2024-12-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De finns redan, men män accepterar inte biverkningarna...du vet de där du kräver att afrikanska kvinnor ska acceptera, och europeiska för den delen.
nej, män SKAPAR ju bara graviditeter. och den lilla biten har ju inget med saken att göra....
Ansvar i denna sak, ska inte handla om vad man gör, ohh noo....utan bara om hur man är skapad. Blir bekvämast så för män.

SIDA distribuerar redan kondomer, det kan de göra mer.
Citera
2024-12-21, 11:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det beror nog mycket på i vilket land man vill verka. I Iran och Saudi-Arabien är det säkert som Du säger. I Egypten är jag inte lika säker. I Libyen inte alls. Etc...

Tja, länder som Iran och Turkiet har europeisk nativitetsnivå (1,6-1,7) så de behöver vi inte bekymra oss över och Lybien befinner sig runt 2.

Afghanistan, yemen och somalia är exempel på problematiska länder med befolkningsexplosion. Men egentligen så är det mest subsahara Afrika som är problemet.

Till och med saudis nativitet störtdyker.
Citera
2024-12-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nej, de fick inte så många barn överhuvudtaget. Folkgrupper som är så få till antalet som dessa invandrare skulle behöva ha amish-liknande fertilitetsnivåer för att överhuvudtaget hota Sveriges demografi på längre sikt.

Men nej, greker och italienare hade inte Somalia-storlek på familjerna. Därutöver så är genetiska distansen mellan svenskar och greker/italienare otroligt kort gentemot svenskar och somalier, så pass att man i några fall inte kan säga ifall en italienare/grek är svensk eller italienare eller grek.

Jag upprepar..svensk genpol är INGET STATISKT. Den har haft en ständigt utbyte av gener som kommer utifrån. I dåtid och i nutid och detta inflöde oavsett storlek för den delen, utgör på något sätt nått "hot" mot någonting. Det är alla "mänskliga gener".

Vad exakt är "somalisk storlek"?
italienska familjer som ex har 6 ungar...vilket inte var alltför ovanligt på 50-60 talet ex.
är det då en "italiensk storlek"?

Citat:
De har förlorat makten över sitt eget öde i vilket fall, sakta utdöende.

Trams...
Är samer utdöende?
Finns mängder med olika folkslag som lever som minoritetsbefolkningar i olika länder. Finns nog inte ett enda nation nånstans som inte har flera olika folkgrupper inom landet.
Det enda som är problemet med detta, är just denna massiva intolerans mot att något annat sätt att leva på eller se ut på existerar på samma villkor.

Detta verkar outhärdligt för många människor.

Citat:
De har inte makt över sitt eget öde, och påväg att etniskt rensas från deras förfäders land.

Detsamma kan givetvis hända med svenskar när vi är minoritetsbefolkning (om än palestinier inte riktigt än är ens minoritetsbefolkning).

Det återstår väl att se.

Ja, om det där draget som utmärker dig av att vägra acceptera att en svensk ex. kan ha mörkare hud eller krulligt hår eller ha anfäder från X, C eller Y men vara exakt lika mycket infödd svensk som du själv, får övermakten kontra ex. min mer avslappnade inställning att svenskar är människor som kallar sig svenskar, delar den gemensamma kulturen och bebor detta geografiska område, så har ju detta säkert redan inträffat....
De allra flesta har minst en utlänning bak i släkthistorien, alltså är de inte svenskar i dina ögon.

De allra flesta av våra nuvarande invandrare...kommer om 1-3 generationer vara helt inkorporerade i det svenska, precis som de italienare, greker, turkar etc etc som invandrade för 2 generationer sen.

Citat:
I våra stora städer så är redan svenskar minoriteter mellan 0-44. Det är möjligt att en evigt SD-stöd regering kan få oss att stanna i tiden och bara fortsätta sakta balkaniseras utan att riskera bli direkt minoritet gentemot muslimer åtminstone (är ganska säker på att vi inte kan stoppa att bli minoritet gentemot invandrargrupper i helhet), men jag skulle påstå att det ser mörkt ut ifall man blickar 2 generationer fram i tiden. Speciellt då vänsterregeringar antagligen kommer fortsätta att väljas in, och därutöver kommer vänstern att vara för import av nya väljare. Just nu så slåss fortfarande sossarna om arbetarsvenskarnas röster men framöver tror jag att de likt demokraterna nästan enbart kommer fokusera på minoritetsmajoritetens röster, och då gäller det att få in kusinerna i landet.

