2021-04-18, 01:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Den fd frun var frihetsberövad ett tag och har fått skadestånd för den tiden. Det enda som verkar ha tillkommit i hovrätten är ytterligare en fläck på SD skor där de hittat spår från Lena samt att de hittat ett foto i lenas hem med en handdiskad skål som kan dateras mellan mordet och sista gången SD erkänt att han träffat lena. Det vill åklagaren ha som bevis för att hon hand diskat och att därför dna på ringen måste komma från mordet. Men skulle jag sitta som nämndeman skulle jag inte anse att det räcker eftersom de har hittat bara få celler från SD på ringen hade det rört sig om celler från en motvärns situation borde de vara fler.

Det har dessutom tillkommit ytterligare rimligt tvivel i form av ett okänt hårstrå på LW. Samtidigt som att åklagarna inte täppt igen alla hål som ledde till att TR friade SD. Det kommer därför med stor sannolikhet bli ett fastställande av den friande domen.
Citera
2021-04-18, 01:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Den fd frun var frihetsberövad ett tag och har fått skadestånd för den tiden. Det enda som verkar ha tillkommit i hovrätten är ytterligare en fläck på SD skor där de hittat spår från Lena samt att de hittat ett foto i lenas hem med en handdiskad skål som kan dateras mellan mordet och sista gången SD erkänt att han träffat lena. Det vill åklagaren ha som bevis för att hon hand diskat och att därför dna på ringen måste komma från mordet. Men skulle jag sitta som nämndeman skulle jag inte anse att det räcker eftersom de har hittat bara få celler från SD på ringen hade det rört sig om celler från en motvärns situation borde de vara fler.

Hittades det inget spår under Lenas naglar? Om hon blev slagen 17 (?) gånger, så är det väl inte omöjligt att hon skulle ha hunnit riva honom - OM nu inte det första slaget gjorde henne oförmögen till det. Visst hade väl SD rivsår på benen?
Citera
2021-04-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hittades det inget spår under Lenas naglar? Om hon blev slagen 17 (?) gånger, så är det väl inte omöjligt att hon skulle ha hunnit riva honom - OM nu inte det första slaget gjorde henne oförmögen till det. Visst hade väl SD rivsår på benen?

Nej, inga (konklusiva) spår under naglarna. Om så vore fallet så skulle det sannolikt vara ”case closed”.
Citera
2021-04-18, 01:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, inga (konklusiva) spår under naglarna. Om så vore fallet så skulle det sannolikt vara ”case closed”.

GM hade en ofantlig tur att kroppen inte hittades förrän efter fem dygn.
Citera
2021-04-18, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns dna från lena på hans tvättmaskin och skor samt dna från honom på hennes ring. Det finns däremot inget som bevisar att dessa dna spår kommer från mordtillfället eftersom att de har haft en relation i 6 år. Sedan finns en massa sms och liknande som visar att de haft en stormig så kallad destruktiv relation. Dessutom finns det dna spår från lenas tvättkorg som visar ett SD långt ifrån var den enda mannen i hennes liv.
Männen i tvättkorgen lär vara avförda, annars hade advokaten plockat upp dem - mer frekvent än dig och smoke.
Hela tvättkorgens DNA borde väl sitta på hennes ring om man vänder på ditt resonemang?

Vad det beträffar ringen kan det likaväl vara avsättning i samband med mord, speciellt om det är en avsättning på en yttre kant.
LW ses tvätta sig noggrant och inga andra personers DNA är på ringen. Trots direkt kontakt med andra i närtid.

Mängden celler säger absolut ingenting om att det inte kan vara avsatt bakom planket.
Om man ska resonera om passivt försvar och mordvapen som ger distans likt TR, så lär det inte krylla med DNA.

Skulle inte förvåna mig om han klappat mordvapnet i sitt eget knä när han svingat runt som en galning bland trädstammarna.
I sin iver att få tyst på hennes panikslagna skrik.

