2004-09-12, 01:59
Medlem
Stjärtgossens avatar
Såg Lill-Babs intervjuas i Nyhetsmorgon lördag av Lasse Bengtson igår. Där sade hon bl.a. "Jag har inga problem med att bjuda in fotografer till mitt hem och låta dem ta en bild. Jag har ingen dyrbar konst på väggen som jag inte vill att skattemyndigheten skall få se."
När jag hörde detta kom jag att tänka på ett vagt minne jag har om att Lill-Babs varit i klammeri med skattemyndigheten/kronofogdemyndigheten i slutet/mitten av 80-talet, början av 90-talet. Skall ha skett en del ekonomiska oegentligheter när hon drev Järvsö Värdshus. Eller var det helt enkelt så att affärerna gick dåligt och hon gjorde konkurs? Ngn som vet något och kan täppa till mina minnesluckor i detta ämne. Tackar ödmjukast på förhand
Citera
2004-09-13, 14:32
Medlem
En slögoggling gav detta...
http://www.privat.ht.se/ht000252/20000223.htm

Det finns säkert med för den som orkar leta...
Citera
2004-09-13, 18:49
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
En slögoggling gav detta...
http://www.privat.ht.se/ht000252/20000223.htm

Det finns säkert med för den som orkar leta...

Tack för infon.
Citera
2004-09-30, 01:22
Medlem
Stjärtgossens avatar
Bumpar upp denna. Någon med mer info?
Citera
2005-01-30, 01:17
Medlem
Bademjoons avatar
Lill-Babs + Shahen av Iran = sant?

Lite osäker vart tråden hör hemma - moderator får gärna flytta.

Häromdagen hörde jag att Lill-Babs hade haft en affär med Shahen av Iran. Detta var någon gång under tidigt 60-tal, då shahen, dandy som han var, hade varit i Sverige i "affärer" och sedemera träffat denna fd. bomb.

Någon som sitter på information som Ni vill dela med Er...
Citera
2005-01-30, 12:19
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bademjoon
Lite osäker vart tråden hör hemma - moderator får gärna flytta.

Häromdagen hörde jag att Lill-Babs hade haft en affär med Shahen av Iran. Detta var någon gång under tidigt 60-tal, då shahen, dandy som han var, hade varit i Sverige i "affärer" och sedemera träffat denna fd. bomb.

Det ska nog vara i skvaller!
Citera
2005-01-30, 13:19
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Det ska nog vara i skvaller!

flytt från övrigt
Citera
2005-01-30, 15:18
Medlem
Shahen och Lill-Babs

De träffades på en fest i samband med vinter-OS 1964. Det stod i tidningen Se men det stod inte att de skulle haft ett förhållande. Men det är väl i och för sig inte helt otroligt att det blev en het stund.
Citera
2005-01-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bademjoon

Barbro Svensson var ju med i tv-serien "Här har du ditt liv" för ca. 15 år sedan. De berättade och visade bilder ur hennes liv och som grädde på moset hade de bjudit in alla pojkvännerna (Lasse Berghagen och 30 till).

Shahen var där och friade igen . Hon fick en tung diamantring av honom... ganska pinsamt faktiskt.
Citera
2005-02-01, 07:03
Medlem
Troligen mer än jag hade trott

I en biografibok om Lill-Babs som kom ut när hon fyllde 30 år, dvs 1968, står det angående hennes romans med den tyske sångaren Peter Kraus att hon så gott som hela vintern 1963-64 befann sig i Tyskland. De var på vinter-OS i Innsbruck tillsammans och där bodde de på samma hotell som Shahen av Iran och dennes gemål Farah Diba. "Faktum är att Peter och Lill-Babs blev riktigt goda vänner med dem. De brukade tillbringa mycket tid tillsammans, bl a med att spela bowling." Sen är frågan om Shahen fick ut något extra i Innsbruck utöver bowlingen?

Boken har faktiskt ett märkligt slut. I ett avslutningskapitel påpekar författarna att de i boken om Lill-Babs vare sig använt runda ord eller gett några skildringar från sängkammare eller hotellrum. Det är sannerligen inte svårt att läsa mellan raderna vad de skulle ha kunnat skriva.
Citera
2005-02-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Barbro Svensson var ju med i tv-serien "Här har du ditt liv" för ca. 15 år sedan. De berättade och visade bilder ur hennes liv och som grädde på moset hade de bjudit in alla pojkvännerna (Lasse Berghagen och 30 till).

Shahen var där och friade igen . Hon fick en tung diamantring av honom... ganska pinsamt faktiskt.

Precis, och det var ju bara de killarna som hon hade haft längre förhållanden med som dök upp, hade alla hennes one-nights och tillfälliga strul dykt upp hade de fått ha programmet på Råsunda.
Citera
2005-02-02, 02:29
Medlem
prettygirls avatar
Jag kommer ihåg ett tv-program för många år sen (förmodligen Söndagsöppet) där Lill-Babs medverkade.
Det var ngn sant eller falskt tävling som handlade om hennes liv,
där de tävlande fick gissa huruvida en del påståenden stämde eller ej.

Där kom det bla fram att hon bowlat med shahen av Iran. Att de haft en affär är jag dock tveksam till.
Vem skulle gå för Lill-Babs när man har the queen of all times vid sin sida, Farah Diba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in