Ja hu!

Citera
2024-12-21, 11:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
och jag vet att du alltid blir lika överraskad över faktumet att spädbarn inte direkt är fullvuxna 180 och 80 kg, med 6 månadslöner på kontot samhällsmedborgare färdiga att börja jobba.

Inte i DITT samhälle, Uven vilket är det samhället diskuterar, där har INTE kvinnor denna möjlighet...remember? den möjligheten att själva bestämma över sin egen kropp och liv, vill du ta bort från just KVINNOR... Det är DEN situationen vi här diskuterar.

och nä, jag förstår....man ska "förklara" för kvinnor att DERAS behov av ekonomisk självständighet och egna ambitioner/ begåvningar inte är något av vikt.

Och INGEN jävla natur Uven har gett den mänskliga honan kravet att HON och endast HON ska stå för alla kostnader för mänsklig reproduktion...Den idén är enkom en patriarkal fantasi.

Som bekant är jag far till barn, så jag inte bara vet, jag har upplevt hela processen. Du missar alltid den sidan av saken.

Oavsett vilket samhälle vi lever i - Ditt eller mitt - så har kvinnorna stor makt över reproduktionen. Med makt kommer ansvar.

Naturen har gjort att enbart honan kan föda barn. Det är möjligt att framtidens teknik medger andra möjligheter. Vi får väl då ta upp, vilken mänsklig nytta kvinnor har, särskilt de som inte föder barn...

Citat:
De finns redan, men män accepterar inte biverkningarna...du vet de där du kräver att afrikanska kvinnor ska acceptera, och europeiska för den delen.
nej, män SKAPAR ju bara graviditeter. och den lilla biten har ju inget med saken att göra....
Ansvar i denna sak, ska inte handla om vad man gör, ohh noo....utan bara om hur man är skapad. Blir bekvämast så för män.

Inför det globala klimathotet är som sagt en minskning av barnafödandet i länder med hög nativitet av hög prioritet. Gärna p-stav till män, men det krävs som jag förklarat inte så många fertila män för att åstadkomma många graviditeter, så på den grunden är det ändå kvinnor som måste prioriteras. Mina förslag kommer att rädda åtskilliga kvinnor till livet och ge dem allmänt bättre liv. Varför är Du emot det? Är det för att det är bra för samhället, och Du som alla till vänster hatar ett fungerande samhälle?
Citera
2024-12-21, 11:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tja, länder som Iran och Turkiet har europeisk nativitetsnivå (1,6-1,7) så de behöver vi inte bekymra oss över och Lybien befinner sig runt 2.

Afghanistan, yemen och somalia är exempel på problematiska länder med befolkningsexplosion. Men egentligen så är det mest subsahara Afrika som är problemet.

Till och med saudis nativitet störtdyker.

Ja, och i Afrika lär just de korruptiva möjligheterna knappast vara problemet, inte ens i Somalia. Så, fram för u-hjälpsprojektet Kärnfamiljen med 2 vuxna och 2 barn. Det tror jag skulle bli populärt hos deras befolkningars flertal.
Citera
2024-12-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är ju inte säkert att den invandring vi nu sett kommer att följa mönstret, och de kommer förmodligen fortsatt ha en stor andel av sin population som lever efter traditionella mönster i stora enklaver i Sverige.

Vi har aldrig sett en invandring på dessa nivåer, inte ens i närheten. Och nog kan även du se att de inte anammar svensk kultur, levnadsmönster och värderingar. I delar av städer är de dominerande och majoritetskultur. Det är deras normer som blir förhärskande, t o m deras lagar i viss mån.

Tidigare har vi haft romer som levt i generationer efter egna normer och lagar. Men de har varit väldigt små jämfört med de grupper vi har nu.

