Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-18, 10:53
  #132025
Medlem
Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
__________________
Senast redigerad av Avel 2021-04-18 kl. 10:58.
Citera
2021-04-18, 10:55
  #132026
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Men hon är oärlig.
Läs hur hon hjälper JG hur han ska göra för att fusklogga och photoshoppa in bilder.
Hon ljuger och undanhåller.
På samma sätt som om du frågar ett barn, har DU ätit hela paketet med kakor?! jag sa att du bara fick ta en!
Varpå barnet svarar, det gjorde jag också. Jag tog en i taget.

HD svarar ju att hon inte fått frågan och att det ställts fel frågor osv.
Varförinte hjälpa till att få fast en livsfarlig mördare/psykopat som mördat en människa i området där de bor! Vem är näst på tur? Vågar de släppa sina barn själva?
Hur var det nu SD uttryckte det, att HD skyller allt det dåliga som hänt på Lena, då vill man ta bort det dåliga
Vad som hände vet vi, varför känner Davidssons INGEN oro?


Nej, tre år senare så sitter vi fortfarande och väntar på att SD, HD, SOA eller JG ska säga detta:

"Polisen måste fånga denna brutala mördare/Mållgan-shape-shifter! Våra barn får inte gå ut ensamma mer förrän detta
är löst!"


Så har aldrig skett. Ingen har hört dem oroa sig. Någonsin!

De rör sig flinande runt i området där LW mördades brutalt. Och 60 meter från SD växer LW´s barn upp med en daglig påminnelse om att en eller flera grannar har mördat deras älskade mamma...och går runt fri/fria.

Men svaret har vi här:

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E



#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Citera
2021-04-18, 11:27
  #132027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, tre år senare så sitter vi fortfarande och väntar på att SD, HD, SOA eller JG ska säga detta:

[i]"Polisen måste fånga denna brutala mördare/Mållgan-shape-shifter! Våra barn får inte gå ut ensamma mer förrän detta
är löst!"[/I
]

Så har aldrig skett. Ingen har hört dem oroa sig. Någonsin!


Det är ju inte så konstigt. Hela landet, inkl tingsrättens och hovrättens ledamöter, samt polis och släkt/vänner VET ju vem som är mördaren i det här fallet. De behöver inte vara rädda för SD så länge han inte känner sig hotad. Och man kan hålla ett öga på honom dessutom och inte umgås med honom om man inte vill.

I Linköpingsmorden visste inte någon vem mördaren var - DÄR kan vi snacka om en hel stad i skräck i många år. Men det kommer inte hända i Örebro. Vet man vem mördaren är så blir rädslan kanske lite mindre? Men vad vet jag?
Citera
2021-04-18, 11:41
  #132028
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
[/spoiler]

Det är ju inte så konstigt. Hela landet, inkl tingsrättens och hovrättens ledamöter, samt polis och släkt/vänner VET ju vem som är mördaren i det här fallet. De behöver inte vara rädda för SD så länge han inte känner sig hotad. Och man kan hålla ett öga på honom dessutom och inte umgås med honom om man inte vill.

I Linköpingsmorden visste inte någon vem mördaren var - DÄR kan vi snacka om en hel stad i skräck i många år. Men det kommer inte hända i Örebro. Vet man vem mördaren är så blir rädslan kanske lite mindre? Men vad vet jag?

Polisen gick tidigt ut med att det här var ett personligt mord. Att allmänheten inte behövde oroa sig för en random killer. Nu finns det ännu mindre anledning till oro när det finns en åtalad som enbart är fri p.g.a. brist på bevis.
Citera
2021-04-18, 11:52
  #132029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Polisen gick tidigt ut med att det här var ett personligt mord. Att allmänheten inte behövde oroa sig för en random killer. Nu finns det ännu mindre anledning till oro när det finns en åtalad som enbart är fri p.g.a. brist på bevis.
Tja, för syns skull borde SD faktiskt skrika högt. Men han sitter nöjd. Och ännu nöjdare när han blir släppt. Nej, man kan inte bli släppt i brist på bevis. Man blir frikänd. Förra gången höll inte åklagarens bevisning "ända upp". Vi får hoppas på att det gör det den här gången.
Citera
2021-04-18, 11:59
  #132030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Borde det inte finnas okända dna också då? Eller det var den helige ande som placerat strået där?

