2018-04-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Hon körde på för hårt från början och ingen man orkade till slut med hennes rastlöshet/sexlust/verklighetsfrånvaro under nån längre tid.
Därför konstanta ombyten.
Nuförtiden finns det diagnos och bokstavskombinationer samt hjälp för såna syndrom.

Folkhemmets mamma fanns i Järvsö står det att läsa. Folkhemmet är numera dött.
Media "konsumerade sönder henne" så att hon inte fick lära sig normal hushållning.

Rastlösheten och verklighetsfrånvaron kan jag förstå. Hennes intervjuer är pinsamma att titta på.

Men menar du verkligen att hennes sexdrift skulle ha skrämt bort dessa fullt friska unga och medelåldersmän? :-o
Citera
2018-04-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Talar vi om samma lägenhet? Hon kan ha flyttat sen dess
Enligt denna källa,for what it's worth, är lägenheten på Linnégatan 22 en hyresrätt.

https://www.hitta.se/barbro+margaret...son/~dlC5nOOOH
Du har helt rätt! Jag associerade till hennes tidigare lägenhet i Vasastan.
Citera
2018-04-07, 08:59
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Rastlösheten och verklighetsfrånvaron kan jag förstå. Hennes intervjuer är pinsamma att titta på.

Men menar du verkligen att hennes sexdrift skulle ha skrämt bort dessa fullt friska unga och medelåldersmän? :-o

Det torde vara allmänt känt att hon under tidiga turnéer inte bangade för ett skjut.
Det behöver inte nödvändigtvis vara nåt fel med det. Sånt händer än idag för den artist som vill.
Men sånt räcker inte för en hållbar relation. Det måste finnas mer än sex för att det ska hålla i längden.
Citera
2018-04-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad vet vi om varför hennes relationer tog slut?

Orkar inte leta upp källa nu men jag har läst otaliga gånger att det var hon som oftast bröt upp, stannade för länge i förhållanden osv.
Citera
2018-04-07, 09:30
Medlem
MelTorments avatar
Är hon seriös?

https://www.youtube.com/watch?v=t4aOVYwAhps 8.23

1.80 hade räckt till medalj i OS på den tiden.
Citera
2018-04-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Orkar inte leta upp källa nu men jag har läst otaliga gånger att det var hon som oftast bröt upp, stannade för länge i förhållanden osv.

Lill-Babs berättar även för Svensk damtidning att hon aldrig mer kommer att ge sig in i en relation som inte är bra för henne.
– Jag längtade efter bekräftelse och ömhet, och efter en man som jag kunde luta mig emot. Så ibland stannade jag för länge i förhållanden som inte var bra för mig, där jag misstog svartsjuka och kontrollbehov för kärlek. Och mitt dåliga självförtroende hjälpte ju inte till, säger Lill-Babs i den sista intervjun.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...roligt-trakigt

Men då såg svenska folket henne som en mansslukerska.
Jag tycker att jag utmålades som en dålig flicka, säger hon, och jag har alltid varit så ... trogen i mina förhållanden - för mig finns inte otrohet! Därför gjorde det här så ont - men alla andra skrattade, och mamma hade aldrig lämnat ut adresserna till de här killarna om inte hon också tyckt att det var gulligt.

https://www.expressen.se/halsoliv/ma...aknar-en-karl/

Nåja:

På tidigt 60-tal träffade Lill-Babs den tyske sångaren Peter Kraus. Tanken var att den svenska sångaren och det tyska svaret på Elvis skulle göra en show tillsammans.

Känslor uppstod och paret talade om giftermål.

Lasse Berghagen, en gång kallad Sveriges Bob Dylan, kom dock emellan.

Från en dag till en annan så kunde jag inte komma i kontakt med henne längre. Det var den värsta månaden i mitt liv, berättar Peter Kraus som bestämde sig för att satsa allt på ett kort.

Han köpte vigselring, satte sig på ett plan och flög till Sverige för att fria till sitt hjärtas dam.

När Kraus kom fram till målet, en spelning i Norrland, blev mottagandet svalt.

– Jag ville ju höra ”Peter, du är här!”, istället blev det ”Peter, vad gör du här?” , säger Peter Kraus i dokumentären. Det var som chockterapi, en riktig kalldusch.

Kraus har dock, precis som Lill-Babs, gått vidare i livet. Lill-Babs dök till exempel upp på Kraus 70-årsdag för att gratulera.

I backspegeln kan Lill-Babs medge att det hade kunnat skötas snyggare.

– Jag fick ju väldigt dåligt samvete när han kom till Norrland och jag, min galenpanna, hade blivit kär i Lasse

------------------

Det där sistnämnda låter inte i mina öron som att Lill-Babs inte hade varit otrogen. Man pratar väl inte giftermål med en man - för att inleda ett förhållande med en annan.

https://www.aretrunt.se/lill-babs-du...sklands-elvis/
Senast redigerad av sno 2018-04-07 kl. 09:39.
Citera
2018-04-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Är hon seriös?

https://www.youtube.com/watch?v=t4aOVYwAhps 8.23

1.80 hade räckt till medalj i OS på den tiden.

Ett humorprogram med ett "skojigt inslag" om Barbros höjdhoppning - och du frågar om hon är seriös..
Citera
2018-04-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lill-Babs berättar även för Svensk damtidning att hon aldrig mer kommer att ge sig in i en relation som inte är bra för henne.
– Jag längtade efter bekräftelse och ömhet, och efter en man som jag kunde luta mig emot. Så ibland stannade jag för länge i förhållanden som inte var bra för mig, där jag misstog svartsjuka och kontrollbehov för kärlek. Och mitt dåliga självförtroende hjälpte ju inte till, säger Lill-Babs i den sista intervjun.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...roligt-trakigt

Men då såg svenska folket henne som en mansslukerska.
Jag tycker att jag utmålades som en dålig flicka, säger hon, och jag har alltid varit så ... trogen i mina förhållanden - för mig finns inte otrohet! Därför gjorde det här så ont - men alla andra skrattade, och mamma hade aldrig lämnat ut adresserna till de här killarna om inte hon också tyckt att det var gulligt.

https://www.expressen.se/halsoliv/ma...aknar-en-karl/

Nåja:

På tidigt 60-tal träffade Lill-Babs den tyske sångaren Peter Kraus. Tanken var att den svenska sångaren och det tyska svaret på Elvis skulle göra en show tillsammans.

Känslor uppstod och paret talade om giftermål.

Lasse Berghagen, en gång kallad Sveriges Bob Dylan, kom dock emellan.

Från en dag till en annan så kunde jag inte komma i kontakt med henne längre. Det var den värsta månaden i mitt liv, berättar Peter Kraus som bestämde sig för att satsa allt på ett kort.

Han köpte vigselring, satte sig på ett plan och flög till Sverige för att fria till sitt hjärtas dam.

När Kraus kom fram till målet, en spelning i Norrland, blev mottagandet svalt.

– Jag ville ju höra ”Peter, du är här!”, istället blev det ”Peter, vad gör du här?” , säger Peter Kraus i dokumentären. Det var som chockterapi, en riktig kalldusch.

Kraus har dock, precis som Lill-Babs, gått vidare i livet. Lill-Babs dök till exempel upp på Kraus 70-årsdag för att gratulera.

I backspegeln kan Lill-Babs medge att det hade kunnat skötas snyggare.

– Jag fick ju väldigt dåligt samvete när han kom till Norrland och jag, min galenpanna, hade blivit kär i Lasse

------------------

Det där sistnämnda låter inte i mina öron som att Lill-Babs inte hade varit otrogen. Man pratar väl inte giftermål med en man - för att inleda ett förhållande med en annan.

https://www.aretrunt.se/lill-babs-du...sklands-elvis/

Ja det hade kanske varit bättre om hon rakryggat stått för sina avslutade förhållanden och gått vidare, jag menar, de flesta kände väl till hennes förhållanden ändå? Hon var väl i pressen varje dag på den tiden.
Citera
2018-04-07, 10:38
Medlem
Det måste ha varit jobbigt att lämna ut sig så mycket som hon gjorde, att inte få ha något privatliv alls. Känns som alla hade en relation till henne men hon mådde väl inte alltid så bra även om hon utåt sett var väldigt glad och positiv.
Citera
2018-04-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja det hade kanske varit bättre om hon rakryggat stått för sina avslutade förhållanden och gått vidare, jag menar, de flesta kände väl till hennes förhållanden ändå? Hon var väl i pressen varje dag på den tiden.

Framför allt skulle det ha varit schysst att meddela den tilltänkta blivande äkta mannen i Tyskland att förhållandet hade tagit tvärslut - istället för att bara låta bli att svara på hans anrop.

Lill-Babs var född 1938. Hon gifte sig med Berghagen 1965. Så hon kan inte skylla på ungdomlig dumhet. Hon var inte 20 år längre utan hon var en mamma och började närma sig 30..

Men hon tycks ha lidit av någon sorts empatistörning (tyckte bara att det var pinsamt när den tyska mannen dök upp med ringen i högsta hugg). Kanske en bokstavskombination också.

Att oja sig över vissa livspartners "svartsjuka och kontrollbehov" - och samtidigt får vi veta att hon minsann kunde tänka sig att inleda en relation fast hon redan hade pratat giftermål med någon annan..

Sen är det också konstigt att Berghagen vill gifta sig med henne under rådande förhållanden. Men det förhållandet var ju slut inom 3 år. Vilket vem som helst skulle ha kunnat lista ut med baken.
Citera
2018-04-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det måste ha varit jobbigt att lämna ut sig så mycket som hon gjorde, att inte få ha något privatliv alls. Känns som alla hade en relation till henne men hon mådde väl inte alltid så bra även om hon utåt sett var väldigt glad och positiv.
I sin stora show 2004 sade hon att hon aldrig hade skrivit ett kärleksbrev, eftersom hon var rädd att innehållet skulle kunna läckas ut till pressen i efterhand av en försmådd älskare.
Citera
2018-04-07, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magont
Jag har en liten historia om Lill-Babs. Tyvärr är det inget jag upplevt själv, utan fått det berättat för mig. Källan är första hand, den är närstående och den har aldrig varit en mytoman. Dessutom har han utseendet och personligheten som möjliggör situationen. Så jag rankar historien som högst trolig.

Hur som helst. Min vän jobbar som tekniker på ett underhållningspalats (kom inte på något bättre ord) som årligen huserar stora shower med många kända svenska artister.
För ett par år sedan hade Lill-Babs en egen show just där. Mellan föreställningarna var hon direkt inte diskret när det kom till att flirta med palatsets unga, manliga anställda. Bland "offren" för uppvaktningen fanns även min vän.
Egentligen är GILFs inte hans grej, utan eftersom han ser bra ut brukar han släpa hem 18-åringar på löpande band. Men å andra sidan hörde det inte direkt till vanligheterna att Lill-Babs ville att han skulle följa med upp på hotellrummet. Opportunity of a lifetime, skulle man kunna kalla det.
Sagt och gjort. Tydligen var hon riktigt välbevarad, och hon var ett riktigt bra ligg... ända fram till när hon skrek rakt ut "JA! Så ska mormor knullas!!"

Personligen hade jag nog tappat lusten vid det tillfället.
Den här notisen från 2007 visar att det inte bara var under tidiga turnéer som hon "inte bangade för ett skjut".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in