Trenden går åt det hållet att alla blir minoritetsgrupper. Det är vad vi ser i t ex Malmö Stad. Svenskarna är den största minoritetsgruppen, men en minoritet. Så vi är redan där.
Och varför skule den inte följa mönstret sen tidigare?

nej för att den processen tar sin tid.
Intalienarna som dök upp i Sverige på 50 talet, la inte om sin kultur efter nått år heller, utan det tog kanske 1-2 generationer innan den gruppen var mer eller mindre inlemmad i det svenska.
Idag skulle ingen komma på tanken att ex. inte betrakta Benjamin Ingrosso som svensk. Utan han är lika självklart svensk som alla andra.
Invandrare som kom ex. 2015 kommer behöva lika lång tid på sig.
Citera
2024-12-21, 11:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Frågan är knepig och man har gjort försök tidigare utan lyckat resultat. Sydafrika gav ju kondomer dåligt rykte t ex.

Men överbefolkningen är ett stort gissel och är bakgrund till problem som klimat, miljö och sociala oroligheter. Alla sätt vi kan påverka är bra och den verkan man uppnår är positiv. Låt oss inte göra fulländningen till det godas fiende.

Men vi bör inte vara enablers till befolkningsökningen genom att ta befolkningsöverskott till Sverige.

Vi får utgå från att folk inte är idioter utan att de kommer att inse det goda i familjeplanering själva. Så vi bör kommunicera våra slutsatser och vår syn på problematik. De som skapar stora familjer och lider av det är inte offer, tvärtom.

Det räcker faktiskt att ca 20% av en befolkning i någon mening kan betraktas som idioter, för att ett flertal bekymmer skall uppstå, t ex befolkningsökning. Men, kan man kombinera olika åtgärder bpde avseende nativitet, pull- och pushfaktorer så är det så klart önskvärt.
Citera
2024-12-21, 11:51
Medlem
Citat:
Och varför skule den inte följa mönstret sen tidigare?

nej för att den processen tar sin tid.
Intalienarna som dök upp i Sverige på 50 talet, la inte om sin kultur efter nått år heller, utan det tog kanske 1-2 generationer innan den gruppen var mer eller mindre inlemmad i det svenska.
Idag skulle ingen komma på tanken att ex. inte betrakta Benjamin Ingrosso som svensk. Utan han är lika självklart svensk som alla andra.
Invandrare som kom ex. 2015 kommer behöva lika lång tid på sig.

Kultur.

Och mängd.

De lever i enklaver på ett sätt vi aldrig tidigare upplevt. Chilenare levde in te tillsammans i tusental eller fler. De Mena-invandrare som valt bosätta sig och bli en minoritet önskar leva i Sverige och bli svenskar, men de är inte så många.

Jag hade en pappa från Syrien, han ville inte åka till Malmö. Där var för stökigt och för många invandrare. Men han var ju ett undantag.

De flesta söker sig till enklaverna.
Citera
2024-12-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Som bekant är jag far till barn, så jag inte bara vet, jag har upplevt hela processen. Du missar alltid den sidan av saken.

Oavsett vilket samhälle vi lever i - Ditt eller mitt - så har kvinnorna stor makt över reproduktionen. Med makt kommer ansvar.

Naturen har gjort att enbart honan kan föda barn. Det är möjligt att framtidens teknik medger andra möjligheter. Vi får väl då ta upp, vilken mänsklig nytta kvinnor har, särskilt de som inte föder barn...

Det är MIL skilland mellan ditt och mitt samhälle gällande detta Uven. I ditt samhälle så försätts kvinnor i en enormt utsatt situation gällande sex och reproduktion, som gör att kvinnor lättare kan utsättas för tvång och utnyttjande av män...precis det din ideologi är ute efter. Män ska ges makt över kvinnor.
men DÅ! plötsligt så gäller inte din lilla devis...Med makt kommer ansvar.
Män ska ha samma rättigheter och möjligheter som de har idag....Kvinnor däremot ska fråntas dessa rättigheter och möjligheter. Men de ska fortsatt åka på allt ansvar.
Så ser ditt samhälle ut.

Vilken mänskliga nytta har män, Uven? De kan ju inte föda barn.

Citat:
Inför det globala klimathotet är som sagt en minskning av barnafödandet i länder med hög nativitet av hög prioritet. Gärna p-stav till män, men det krävs som jag förklarat inte så många fertila män för att åstadkomma många graviditeter, så på den grunden är det ändå kvinnor som måste prioriteras. Mina förslag kommer att rädda åtskilliga kvinnor till livet och ge dem allmänt bättre liv. Varför är Du emot det? Är det för att det är bra för samhället, och Du som alla till vänster hatar ett fungerande samhälle?

