Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-21, 11:02
  #126025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vad var det som var misskött nu igen vad vi vet?

Hunden som inte hittade LW?

Poliser som inte sökte runt hennes bostad?

Åklagaren som avbröt teknisk undersökning/husrannsakan?

Vad var det mer?

Hunden blev avbruten i sitt nosande i närområdet när det beslöts att letandet skulle fortsätta i skogen i stället. Så har jag uppfattat det.
Citera
2021-03-21, 11:03
  #126026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han tog väl semester för att jobba med Örebropartiet? Strunt samma, men avbräcket var förstås en katastrof. Därmed inte sagt att han var rätt person att bringa fattningen ur SD.

Så kan fallet vara, men fan så mycket enklare få SD ut fattning med mer fakta som inte hittades i början.

Så medhåll.
Citera
2021-03-21, 11:06
  #126027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag vet inte hur det gick till i utredningen vad gäller Springares göranden.

Förmodligen hade han lagt in om semester innan LW var försvunnen. Någon chef hade väl godkänt det. Hur det sedan bedömdes i utredningen (när han gått på semester) ligger väl på chefen som vet att han har semester.

Att LW var av ej svenskt ursprung tror jag inte har med saken att göra... Springare var den som var rätt tuff mot SD i förhören.

Hur det gick till vid själva överlämnandet i fallet är väl inget vi riktigt vet. Något som inte hade med LW att göra kom samtidigt, de var inte riktigt överens i huset vid den tiden (har för mig att det gällde Springares avslöjanden om att utrikesfödda upptog en stor del av hans skrivbord).

Han har ett ansvar överlämna korrekt, det vet alla att han inte gjorde. Dyrbar tid försvann.

Det är hans ansvar, inte någon annan. Tommie lindström nummer två, enough said.
Citera
2021-03-21, 11:08
  #126028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det är ju du som e så bra så skriv ett facit till alla FL i landet.
Vi nöjer oss där,vill inte ha "semester" förrän efter rättegången

Offerkoftan på?

Nä, du säger det inte har relevans. Förklara det nu? Det ger ingen semester att du vederlägger din teori om att drt är orelavant.
Citera
2021-03-21, 11:12
  #126029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast hade springare skött sitt uppdrag i början hade förhören varit av akademisk karaktär

Lite som att låta ett hus förfalla för att sedan laga det med el tejp.

Men kör ni på att han hade löst allt med sina förhör. Jag är oense och vi lär inte bli eniga. Behövs inte vara någon konsensus heller.

Ja, att överlämnandet var en fatal katastrof tvivlar jag inte en sekund på. Det är PS förhörsteknik som jag tycker passar en sån som SD.
(PS. du har ett pm)
Citera
2021-03-21, 11:13
  #126030
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Offerkoftan på?

Nä, du säger det inte har relevans. Förklara det nu? Det ger ingen semester att du vederlägger din teori om att drt är orelavant.
Nej ingen kofta och inga teorier utan väldigt osmidiga FL.
Hur är det relevant menar du?
Citera
2021-03-21, 11:16
  #126031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nej ingen kofta och inga teorier utan väldigt osmidiga FL.
Hur är det relevant menar du?

Slingra nu inte dug, du sa HD sexliv är orelevant. Inget om osmidig förhörsteknik. Iofs förhöra en nerdrogad promiskiös lögnerska, rent allmänt svårt.
Citera
2021-03-21, 11:17
  #126032
Medlem
honung66s avatar
Ur förhör med LWs son:

F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är..jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters..hans ena dotters hästkalas..utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare..
F:Mm-hmm..
V: Såhär.. hamburgare gjorda av häst.
F:Mm-hmm..
V: Å ingen visste ju nått.. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då..

Seriöst?
Citera
2021-03-21, 11:19
  #126033
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Slingra nu inte dug, du sa HD sexliv är orelevant. Inget om osmidig förhörsteknik. Iofs förhöra en nerdrogad promiskiös lögnerska, rent allmänt svårt.
Jag slingrar inte då jag ställde frågan före dig,hur är det relevant(sexlivet)?
Citera
2021-03-21, 11:20
  #126034
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Ur förhör med LWs son:

F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är..jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters..hans ena dotters hästkalas..utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare..
F:Mm-hmm..
V: Såhär.. hamburgare gjorda av häst.
F:Mm-hmm..
V: Å ingen visste ju nått.. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då..

Seriöst?
japp seriöst
Citera
2021-03-21, 11:20
  #126035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, att överlämnandet var en fatal katastrof tvivlar jag inte en sekund på. Det är PS förhörsteknik som jag tycker passar en sån som SD.
(PS. du har ett pm)

Det kan nog stämma, ps eller en len kvinna som vaggar honom i falsk säkerhet.

SD är typen som inte klarar OS eller smarta väna sluga kvinnor.

Spekulation.
Citera
2021-03-21, 11:22
  #126036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han har ett ansvar överlämna korrekt, det vet alla att han inte gjorde. Dyrbar tid försvann.

Det är hans ansvar, inte någon annan. Tommie lindström nummer två, enough said.

Det är väl enbart de i polishuset som vet hur överlämnandet gick till. Var Du där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback