Citat:
Det var ju hur statiskt svensk genpol varit sedan 1400-talet som skulle bevisas, vilket du verkligen inte har bevisat. En ständig utbyte på likartade gener utifrån på 0,1% per generation förändrar inte ett folks genetik märkbart.
Italien hade en fertilitetsnivå på 2,3 år 1970 och 2,4 år 1960, vad babblar du om för familjer med 6 ungar?
Somalia har nativitetsnivå på 6,2. Det finns ingenting att jämföra här.
Italien hade en fertilitetsnivå på 2,3 år 1970 och 2,4 år 1960, vad babblar du om för familjer med 6 ungar?
Somalia har nativitetsnivå på 6,2. Det finns ingenting att jämföra här.
jag behöver inte "bevisa" något som jävla självklart.
Det var inte alltförlänge sen som det föddes ca 6 ungar per kvinna även i Europa.
Det hänger ihop med fenomen som fattigdom, brist på preventivmedel och sexualundervisning och kvinnoförtryck ex. och inte med "somalia" eller "italien".
Citat:
Ett folkslag som blir minoritetsbefolkning lever på majoritetsbefolkningens barmhärtighet. Ett enormt problem för oss som är realistiska och inte ett problem för dig kanske. Du tycker inte att kristna har problem som minoritetsbefolkning i muslimska länder kanske? Du tycker inte att det kan vara ett problem för dina barnbarn (vilket du säkert inte planerar att ha, så du har olikt mig ingenting som står på spel) att leva på samma villkor som låt säga kristna i Syrien?
"barmhärtighet"?
verkligen? är det av "barmhärtighet" som Sverige har 5 minoritetsfolk i Sverige?
Vi borde egentligen ha utplånat dem för länge sen...OM vi varit normala, nått sånt eller?
Jo, jag tycker alla minoritetfolk får allvarlig problem när åsikter AV DIN TYP börjar dyka upp vid reell makt.
Citat:
Håll dig till det som diskuteras. Vi diskuterar inte gråzoner om när en människa kanske är svensk eller kanske inte beror på hur människor definierar svenskhet. Jag accepterar att det finns gråzoner, och jag har ingen intresse att definiera här någon exakt gräns där en människa plötsligt inte längre räknas som svensk. Jag känner dock flera andra generationens greker som absolut inte skulle acceptera att kalla sig för svenskar, och identifierar sig främst som greker. Jag ser inga större problem med det, då jag inte ser någon friktion mellan grekisk kultur och svensk kultur och greker är en trevlig minoritet att ha att göra med.
jag håller mig till ämnet. Är väl mer du som har vandrat iväg från familj till att diskutera invandring.
Så att vi har några som fortsätter att kalla sig för greker, går till en ortodox kyrka, och äter, firar etc. grekiskt..är inga problem för dig....men jävlar! om det är somalier...eller iranier...eller afghaner..!" då fungerar det inte längre...har jag uppfattat dig korrekt?
Citat:
Det är inte upp till dig att tvinga in massa främmande kulturer i din byråkratiskt defineirade "svenska kultur" som du inte ens kan definiera utöver demokrati och liberala värderingar, och nej: det finns absolut ingen vilja att anamma liberala värderingar bland Rinkebys andra eller tredje generationens somalier eller irakier. Därmed är du dömt att misslyckas ens att integrera dem till din dåligt definierade "svenskhet".
nej, det sköter tiden tillräckligt bra .
ja den som lever om 2-4 generationer får väl se om Sverige övergått till att bli ett islamskt kalifat eller om vi fortsätter vara ett Sverige.