Inför det globala klimathotet är en minskning av den del av befolkningen som släpper ut MEST koldioxid per invånare av vikt samt av hela den globala befolkningen.
Man kan inte ÖKA just den del som släpper ut mest, och bara minska den del som släpper ut minst.

Och även som Sverige har rel. låga utsläpp på pappret, så betyder inte det att vi inte ligger väldigt högt på totalen i alla fall, eftersom mycket av de produkter vi använder produceras nån annanstans där utsläppen räknas på deras konto.

RÄTTIGHETER för kvinnor att själva bestämma över sina liv och kroppar är vad som behövs världen över.
Det är det alla bästa lösningen på en uppsjö dåliga saker i världen. Mer frihet och rättigheter för kvinnor leder omgående till bättre villkor även för barn, ökade inkomster m.m.
Så det är detta man ska satsa på och inte nått P-stavs tvång för 15 åriga tjejer.
Citera
2024-12-21, 12:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag upprepar..svensk genpol är INGET STATISKT. Den har haft en ständigt utbyte av gener som kommer utifrån. I dåtid och i nutid och detta inflöde oavsett storlek för den delen, utgör på något sätt nått "hot" mot någonting. Det är alla "mänskliga gener".

Vad exakt är "somalisk storlek"?
italienska familjer som ex har 6 ungar...vilket inte var alltför ovanligt på 50-60 talet ex.
är det då en "italiensk storlek"?

Det var ju hur statiskt svensk genpol varit sedan 1400-talet som skulle bevisas, vilket du verkligen inte har bevisat. En ständig utbyte på likartade gener utifrån på 0,1% per generation förändrar inte ett folks genetik märkbart.

Italien hade en fertilitetsnivå på 2,3 år 1970 och 2,4 år 1960, vad babblar du om för familjer med 6 ungar?

Somalia har nativitetsnivå på 6,2. Det finns ingenting att jämföra här.

Citat:
Trams...
Är samer utdöende?
Finns mängder med olika folkslag som lever som minoritetsbefolkningar i olika länder. Finns nog inte ett enda nation nånstans som inte har flera olika folkgrupper inom landet.
Det enda som är problemet med detta, är just denna massiva intolerans mot att något annat sätt att leva på eller se ut på existerar på samma villkor.

Detta verkar outhärdligt för många människor.

Ett folkslag som blir minoritetsbefolkning lever på majoritetsbefolkningens barmhärtighet. Ett enormt problem för oss som är realistiska och inte ett problem för dig kanske. Du tycker inte att kristna har problem som minoritetsbefolkning i muslimska länder kanske? Du tycker inte att det kan vara ett problem för dina barnbarn (vilket du säkert inte planerar att ha, så du har olikt mig ingenting som står på spel) att leva på samma villkor som låt säga kristna i Syrien?

Citat:
Det återstår väl att se.

Ja, om det där draget som utmärker dig av att vägra acceptera att en svensk ex. kan ha mörkare hud eller krulligt hår eller ha anfäder från X, C eller Y men vara exakt lika mycket infödd svensk som du själv, får övermakten kontra ex. min mer avslappnade inställning att svenskar är människor som kallar sig svenskar, delar den gemensamma kulturen och bebor detta geografiska område, så har ju detta säkert redan inträffat....
De allra flesta har minst en utlänning bak i släkthistorien, alltså är de inte svenskar i dina ögon.

De allra flesta av våra nuvarande invandrare...kommer om 1-3 generationer vara helt inkorporerade i det svenska, precis som de italienare, greker, turkar etc etc som invandrade för 2 generationer sen.

Håll dig till det som diskuteras. Vi diskuterar inte gråzoner om när en människa kanske är svensk eller kanske inte beror på hur människor definierar svenskhet. Jag accepterar att det finns gråzoner, och jag har ingen intresse att definiera här någon exakt gräns där en människa plötsligt inte längre räknas som svensk. Jag känner dock flera andra generationens greker som absolut inte skulle acceptera att kalla sig för svenskar, och identifierar sig främst som greker. Jag ser inga större problem med det, då jag inte ser någon friktion mellan grekisk kultur och svensk kultur och greker är en trevlig minoritet att ha att göra med.

Det är inte upp till dig att tvinga in massa främmande kulturer i din byråkratiskt defineirade "svenska kultur" som du inte ens kan definiera utöver demokrati och liberala värderingar, och nej: det finns absolut ingen vilja att anamma liberala värderingar bland Rinkebys andra eller tredje generationens somalier eller irakier. Därmed är du dömt att misslyckas ens att integrera dem till din dåligt definierade "svenskhet".
Citera
2024-12-21, 12:06
Medlem
Citat:
Kultur.

Och mängd.

De lever i enklaver på ett sätt vi aldrig tidigare upplevt. Chilenare levde in te tillsammans i tusental eller fler. De Mena-invandrare som valt bosätta sig och bli en minoritet önskar leva i Sverige och bli svenskar, men de är inte så många.

Jag hade en pappa från Syrien, han ville inte åka till Malmö. Där var för stökigt och för många invandrare. Men han var ju ett undantag.

De flesta söker sig till enklaverna.

Se där...enligt div...extremhögerfjantar på detta forum så är du därmed inte svensk...
Hur känns det?

Ja, Sverige genomgår just nu, div problem med den stora invandringen vi haft. Det är inte speciellt konstigt och övergående problem om vi fortsätter att anstränga oss och prioritera att slippa få för stora ojämlikheter mellan olika grupper i samhället.
Vi har lyckades med detta tidigare, och kan självklart göra det igen.
den stora faran är just dessa högerextrema strömningar och politik som snarast skapar enorma skillander mellan människor som sen leder till mängder av problem.
Citera
2024-12-21, 12:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är MIL skilland mellan ditt och mitt samhälle gällande detta Uven. I ditt samhälle så försätts kvinnor i en enormt utsatt situation gällande sex och reproduktion, som gör att kvinnor lättare kan utsättas för tvång och utnyttjande av män...precis det din ideologi är ute efter. Män ska ges makt över kvinnor.
men DÅ! plötsligt så gäller inte din lilla devis...Med makt kommer ansvar.
Män ska ha samma rättigheter och möjligheter som de har idag....Kvinnor däremot ska fråntas dessa rättigheter och möjligheter. Men de ska fortsatt åka på allt ansvar.
Så ser ditt samhälle ut.

Nä, jag har förklarat min lag om bristande föräldraskap ett otal gånger. Även i Ditt samhälle borde det väl vara en god sak att makarna betalar in gemensamt till föräldraförsäkning och pension, så att vem att denna aspekt försvinner i diskussionen om föräldraledighet?

Citat:
Vilken mänskliga nytta har män, Uven? De kan ju inte föda barn.

Och kvinnor föder snart inga barn. MÄN-sklig nytta? Ja, exempelvis kan de ge upphov till liv och de gnäller inte så mycket.

Citat:
Inför det globala klimathotet är en minskning av den del av befolkningen som släpper ut MEST koldioxid per invånare av vikt samt av hela den globala befolkningen.
Man kan inte ÖKA just den del som släpper ut mest, och bara minska den del som släpper ut minst.

Och även som Sverige har rel. låga utsläpp på pappret, så betyder inte det att vi inte ligger väldigt högt på totalen i alla fall, eftersom mycket av de produkter vi använder produceras nån annanstans där utsläppen räknas på deras konto.

Det är i sak korrekt, men Du bortser från att den globala effekten av att få massor med kvinnor i Afrika att istället för fem barn, endas föda två barn, är dramatiskt större än att få få kvinnor i Sverige att istället för två barn föda ett barn. Då har det ingen som helst betydelse hur mycket skräp de svenska kvinnorna importerar från Kina. Jag är fö för att fler saker skall produceras i Sverige, och Algots kläder borde duga mer än väl till svenska shopaholics.

Citat:
RÄTTIGHETER för kvinnor att själva bestämma över sina liv och kroppar är vad som behövs världen över.
Det är det alla bästa lösningen på en uppsjö dåliga saker i världen. Mer frihet och rättigheter för kvinnor leder omgående till bättre villkor även för barn, ökade inkomster m.m.
Så det är detta man ska satsa på och inte nått P-stavs tvång för 15 åriga tjejer.

Tvång och tvång. Hur många 15-åriga flickor tror Du skulle välja bort p-stav om de erbjuds en? Hur många väljer bort i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in