Troligen en klant som kontaminerat kroppen vid undersökning.


Troligen är det så. Trodde faktiskt att den som obducerar och övriga som handhar kroppen (typ tekniker på mord platsen) alltid har hårskydd.
Citera
2021-04-18, 12:05
  #132031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så klart har Du rätt... det kan finnas men borde ha upptäckts om någon hade haft närkontakt med LW!

SD kan bortförklara spåren iom deras kontakter tidigare, vilket jag misstänkte tidigt i tråden.

Nu verkar det bli ett indiciefall vilket SD:s advokat avrådde honom (och HD) när de ställde frågan om det går att snabba på fallet. Undrar varför advokaten gjorde på det viset? Tror han inte på sin klient?

Det är nog så, att de är lite oroliga för vad SD kan hitta på.
Helst skulle de nog ha hovrättsförhandlingarna utan SD närvarande, för att undvika att säkringen i hans hjärna går.
Jag tror det kommer lösa sig, han är så urbota dum och med sig har han svärfar.
Det ska bli så bra nu.
Rätt ska vara rätt, det vill säga att har man tagit någons liv, hjälpt till att undanröja bevis och skydda en mördare, då ska man straffas.
Rätt ska vara rätt
Citera
2021-04-18, 12:06
  #132032
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inget tvivel via ett hårstrå, det kan verkligen ha kommit dit tidigare, det är snarare väldigt ointressant. Hon är inte ett våldtäktsoffer.
Märkligt att ett hårstrå inne i vagina skapar mer tvivel än SDs DNA på ringens yttre kant...

Att säga att ett hårstrå i Lenas underliv inte spelar någon roll, det är kanske att dra det till en ytterlighet.
Åklagaren har ändå försökt genom att skicka det på ytterligare analys.

Jag vet inte heller att försvaret tagit upp några av de personer som åklagaren har avfört från utredningen, annars hade detta kunnat få försvaret att haka på där. Hårstråt är som sagt inget nytt, utan har funnits med sedan obduktionen.

Jag har hakat upp mig lite på NAs rapportering om hårstrået, där man skrev "ytligt hårstrå", vilket får mig att misstänka att man inte velat gå in på de intima kroppsdelarnas benämning, utan hopat den biten. Kvar blir då en tanke att hårstrået inte varit mer än ytligt i slidan, kanske på kanten?
Och åklagaren hade också någon teori om att det kunde ha kommit dit vid obduktionen. Kan det var så att obducenten själv har haft den tanken?
Citera
2021-04-18, 12:08
  #132033
Medlem
Honan6s avatar
Vi har sett hur SD arrangerar en film där han hittar ett domkraftskaft som han slår in och sen skriver ett meddelande till åklagaren. Han är anspänd och hans pekfinger vitnar för att han håller hårt i pennan. Det är svårt att förstå att det är en vuxen människa som gör detta. Likaväl som det är svårt att förstå varför SD:

- som vuxen drömmer om att bli hjälte
- går igång på att spana på andra i smyg
- har ständigt behov av att håna andra
- har tänkt på, googlat, önskat och talat om att döda frun, sina barn, Len* och hennes yngsta son
- blev så arg på ena dottern att han bröt handen mot en vägg
- klarat av att ljuga under så många år
- krävde över 100% kontroll på Len*
- blev som tokig när Len* träffade andra, hotade och stalkade
- inte avslutade med Len* när HD upptäckte otroheten
- har behov av att visa bilder med blod på sina armar och ben, visa upp döda djur och djurkranium
- höll sin vän JG på halster med ord som ”bara jag vet om jag är mördaren”, ”ni andra får leva i ovisshet”
- inte kan låta bli att fnissa och hånskratta vid högst olämpliga tillfällen
- påstod att LW skulle haft sex med hans cykelsadel och spottat blodblandad sperma på ett cykelhjul
- beskrev att hans ansikte och halsringning blev helt nedblodat efter oralsex på hans kontor ett par dagar innan mordet



---

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan" Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Citera
2021-04-18, 12:24
  #132034
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om så vore fallet, varför fällde inte TR? Eller rättare: så är fallet. Men det räckte inte. Inte bortom alla rimliga tvivel.
Varför skulle HR göra en annan bedömning?
Vad har egentligen framkommit som är nytt, som kan förändra?

