alla vittnesutsagor och texter LW förmedlat över närtid till mordet faktiskt genomsyras av en terrorrelation.

MÅS vittnade tex om att just Norgeresan var en tid för diskussion angående den infekterade relationen och en polisanmälan.

Sen lägger IB ca 1 timmes tyngdpunkt, av förmiddagens 3 timmar, på att så tvivel kring plats och tidpunkt.
Viktigt för han?
Ja i allra högsta grad för han vet om att SDs alibi är obefintligt just här och då så bra med ”Hängsle och livrem”.

Säger bara igen: Tack Daalan för ni ringde in när ni gjorde!

Jaja bara lite egna reflektioner så här långt.

Ja nu man ser fram mot SDs one man show i eftermiddag!
Citera
2021-05-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var väl lite så det kändes i TR också, och det gick ju vägen.
För försvaret.

Jag känner mig ytterst osäker på om detta kommer hålla för fällande dom.
Det är jäkligt svårt att veta. Ett indiciemål som skall sys ihop till argument som håller för en fällande dom. Nej, lätt blir det inte. Och svensk rätt friar hellre än fäller. Det finns risk att vi kommer ha en frikänd mördare rännande i Örebro. Yay.
Citera
2021-05-05, 12:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Absolut visst är det så. Backman gjorde inte mycket väsen av sej i TR heller och det vet vi alla hur det gick. Backman hade en strategi i TR och han har samma strategi i HR, Bara en idiot ändrar ett vinnande koncept.
Citera
2021-05-05, 13:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
NA.se

Försvarets argument är tunnare än buljong, skulle jag vilja säga. Man får lust att tjuvsmaka på champagnen...

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Tunnare än buljong? Du måste följa en annan rättegång eller blundar totalt för den bittra sanningen.

Läs rapporteringen igen, med ett objektivt sinne och inte skygglappar på. Försvaret har pekat på tillräckligt många omständigheter för att HR ska anse det finnas rimligt tvivel och därför måste frikänna MGM.
Citera
2021-05-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Han kanske vill erkänna

Ha ha, jag min dummer har ju trott att snart kommer det en bekännelse. Nä, men kanske på dödsbädden?
Citera
2021-05-05, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
App, app, app. Nu kommer det mer intressant från försvaret på NA.se:

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
"– Den mest osannolika person som Lena skulle ha gått ut med till brottsplatsen är NN. Det har att göra med geochachingen."

Grymt trovärdigt med den historiken och vid just det klockslaget.

Fixar till hans felaktiga uttalande:

– Den mest sannolika person som Lena skulle ha gått ut med till brottsplatsen är SD. Det har att göra med geochachingen och allt som kan tänkas vara en orsak att lura LW bakom planket.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 13:21.
Citera
2021-05-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
” SD kommer inte få ne medströms färd resten av sitt liv, varför jo han har agerat vedervärdaigt genom sitt liv och priset får man alltid betala.”

Och de hade inte de exempel på frikända personer som jag nämnde då?

Även om folk håller koll på honom och mailar hans nya arbetsgivare i random stad i exempelvis USA så kommer ju SD bara kunna säga ”jag frikändes,jag var oskyldigt anklagad”

Visst kan folk sabba för honom i hans framtida geocachande och försök att göra karriär, men inte mycket mer än så.
Han kan ju välja att geocacha analogt och bara skriva på lapparna i burkarna och ta bild på sig själv när han hittar dem....

”polisen kommer ha koll på honom osv.”

I den bästa av världar ja. I verkligheten kommer inte polisen ha resurser att ha koll på SD.

Vi säger så.
Han kommer inte migrera, han överlever inte i staterna utan sin klan med sig.

I övrigt SD kommer inte få det lätt om han blir friad., bortsett från dina floskler och teorier som har sin bäring iofs, jag vet det och jag är nöjd med att veta det.

Varju polis, utredare kommer ha kvar målet och kika över det då och då. Så är människan funtad. SD kommer behöva vandra på en smal stig framöver.

Men annars kan vi ta dina funderingar från läroboken rakt av.
Citera
2021-05-05, 13:23
Medlem
Nerifrån och upp

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.
– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.
P
– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

I dag 13.17
46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

I dag 13.17
– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.
– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

Nu ska 46-åringen prata inför rätten.
Citera
2021-05-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tunnare än buljong? Du måste följa en annan rättegång eller blundar totalt för den bittra sanningen.

Läs rapporteringen igen, med ett objektivt sinne och inte skygglappar på. Försvaret har pekat på tillräckligt många omständigheter för att HR ska anse det finnas rimligt tvivel och därför måste frikänna MGM.

Nej försvaret har verkligen varit uselt idag. Åklagaren har steppat upp rejält nu under HR. Om det räcker till fällande dom återstår att se. Jag är klart mera optimistisk för detta sett till hur de sista två dagarna varit.

Men du har ju varit väldigt färgad genom alla resonemang här i tråden tyvärr.
Citera
2021-05-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns tillräckligt med poänger för att utgöra rimligt tvivel. Utan tvekan. För den som lyckas göra en objektiv bedömning, förstås.

Via dina forskar kollegor som granskar tråden eller från FBI sida då?

Självklart kan allt tolkas in absurdum till tvivel. TR gjorde det, mycket av det som de påpekade i domen är numera laggt fram på nytt och med nya saker. Så chansen finns att du och dina kollegor forskare eller FBI agenter får fundera lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in