2018-04-06, 20:07
Medlem
Hade hon samma frisyr hela livet? Fulare får man leta efter
Citera
2018-04-06, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vad jag läst är att de ringde Lasse Berghagen som tyckte att redaktionen skulle ta kontakt med Lillbabs mamma som tydligen gärna hjälpte till. Det var tydligen många som hoppade av programmet så redaktionen körde detta som nödlösning. Jag tror jag ska åka till Kungliga biblan nån gång och kolla vad som stod i tabloiderna dagen efter.
Jag tror inte att det var någon nödlösning. Tony Kaplan, nöjesjournalist på tidningen Arbetet, satt med i programmets redaktionskommitte och han uppgav tvärtom att det var många som ansåg sig platsa i kören men som man tvingades säga nej till. Förmodligen hade förhållandena varit för korta.
Citera
2018-04-06, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hade hon samma frisyr hela livet? Fulare får man leta efter
Nej,det hade hon inte. Som det skrivits tidigare hade hon peruk, förmodligen flera olika. På en s k kärlekssemester i Karibien i början på 90-talet anlade hon riktiga rastaflätor, vilket enligt henne själv fick till följd ett betydande håravfall.
Men hårfärgen då? Enligt uppgift från en som badat bastu med henne för c:a 15 år sedan så var hennes naturliga hårfärg brun!
Citera
2018-04-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregorpeck
Jag tror inte att det var någon nödlösning. Tony Kaplan, nöjesjournalist på tidningen Arbetet, satt med i programmets redaktionskommitte och han uppgav tvärtom att det var många som ansåg sig platsa i kören men som man tvingades säga nej till. Förmodligen hade förhållandena varit för korta.

Min källa
https://www.expressen.se/noje/kuppen...stora-kanslor/

Jag kan alltså ha fel och du rätt
Citera
2018-04-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Min källa
https://www.expressen.se/noje/kuppen...stora-kanslor/

Jag kan alltså ha fel och du rätt

"Lill-Babs ex-make Lasse Berghagen var den som kom på idén till kuppen mot den folkkära sångerskan."

Fyi fan vilken idiot..
Citera
2018-04-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Lill-Babs ex-make Lasse Berghagen var den som kom på idén till kuppen mot den folkkära sångerskan."

Fy fan vilken idiot..

Det måste ha varit jättejobbigt och så tvingades hon spela med och låtsas att hon tyckte det var roligt. Hon har berättat flera gånger om hur ont det gjorde och att hon fick många dömande kommentarer efter det. Tanken var säkert att det skulle vara underhållande men det blev inte speciellt lyckat.
Citera
2018-04-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det måste ha varit jättejobbigt och så tvingades hon spela med och låtsas att hon tyckte det var roligt. Hon har berättat flera gånger om hur ont det gjorde och att hon fick många dömande kommentarer efter det. Tanken var säkert att det skulle vara underhållande men det blev inte speciellt lyckat.

Jag kan på något plan fatta att ens EX kan vara så idiotisk och klumpig - det finns ju en anledning var man inte är tillsammans längre. Men att ens nuvarande partner går med på idén - helt ofattbart..

Jag fattar inte heller Berghagen. Han har ändå en dotter ihop med Lill-Babs. Och sen vill han förnedra sin dotters mamma i tv på bästa sändningstid.

Skulle han själv ha velat vara huvudpersonen i ett liknande program? (kanske det..) ;-)

P.S. Hon "tvingades" inte att spela med. Hon valde själv att göra det. Andra alternativet skulle ha varit att säga på plats: "Är ni från vettet?" och tacka artigt nej till fortsatt medverkan..

P.S. Alltså ens barns pappa och ens egen mamma sviker en å det grövsta. Och inte fattar "varför" man blir ledsen.. Jag tycker faktiskt synd om Lill-Babs som uppenbarligen var omgiven av idioter. Inklusive hennes dåvarande kärlek.
Senast redigerad av sno 2018-04-06 kl. 21:09.
Citera
2018-04-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Fast du anar inte hur mycket chock kan göra med människan. Att få reda på att man kanske har max några månader eller ännu värre veckor kvar att leva, då ger man upp helt enkelt. Hon kan ha haft cancer under flera års tid utan att vetat om det, kommit till sjukhuset för några regelbundna kontroller och då helt plötsligt få veta att hon har mycket kort tid kvar att leva. Människor i den situationen pumpas ofta med lugnande och smärtstillande, och det blir man såklart dåsig och kanske även sämre av. Men du slipper den värsta smärtan och du slipper framförallt förstå vad som händer.

Att hennes sista tid blev på sjukhus kan helt och hållet vara hennes egna vilja. En del vill helt enkelt inte hem, det blir för jobbigt. På ett sjukhus distanserar du dig lite från världen utanför, att komma ut och veta att ''det här är sista gången jag ser mitt hem'' (eller vad det nu kan vara) är kanske jobbigare än att ligga i en säng och tänka på allt gott som har hänt i livet. Där är vi alla såklart olika, men det är ingen självklarhet att vilja dö hemma.

Det finns väl ingen människa som vill tillbringa sin sista tid på sjukhus? Det har jag aldrig någonsin hört. Framförallt inte när man har ett fantastiskt naturskönt ställe med massor av minnen. Hon blev dessutom tvungen att fira sin 80-årsdag på sjukhuset, sorgligt.
Citera
2018-04-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Att alla samlades på scen verkade ju inte direkt vara jobbigt för henne, när man ser på programmet. Däremot kan jag förstå att alla kommentarer hon fått höra efteråt tagit riktigt hårt, men man får ju inte glömma att det varit väldigt många förhållanden som tagit slut, mestadels pga en person?
Citera
2018-04-06, 21:16
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det finns väl ingen människa som vill tillbringa sin sista tid på sjukhus? Det har jag aldrig någonsin hört. Framförallt inte när man har ett fantastiskt naturskönt ställe med massor av minnen. Hon blev dessutom tvungen att fira sin 80-årsdag på sjukhuset, sorgligt.
Det börjar bli rätt OT nu men men.
Tro mig, det finns många människor som gärna tillbringar sin sista tid på sjukhus. Nu antar jag också att hon var på sjukhus i Stockholm, och en transport på flera timmar upp till Järvsö är ganska omständigt dessutom...
Citera
2018-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det börjar bli rätt OT nu men men.
Tro mig, det finns många människor som gärna tillbringar sin sista tid på sjukhus. Nu antar jag också att hon var på sjukhus i Stockholm, och en transport på flera timmar upp till Järvsö är ganska omständigt dessutom...

Har du ens sett program eller dokumentärer med/om Lill-Babs?
Citera
2018-04-06, 21:30
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregorpeck
Här finns att läsa lite mer om hur redaktionen hade svårigheter att hitta intressanta vinklar och ämnen att ta upp i Lill-Babs program.

http://hymn.se/2017/11/29/lill-babs-...-sandningstid/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in