Givetvis kan HR ändra/fälla, men ovanligt att de gör det utan nya bevis.

Några faktafel fanns till grund för domen i TR, liksom några missuppfattningar.
Det är ganska tunt med bevisning/indicier, och även om man nu kompletterat med några indicier till, så är det väl inte så starkt känns det som. Åklagarna har tydliggjort bitar också.

TR hade ju tankar om att mgm inte skulle kunna ha haft tid att utföra mordet, vilket är grundat på en helt felaktig slutsats.

De har också sågat DNA:t på ringen helt, liksom blodet på tvättmaskinen. DNA bevisningen på ringen har stärkts upp av många bilder, både från övervakningsbilder och från lenas egen mobil. Det finns inte DNA från andra, trots att Lena träffat en mängd personer som hon kramat(brottats med och även gjort massor av andra saker mellan 11 maj till sin död.

Varje bevis för sig har sågats i TR, vilket gör att man naturligtvis inte kan använda något av de indicier som finns.

För mig som är okunnig inom juridiken, och försöker förstå det ganska komplicerade begreppet indicie, kan ändå inte begripa hur man någonsin ska kunna få ihop till en indiekedja, om man tittar på varje litet indicium för sig? Det blir ju en cirkel som aldrig kan slutas. Om det fanns bindande bevisning, då är det ju inte längre ett indiciefall?

Då skulle ju t ex inte Billys cigarettfimp på stranden vara ett indium? Han kan ju ha slängt den där tidigare, även om de såg färsk ut.


Att ingen annans DNA finns på ringen, är likaså anmärkningsvärt.

Det ska bli intressant att se hur det slutar i HR, nu när åklagarna ska använda en metod att visa att det helt enkelt inte finns någon annan gm genom uteslutningsmetoden (så uppfattar jag deras bevisvärderingsmodell).

Kanske går det vägen, då jag inte har sett att försvaret har tagit upp någon av de andra personer som Lena har haft kontakt med genom åren. De finns i slasken.

Man verkar här ha gått på "random" gm som möjlig.

Här önska jag att man kunnat få till Avels hjälp med att lösa 05:23 inloggning på Lenas konto...

Det kan bli spiken i kistan.
Citera
2021-04-18, 12:28
  #132035
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur vet du det med säkerhet? Det enda vi vet är att det fanns inga andra analyserade och identifierade (!) DNA på MP än SD:s. Det kan mycket väl ha funnits andra DNA-spår som antingen inte hittades eller som inte skickades in för vidare analys.

Jag har för mig att det fanns 5 (?) olika DNA på kjolen varav flera inte är identifierade.
Citera
2021-04-18, 12:29
  #132036
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hårstrået var känt i TR men då var inte SD bevisligen utesluten som donator. Nu är han det. HR lär inte acceptera att bara SD och ingen annan har uteslutits.

Om hårstrået inte var viktigt hade åklagaren knappast försökt matcha det mot SD och LW.
Jag har aldrig sagt att hårstrået inte var viktigt.
Men som jag misstänker, är det något som försvaret inte har tagit upp som en stor grej, det eftersom det kan ha funnits många förklaringar hur det kommit dit.

Nu när jag tänker på det så skrev @bollkalle att det blev stängda dörrar i HR när man skulle prata om de röda trådarna som man hittade på mordplatsen och på Lena. Nu tänker jag att det kanske inte bara visades bilder på Lena med tråden på hennes ben (lår?), utan man kanske även tog upp bild på hur hårstrået låg?

Vi får väl se var det här leder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback