2021-05-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vi säger så.
Han kommer inte migrera, han överlever inte i staterna utan sin klan med sig.

I övrigt SD kommer inte få det lätt om han blir friad., bortsett från dina floskler och teorier som har sin bäring iofs, jag vet det och jag är nöjd med att veta det.

Varju polis, utredare kommer ha kvar målet och kika över det då och då. Så är människan funtad. SD kommer behöva vandra på en smal stig framöver.

Men annars kan vi ta dina funderingar från läroboken rakt av.

Haha låter snarare som du sett Jakten på en mördare och tror att alla distrikt har en medarbetare med ett kontor i källaren och tid att smyga omkring, än reell insyn.

Men absolut, jag hoppas också det finns de resurserna i Örebro om han stannar där.

Min begränsade kontakt med Örebropolisen pekar inte på det (däremot ska de ha en eloge för att de ber om ursäkt när de tabbat sig!) men du kanske jobbar där och har bättre koll. Bra så.

Floskler haha. Anekdotisk bevisföring kanske men floskler? SAOB finns online, du behöver inte ens abonnemang...
Citera
2021-05-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur intressant som helst med hans dåraktiga försvarstal.
Skulle tippa att Advokaten helst sett att han inte uttalat sig och gjort rekommendationer.
Förgäves.

Vill vara i centrum, anser troligen att han med detta tal presenterar en bra bild, bättre än försvaret.

Det var nog det mest övertydligande hur narcissistisk aka självcentrerad han är.

Narcissistic rage som kränkt och frågasatt ihop med ett extremt kontrollbehov.
Totalt livsfarlig och går som handen i handsken med tiden upp till mordet.

Frustrerad, ursinnig inombords, riktat vrede mot ÅK som han projicerar allt på och hatar.

Arrogant, kränkt, offerroll, hade utfört ett bättre mord. Skryter om hur smart han är.

Det här var inte till hans fördel. 😂
Ja idag bröstade han upp sig ordentligt med sitt tal och med offerkoftan på.
Nej det var inte till hans fördel.
Citera
2021-05-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag är chockad över det NA hunnit referera.
Han är dum i huvudet på riktigt.
Att hålla ett tyck synd om mig- tal, att han inte la till att det är hans födelsedag också?
Hade han fått fortsätta prata, hade han nog försagt sig grovt.
Nu snuddade han vid sanningen, som vanligt, såklart han får skratta och leva. stackars Stefan...
Han vände sig inte till Lenas anhöriga, han vädjade inte om att han var oskyldig, nej för han skulle gjort det hela smartare. Men han tror inte att mördaren kommer hittas.
Borde han inte vara orolig över att någon av döttrarna faller offer för galningen?

En dåres försvarstal.

Att som pappa först ha en sådan lång utomäktenskaplig affär, smyga och ljuga för dem i flera år samtidigt som han har förhållningsregler som tangerar nån form av arbetslägertillvaro och sedan mörda kvinnan och dra in barnen i den soppan minst sagt och dessutom använda dem som anledning till att det storstädades i huset och att det är pga deras ogillande av massmedia som morfar måste vara med i rätten säger rätt mycket om hur den här mannen funkar. Eller inte funkar.
Citera
2021-05-05, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja idag bröstade han upp sig ordentligt med sitt tal och med offerkoftan på.
Nej det var inte till hans fördel.
Typisk reaktion vid narcissism, rent förväntat, men trodde inte han skulle ta i så bedrövligt.

Vilket i sig indikerar hur stressad och uppretad han är.
ÅK har kränkt honom via att inte rulla ut röda mattan och ifrågasätta honom.
Hon lyder inte och han är förnärmad över att vara så ofördelaktigt ifrågasatt.

.. Och inte få beundras som hjälte.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 14:55.
Citera
2021-05-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hoppas han läst tråden, din intention och ändamålet med att lägga upp data var ju att reta gallfeber på SD.

SD, som i sig säkert är intellektuellt smart, men tappar det totalt via sin grava narcissism, grandiositet, sin bristande sociala kompetens - och via att han är ett extremt kontrollfreak.

Om inte annat har han säkert fått referat från tråden av SOA eller nån annan. 😏
Citera
2021-05-05, 14:44
Medlem
– Om jag inte hade varit vit medelklass, utan en person med brokig bakgrund, så hade jag blivit fälld.

Det är ett citat som jag reagerade över, förutom de som redan är nämnda. Avser SD tingsrättsdomen då eller tar han för givet att bli frikänd månne?
Är citatet en indikering på hur han tänkte med att plantera sina "mållgans"

Inget i hans s k försvarstal innehöll något övertygande el konkret om att vara oskyldig- snarare så förstärkte han bilden av att vara skyldig.

Jag håller med om att utredningen har brister vilket försvaret förstås pekade på, och det är deras jobb också. Också att så tvivel i varje enskild indicie.
De hävdade igen vikten av att också betrakta varje indicie för sig - men det är ju ganska självklart att det är hela kedjan av händelser och beteenden som ger styrka.

Jag önskar så att de punkter som Avel tar upp, varför de inte utrett mer om tidslinjer, uppkopplingar, källhistorik och ex Misstä som dyker upp i sökhistorik - inte påverkar utgången negativt. Även det som Backman tog upp angående Hitta min android, varför de inte gjort tester angående hur ljud färdas samt Telegrammeddelanden. Med reservation för att jag återger något felaktigt.
Citera
2021-05-05, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Om jaaaaag, då hade ni applådeeeerat och sagt fina saker till mig men jaaag hade ignoreeeerat.
Damer till Vänster, Herrar till Höger. Hattar av för Stefan Davidsson
😂
Han är expert på alla områden, Gu' nåde om nån ifrågasätter SD.

Arrogansen nådde toppnotering, en bra knorr på rättegången som avslutning (ihop med hans film om skaft till domkraft) som även går hand i hand.

Bra jobbat ÅK och målsägandebiträde. 👍
Ni lyckades provocera fram hans fula nuna så att hans vrede och offerroll, som ifrågasatt, framträdde.
Han målade sen in sig själv i ett hörn via sina negativa personlighetsdrag och föll på eget grepp (narcissistic downfall).

En självcentrerad mansgris som tror han är en He-man.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 15:08.
Citera
2021-05-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Dåligt utfört”?

Det är ju för fasen ett kriminellt geni som varit i farten här om SD är oskyldig. Som inte bara lyckats få någon annan så här misstänkt och häktad i nästan ett år. Som dessutom gått upp i rök utan ett spår efter sig.

Sen den självutnämnde ”smarte” SD å andra sidan har däremot tagit tillfället i akt att inte göra annat än bete sig oskyldigt. Ingen har loggat in i hans konton. Skärmdumpar istället för källmaterial Google.
Etc etc.

Att SD ens nämner att han skulle vara smart och dessutom få det att se ut som en olycka är rätt osmakligt minst sagt. Även om det var ett retoriskt grepp så lämnar det uttalandet rätt fadd eftersmak.
Det fetade.. jag studsade när jag läste det. Helt otroligt korkat uttalande och ett hån mot Lenas anhöriga som faktiskt VET vem som är skyldig, precis som resten av världen.
Citera
2021-05-05, 14:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Den 28 maj klockan 11.00 kommer domen. Rätten kommer då även ta ställning till häktningsfrågan.

Kan ju eventuellt tolkas som att det lutar mot en friande dom. Eftersom han inte frihetsberövas fram till dess.
Citera
2021-05-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan ju eventuellt tolkas som att det blir en friande dom. Eftersom han inte frihetsberövas fram till dess.
Hade han suttit häktad, och nu blivit fri, så har du rätt. Men eftersom åklagaren nu inte yrkade på häktning, och rättens ordförande sa att man tar upp häktningsfrågan när dom ska meddelas, så är det lite svårt att sia om utgången. Han har ju varit sprungit fri sen ett år. Och är det så att man ännu inte har bestämt sig vad domen skall utmynna i, så släpper man ju.

Det finns ju en liten möjlighet att SD faktiskt får besök av regionala insatsstyrkan innan dom meddelas offentligt.
Citera
2021-05-05, 14:59
Medlem
Citat:
”Dåligt utfört”?

Det är ju för fasen ett kriminellt geni som varit i farten här om SD är oskyldig. Som inte bara lyckats få någon annan så här misstänkt och häktad i nästan ett år. Som dessutom gått upp i rök utan ett spår efter sig.

Sen den självutnämnde ”smarte” SD å andra sidan har däremot tagit tillfället i akt att inte göra annat än bete sig oskyldigt. Ingen har loggat in i hans konton. Skärmdumpar istället för källmaterial Google.
Etc etc.

Att SD ens nämner att han skulle vara smart och dessutom få det att se ut som en olycka är rätt osmakligt minst sagt. Även om det var ett retoriskt grepp så lämnar det uttalandet rätt fadd eftersmak.

Well spotted!

Det här säger "ganska" mycket om hur SD fungerar:
Han har mycket låg förmåga att se saker ur ett bredare perspektiv än sitt eget.

Är det ett mord utfört av någon annan då måste det vara en person som är
1: förmögen att få med Lena till en plats där hon har koppling till andra människor, främst SD, men (troligen) inte till mördaren själv. Dessutom mycket sent på dygnet.
2: mycket stor förmåga att röra sig utan att bli sedd, då personen måste (till skillnad från SD) ha tagit sig bort från området
3: inget alls behov av att "ta åt sig äran", vilket annars är ganska vanligt vid den typen av mord (till exempel höra av sig till polisen med detaljer som bara mördaren kan känna till).
4: trots sin mycket stora förmåga inte alls försökt dölja att det rör sig om ett mord.

Samtidigt är det, enligt SD, ett dåligt utfört mord

Dessutom är den självutnämnt "smarta" SD inte smart nog att bete sig så att han inte blir misstänkt. TROTS att han är 100% oskyldig ...
Citera
2021-05-05, 15:03
Medlem
Citat:
”Dåligt utfört”?

Etc etc.

Exakt så, ett mördargeni.
Ett geni som lurar ut LW mitt i natten bakom ett plank. Lämnar inga spår, varken digitalt, fysiskt eller annat.
Lyckas förbli osynlig för den största mordutredningen i Örebros historia! Att dessutom plantera Sds dna på ringen, skorna och blodet i Sds hus. Tajma in det när Sd inte har alibi.
Ja det är tamejsjutton otroligt skickligt, genialiskt! Århundradets brott, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in