2021-04-12, 10:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
SH i NA.se skriver vidare om charmtrollet SD´s sjuka och hotfulla meddelanden till den brutalt mördade 3-barnsmamman:

Citat:
"Du får gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här", skriver 46-åringen till Lena Wesström 2017, och fortsätter lite senare;

"HAT är det som bubblar i mig".

Therese Johansson meddelar att de går vidare från relationerna till det skedde i maj 2018. En kartläggning av SD´s förehavande.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

OBS! ALLA hot eller allmänt vidriga PM anmäls!
Citera
2021-04-12, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, tack för informationen, då är HD:s ord om eventuellt avsatta spår på brottsplatsen förklarliga/logiska.
Inte ett dugg, hon har noll anledning att ränna där.
Citera
2021-04-12, 11:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror det är eget val. Han vet att det uppmärksmmades stort förra gången. Nu tar han inte risken, eftersom det ligger honom i fatet..
Tror det är regelverk.
Citera
2021-04-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror det är regelverk.

Som jag förstod det är han den enda som har det där.
Citera
2021-04-12, 11:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
SH rapporterar vidare om att Therese J säger att den "oskyldige" SD vägrat lämna dem sina uppgifter gällande sitt google-konto:

Citat:
Han har sagt att vi själva kan hämta uppgifterna. Men vi har ingen möjlighet att begära ut sådant material. Vi har skickat en förfrågan till USA men det har blivit nekat, säger Therese Johansson.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-du-far-garna-do-pa-de-isiga-vagarna-rapport-fran-domstolen

Är det normalt att vägra samarbeta, ständigt ljuga, slingra sig och spela allmänt grandios i snart tre år, just så som vi ser fortsätta löpande? Och det gäller inte bara SD. Utan HD och JG med.

Som sagt var så har shariagängen och andra yrkeskriminella i Sverige och Danmark, en hel del att lära sig av ovanstående GeoSekt.

Kärleken blommar:

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-04-12, 11:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Som jag förstod det är han den enda som har det där.
Vart läste du det?
Om han, likt andra, har rättighet att bära munskydd el om det är en skyldighet som på andra ställen är det väl som det är.
Citera
2021-04-12, 11:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart läste du det?
Om han, likt andra, har rättighet att bära munskydd el om det är en skyldighet som på andra ställen är det väl som det är.

Det står (varje dag) i NA´s rapportering att SD är den ENDA i hela rätten som bär munskydd. Och att folk i rätten är separerade med glas/plexiglas.

Kärleken blommar:

Citera
2021-04-12, 11:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så bra att Du kom in här, så mycket bättre på att skriva än vad jag är!
Knåpade ihop lite ifall Du inte skulle komma in...

- Du ska lyda blint vid RT. Du ska lyda omedelbart

- Du visste att tiden var räknad. Du väljer vad du pratar om.

- Farlig när någon hotar mig

- För mig skulle du gärna få dö, exakt är du visar din rätta sida. Du har alltid, därför vill jag se dig död.

- Hotar ingen. Men den som skadar mig ångrar sig.

- Förvinn ur mitt liv för alltid. Sätt dig i bilen och mata in i en bergvägg

Det var jag fick ihop från NA:s rapportering. SD sitter mest och tittar ner i sin dator.

Så är det verkligen inte!

Jag är dock väldigt försiktig med att citera numera, då jag vid ett tillfälle blev avstängd för det. Det skrivs ju en hel del (dock inte lika mycket idag). Därför skriver jag mest med egna ord och försöker citera bara det som jag tycker är viktigt att det blir ordagrant.

Bra om vi kan komplettera varandra. Men som sagt, var försiktig med regel 1.02.
Citera
2021-04-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt!

Trevligt att se dig i tråden igen, Luxors!

Från NA nu:

..skriver SH. Han meddelar också att det finns platser kvar i rätten idag. Om någon nära är hågad att gå dit.

Kärleken blommar:

Tack för det 😀
Jag bor lite för långt bort för att följa hovrättsförhandlingen på plats, det får bli via Flashback istället.
Hoppas nu på en fällande dom för den svarta masken.
Citera
2021-04-12, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det står (varje dag) i NA´s rapportering att SD är den ENDA i hela rätten som bär munskydd. Och att folk i rätten är separerade med glas/plexiglas.

Kärleken blommar:

Och tack. Ett fritt val då.
Citera
2021-04-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så är det verkligen inte!

Jag är dock väldigt försiktig med att citera numera, då jag vid ett tillfälle blev avstängd för det. Det skrivs ju en hel del (dock inte lika mycket idag). Därför skriver jag mest med egna ord och försöker citera bara det som jag tycker är viktigt att det blir ordagrant.

Bra om vi kan komplettera varandra. Men som sagt, var försiktig med regel 1.02.

Håller med dej, man ska vara försiktig med vad man skriver så man inte bryter några regler, ser nu att 3 st som skriver här i tråden i vanliga fall är avstängda. Så det gäller att vara vaken.
Citera
2021-04-12, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Forts från rättegången och NAs rapportering av Stefan Hazianastasiou:

Åklagarna har övergått till att beskriva SDs och HDs relation efter att otroheten avslöjades. Även chattar som avhandlar separationen och andra praktiska detaljer går man igenom.

""Nattis", skriver 46-åringen.
"Nattis, min fina", svarar exhustrun.
"

Chattar som läses av åklagarna följs av domare (via sin skärm) och nämndemän (någon via pappersformatet). Målsägarbiträdet verkar lyssna uppmärksamt och antecknar.

Man har nu kommit till den planerade USA resan. Det verkar vara chattar som läses upp. Inte så många kommentarer från reportern vad som avhandlas nu. Diskussioner om umgänget med barnen avhandlas i chattarna.

Nu verkar det som man har kommit till de dagar med konflikter som SD och HD hade strax före mordet.

SD skriver till HD att han antagligen åker själv till USA.
Ända in till dagen för mordet är det osäkert om resan blir av.

"Ser fram emot att åka bort med dig", skriver exhustrun.
"Jag med", svarar 46-åringen.
"

Enligt reportern är det nu lite svårare att följa åklagarnas linje, lite rörigt i tidslinjen. Åklagarna är åter på 2017 och SDs önskan om död åt Lena på de isiga vägarna och HAT som bubblar i honom.

Åklagare TJ meddelar nu att de är klara med avsnittet som de kallar "relationer".

Istället övergår TJ till SDs förehavanden i maj- 18, via en tidslinje.

"I dag 10.55
– NN har valt att inte lämna ut sina uppgifter till sitt google-konto. Han har sagt att vi själva kan hämta uppgifterna. Men vi har ingen möjlighet att begära ut sådant material. Vi har skickat en förfrågan till USA men det har blivit nekat, säger Therese Johansson.
"

Utredarna har försökt att via Google få ut inloggningsuppgifterna, utan resultat.

Åklagarna har delat ut tidslinjen på stora papper för rätten att titta på.

Det verkar som åklagarna nu är sent på kvällen i tidslinjen. Bild på SDs tvättstuga visas, med SDs blå tröja på tork, och åklagare TJ säger att när SD säger att han tvättar, så kanske det är den här blå tröjan som han tvättar.

Nu övergår åklagarna till aktiviteten i SDS dator mordkvällen.

Det är 23:34- aktiviteten som de kommit till. TJ läser upp ett upprättat PM från forensikern om händelsen och säger att när de skapade tidslinjen visste de inte vad händelsen betydde.

"– Det finns liknande aktivitet i datorn på mordkvällen när vi vet att NN (46-åringen) var på Gustavsvik och inte hade datorn med sig, säger Therese Johansson."

TJ visar på att det är helt "tyst" på SDs dator mellan kl 23-00, förutom den "okända händelsen".

Åklagaren ÅH fortsätter med SDs tidslinje 15 maj.
SDs namn kommer upp redan i första 112 larmet om försvinnandet. Lena anmäls försvunnen efter de första samtalen till polisen, även Lenas jobb hör av sig och berättar om förhållandet till SD och misshandelsanmälan.

SD kallas till förhör vid tre- tiden och kl 16:18 rubriceras försvinnandet som människorov, med SD som misstänkt. SD anhålls efter förhör 17:50.

https://www.na.se/artikel/9-00-hjarstamordet-i-hovratten-na-pa-plats-dag-4-rapport-fran-domstolen

Har Avels hjälp till åklagarna/utredningen rett ut en del problem med 23:34 händelsen??
Frågan är hur de vet att SDs dator inte var med till Gustavsvik?
Senast redigerad av notknapparen 2021-04-12 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in