För övrigt är det ett indiciemål och precis som du säger en hetsig, intensiv relation med just SD - en komplicerad och hotfull sådan, rena star wars.
Artee-Detoo Davidsson försökte hålla sin älskarinna dold med sitt hysteriska Rt. Nu har hon fått evig Radiotystnad, mission completed.
Citat:
Glöm inte heller att SD ex fru även har varit misstänkt för mordet och anhållen/häktad under en tid.
Jag lovar att inte glömma HD, stor som planeten Jupiter och som hela alltet kretsar kring, likt dess månar.
Den ena månen heter Jelly, den andra SD, den tredje...

Bedömning och domslut lär åligga HovR.
Citera
2021-04-18, 01:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Vem som helst kan ha diskat den skålen. LW, mormor, morfar, AW...
Citera
2021-04-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Blod på skor, blod på tvättmaskinen, många dödshot, dna på ringen och kjolen, inget alibi, ändrar historia efter fup.
Hur mycket mer vill du ha, filminspelning av mordet?
Nej det är utom rimligt tvivel och därmed blir han fälld.
Straffet kommer bli livstid, det är jag säker på iom planeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Absolut.
Det är sällan det finns så många indicier som i det här fallet.
Det gäller hans beteende både innan och efter mordet.

Men om så vore fallet, varför fällde inte TR? Eller rättare: så är fallet. Men det räckte inte. Inte bortom alla rimliga tvivel.
Varför skulle HR göra en annan bedömning?
Vad har egentligen framkommit som är nytt, som kan förändra?

Givetvis kan HR ändra/fälla, men ovanligt att de gör det utan nya bevis.
Citera
2021-04-18, 01:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det har dessutom tillkommit ytterligare rimligt tvivel i form av ett okänt hårstrå på LW. Samtidigt som att åklagarna inte täppt igen alla hål som ledde till att TR friade SD. Det kommer därför med stor sannolikhet bli ett fastställande av den friande domen.
Finns inget tvivel via ett hårstrå, det kan verkligen ha kommit dit tidigare, det är snarare väldigt ointressant. Hon är inte ett våldtäktsoffer.
Märkligt att ett hårstrå inne i vagina skapar mer tvivel än SDs DNA på ringens yttre kant...
Senast redigerad av develi 2021-04-18 kl. 01:32.
Citera
2021-04-18, 01:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inget tvivel via ett hårstrå, det kan verkligen ha kommit dit tidigare, det är snarare väldigt ointressant. Hon är inte ett våldtäktsoffer.
Märkligt att ett hårstrå inne i vagina skapar mer tvivel än SDs DNA på ringens yttre kant...

Försvaret behöver inte mer än så, develi.
Åklagarna däremot behöver desto mer, än bara DNA på ring. De har bevisbördan. Det är inte jag som bestämt att det ska vara så..
Citera
2021-04-18, 01:36
Medlem
Citat:
GM hade en ofantlig tur att kroppen inte hittades förrän efter fem dygn.

Ja nog kan man anta att bevisläget varit något annorlunda (bättre) om kroppen hittats snabbare. Vilket var turligt för GM.
För inte kunde GM kallt kalkylera med dylik inkompetens från den polisiära ledningen?
Citera
2021-04-18, 01:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Försvaret behöver inte mer än så, develi.
Åklagarna däremot behöver desto mer, än bara DNA på ring. De har bevisbördan. Det är inte jag som bestämt att det ska vara så..
Försvaret behöver verkligen mer än så, Rosamund.

Repetitiva klyschor och nån basic lektion i juridik på dagisnivå om ÅK bevisbörda intresserar mig inte.

Du som vet kan ju förklara vikten av hårstrå i vagina relaterat till mordet då det saknas sperma, trosor och trosskydd satt där det ska och hon är inte våldtagen.
Citera
2021-04-18, 01:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Försvaret behöver verkligen mer än så, Rosamund.

Repetitiva klyschor och nån basic lektion i juridik på dagisnivå om ÅK bevisbörda intresserar mig inte.

Du som vet kan ju förklara vikten av hårstrå i vagina relaterat till mordet då det saknas sperma, trosor och trosskydd satt där det ska och hon är inte våldtagen.

Du får tyvärr förbereda dig för repetitiv klyscha från HR i maj när domen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in