2018-04-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du gillar hederskulturer va? Du anser att kvinnor ska vara klädda i burkor och hållas inlåsta tills de gifter sig?

Folk som klagar på att kvinnor hålls inlåsta men sedan hoppar på Barbro för att hon haft många män känns ju lite som dubbelmoralister
Det värsta av allt är att hon hade inte ens många män.

Hon var bara ärlig på ett sätt som jag personligen beundrar, men som många kanske avfärdar som naivt och dumt. Det finns dock en anledning varför alla älskade henne, precis det faktum att hon var en vanlig svensk tant who could not give a single fuck.

En riktig pärla av genuin integritet och snäll på riktigt.
Citera
2018-04-06, 21:48
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde

Hon var bara ärlig på ett sätt som jag personligen beundrar, men som många kanske avfärdar som naivt och dumt. Det finns dock en anledning varför alla älskade henne, precis det faktum att hon var en vanlig svensk tant who could not give a single fuck.

En riktig pärla av genuin integritet och snäll på riktigt.

Klockrent. Träffade henne några gånger och mer sympatisk och ödmjuk människa får man leta efter. Både i professionella och andra sammanhang.

Genuint, ständigt och ärligt verkligen intresserad av människor, och hur många kan man säga det om, på allvar?
Citera
2018-04-06, 21:55
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har du ens sett program eller dokumentärer med/om Lill-Babs?
Ja flera stycken, vad skulle det ha med saken att göra menar du?
Citera
2018-04-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja flera stycken, vad skulle det ha med saken att göra menar du?

Ja och då har det väl framgått ganska tydligt vilken typ av människa hon är och vad hon värdesätter. Kim Anderzon dog ju "på scen" typ, eller i alla fall strax efter på hennes fest. Det känns som ett mer värdigt slut än att vara uppslangad på ett opersonligt sjukhus.

Fast jag vet inte, kanske var det så att hon till och med inför döden tänkte mer på andra och undvek att dö i hemmet, så att alla glada minnen i huset skulle leva vidare oförstörda.
Citera
2018-04-06, 22:39
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ja och då har det väl framgått ganska tydligt vilken typ av människa hon är och vad hon värdesätter. Kim Anderzon dog ju "på scen" typ, eller i alla fall strax efter på hennes fest. Det känns som ett mer värdigt slut än att vara uppslangad på ett opersonligt sjukhus.

Fast jag vet inte, kanske var det så att hon till och med inför döden tänkte mer på andra och undvek att dö i hemmet, så att alla glada minnen i huset skulle leva vidare oförstörda.
Fast vi har ingen aning om hur hon dog och hur hon var precis innan hon dog. Du verkar inte ha någon koll på vad som sker med människor strax innan de dör. Hur man har varit som person i livet brukar inte vara detsamma som när man ligger på dödsbädden. Tro mig, jag har sett människor vars cancer ätit upp dem inifrån, människor som jag känt hela livet. Många gånger ser man inga likheter alls jämfört med när de var friska.
Citera
2018-04-06, 23:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Lill-Babs ex-make Lasse Berghagen var den som kom på idén till kuppen mot den folkkära sångerskan."

Fyi fan vilken idiot..
När Simon Brehm hastigt gick bort i hjärtinfarkt var Lill-Babs otröstlig, berättade hon. Inte ens hennes man Lasse kunde ge henne den tröst hon behövde, så hon väljer att ta ut skilsmässa. Den här idiotiska idén till kuppen kan ha varit ett sätt för Lasse att äntligen få ge igen, hämnas. Omoget, men inte omöjligt.
Citera
2018-04-06, 23:46
Medlem
Sperssons avatar
.
Säga vad man vill om Barbro, men hon var ett fenomen. Ett unikum.
Citera
2018-04-06, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde

Sug på den! Jaså, det hade hon inte?
Citera
2018-04-07, 00:20
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Lill-Babs är/var, tillsammans med två av sina barnbarn, skriven på Linnégatan 22. Jag antar att det är en hyreslägenhet, då adressen inte poppar upp i några BR-försäljningssammanhang.
https://www.birthday.se/sok?a=Linneg...e-fields&x=624 ...

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Lägenheten en bostadsrätt, som hon köpte i slutet av 80-talet.
Talar vi om samma lägenhet? Hon kan ha flyttat sen dess
Enligt denna källa,for what it's worth, är lägenheten på Linnégatan 22 en hyresrätt.

https://www.hitta.se/barbro+margaret...son/~dlC5nOOOH
Citat:
Om Barbro Margaretas bostad
Barbro Margareta bor i en hyresrätt med tre rum på 110 kvadratmeter.
Citera
2018-04-07, 03:02
Medlem
DR-Drunks avatar
Det är bara att ge henne frid. Hon drog in över 90.000 per månad i pension och driver lite bolag, en trogen skattebetalar in i döden.

https://www.ratsit.se/5562586445-Lil...ent_Aktiebolag

Egendom: Äger ett hus på 143 kvadratmeter i Ljusdal, i Gävleborgs län, för 838 000 kronor enligt taxeringsvärdet 2016.

Bolag: 2016 omsatte Lill-Babs Management AB 1 288 405 kronor netto, och summan av eget kapital låg på 481 995 kronor. Barbro Svensson sitter även som bolagsman i ett Handelsbolag som producerar film.

2015 årsinkomst: 443 700 kronor och överskott av kapital på 310 410 kronor.

2014 årsinkomst: 373 800 kronor och överskott av kapital på 282 919 kronor.
Senast redigerad av DR-Drunk 2018-04-07 kl. 03:05.
Citera
2018-04-07, 06:38
Medlem
Citat:
Att alla samlades på scen verkade ju inte direkt vara jobbigt för henne, när man ser på programmet. Däremot kan jag förstå att alla kommentarer hon fått höra efteråt tagit riktigt hårt, men man får ju inte glömma att det varit väldigt många förhållanden som tagit slut, mestadels pga en person?

Vad vet vi om varför hennes relationer tog slut?
Citera
2018-04-07, 07:32
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad vet vi om varför hennes relationer tog slut?

Hon körde på för hårt från början och ingen man orkade till slut med hennes rastlöshet/sexlust/verklighetsfrånvaro under nån längre tid.
Därför konstanta ombyten.
Nuförtiden finns det diagnos och bokstavskombinationer samt hjälp för såna syndrom.

Folkhemmets mamma fanns i Järvsö står det att läsa. Folkhemmet är numera dött.
Media "konsumerade sönder henne" så att hon inte fick lära sig normal hushållning.
Senast redigerad av LA8PV 2018-04-07 kl. 07:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in